Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2018)

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2018)

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Executive
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018

De eerste maand

Na 5 Renault Grand Scenics werd het echt tijd voor een andere auto, dat ondanks dat ik de nieuwe Scenic ook weer erg mooi vindt.
Maar toch gekozen voor iets anders. De kinderen gaan steeds minder vaak mee, en zeker ook op vakantie. Dat betekende dat we ook wel voor een kleinere auto kunnen kiezen.
Proef gereden in de Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, uiteraard ook de nieuwe Renault Grand Scenic. Uitgebreid gekeken naar de Volkswagen T-roc. Ik merk dat ik wel een sterke voorkeur heb voor auto's met een meer sprekende vormgeving.
Bij de Toyota dealer terecht gekomen en daar al snel een proefrit gemaakt in jawel een Hybride. Ik had nog slechte herinneringen aan mijn Prius proefrit jaren geleden. Maar toch deze auto was anders, reed super, ziet er prachtig uit en zit bom en bomvol prachtige technische snufjes.
Na wat plussen en minnen besloten te gaan voor full options een Hybride executive met Premium pack. Dus echt helemaal compleet met full led verlichting inclusief het toch wel echt gave sequentiele knipperlichten voor.
Dan de kleur daar lang over getwijfeld, al vaak een donkergrijze of zwarte auto gehad, dus goed gekeken naar of parelmoer wit of blauw. Maar uiteindelijk gekozen voor ash grey, wat een goede keuze is dat geweest, dit is echt de kleur voor deze auto.
De eerste rij ervaringen, alles lijkt te kloppen, mijn eerste automaat en wat een genot is dat. Een van de opties die absoluut noodzakelijk is, betreft de werkelijk uitstekende achteruitrij camera. Deze is door het zeer beperkte zicht naar achteren een absolute must. In deze versie is dat gecombineerd met sensoren rondom die ook erg helpen maar vooral het perfect werkende Rear Cross Traffic Alert geeft heel goed aan wanneer er verkeer achter je langs komt, het waarschuwt keurig op tijd.
Nog zo super opties is blindspot monitoring in de beide buitenspiegels echt ideaal.

Van buitenaf gezien staat de led verlichting echt stoer, van binnenaf gezien geeft het een geweldige lichtopbrengst. Dan de adaptive cruise control, wat een uitvinding en het is bijna perfect geimplementeerd. Dit maakt rijden op de snelweg echt super maar dan ook super relaxed. In rijd dagelijks van Apeldoorn naar Velp over de A50 en de A12. In de spits is dit max 100 km per uur met op de A50 spitsstroken. Ik zet zodra ik op de snelweg ben de Cruisecontrol op 110 km/uur en pas bij Velp stop ik hem pas en al heerlijk relaxed cruisend rijd ik dit stuk dagelijks.
Dan even iets over het gebruik na even zoeken, nu de auto in eco mode gezet, dit levert voor mij op dit soort ritjes en in de stad prima prestaties op. Maar wat een keurig verbruik, ik zit op dit moment op 4,7 liter per 100 km (1:21,3) voor mij een uitstekend verbruik. Dit voor zover voor nu, in een latere review zal ik nog verder ingaan op de overige technische bijzonderheden.

PRIVATE LEASE Toyota C-HR