Toyota C-HR 1.8 Hybrid Premium (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 6.700 km |
Toyota C-HR Hybrid premium Pearl White
- 1.400 km
Mijn vorige auto, Seat Leon SC 1.4 TSI, beviel eigenlijk prima, maar had een aantal nadelen/ tekortkomingen. Ik wilde wat hoger zitten, en ik miste een aantal veiligheidssystemen. Toen mijn man mij wees op de nieuwe Toyota, was ik niet meteen enthousiast, ik zat meer te denken aan een Seat Ateca, Mazda CX-5 of Nissan Qashqai. Mijn bezwaar bij deze SUV's was echter de maat, ik vond ze net een maatje te groot. Maar toen we de Showroom van Toyota binnenkwamen, was ik eigenlijk meteen verkocht. Na een proefrit met de verschillende merken, wist ik het zeker, ik voelde me meteen thuis in de C-HR. Hoewel hij even lang is als de Seat Ateca, voelt dat absoluut niet zo.
Dan de uitvoering, ik wilde graag een automaat en met mijn gemiddelde verbruik van de Seat (1:18) , kwam ik uit bij de Hybride. LED verlichting, BSM en JBL-sound systeem gaven de doorslag voor de premium versie.
Ik heb de auto nu bijna 3 weken, en hij bevalt prima. Rij gemiddeld 1:21, en de automaat is echt heerlijk.
Moest een beetje power inleveren, vooral betreffende het Turbo gevoel, maar de Toyota is rap zat. Ik moest wel een beetje wennen aan het brullen van de motor, wanneer je het gas echt intrapt. Wat een contrast met de momenten dat je volledig elektrisch rijdt.
Ik krijg steeds meer door hoe het hybride rijden werkt, dus ik denk dat het verbruik nog wel naar beneden zal gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik bijna alleen snelweg rij, met af en toe een file.
Het navigatie systeem werkt prima, en ook de bluetooth connectie werkt perfect met mijn iPhone, zowel qua bellen als streamen van muziek.
Zodra er wat meer km's op de teller staan, zal ik deze review vervolgen. Dit zijn de eerste indrukken, louter positief.
3 maanden in bezit
- 6.700 km
3 maanden later, de CHR bevalt nog steeds prima. Ik kan alleen nog steeds niet echt wennen aan het brullen van de motor, wanneer je echt gas geeft.
Gemerkt dat de sport-mode bijdraagt in sneller invoegen, en de wat zwaardere besturing vind ik ook fijn.
Ik verwacht wel dat Toyota met grotere motoren gaat komen voor de CHR, het onderstel kan zeker nog veel meer pk's aan.
Ik zie de CHR nog steeds niet veel rijden, maar dat kan ook door de regio komen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.