Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (2017)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (2017)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Dynamic
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst160 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabel, snel en luxe. Heerlijk!

  • 160 km

Was op zoek naar een prettige en efficiënte automaat voor mijn werk. Het bijzondere uiterlijk lokte me. Instappen zonder sleutel, drukken op een startknop. Dat was nieuw, maar went snel. Het eerste wat mij opvalt is de heerlijke stoel. Je lichaam wordt goed ondersteund en de "hoge" zithouding voelt aangenaam. De auto zelf is goed ruim van binnen. Ook "lange" mensen kunnen zowel voor- als achterin prima zitten.

Dan de rij-eigenschappen. De auto kent drie modi; eco, normaal en power. Heb ze alledrie getest. Alleen bij eco valt op dat ie wat minder hard optrekt. Bij zowel normaal als power geeft ie een behoorlijke trekkracht, die behoorlijk lang aanhoud. In de technische boeken heb ik gelezen dat CVS hiervoor zorgt middels een optimale koppel en traploze versnelling. Als je het pedaal helemaal indrukt hoor je 'm wel brullen, maar dat is logisch. Eenmaal op "cruise-snelheid" is het motor/bandengeluid heel acceptabel. De auto kan snel reageren bij manoeuvres en je hebt goed overzicht over de weg. Enkel het zicht achterin, door de achterzijruiten, is minimaal. Gelukkig zijn de zijspiegels goed breed. Als je deze spiegels goed afstelt en even achteruit kijkt bij een zijdelingse verplaatsing dan heb je alsnog een prima overzicht. Even wennen dus.

Adaptive cruise control vind ik erg aangenaam. Werkt door het instellen van "strepen" tot de voorligger. Allemaal heel makkelijk in te stellen via een pookje aan de rechter-onderzijde van het stuurwiel. Sowieso zitten er meer gadgets en functies in de boordcomputer dan ik ooit zal gebruiken. "Lane assist", High Beam control, een functie om botsingen te voorkomen (auto grijpt in) en nog een lijstje aan moderne zaken.

Multimedia systeem werkt aangenaam. Er komt een goed geluid uit de speakers, ook als de muziek wat harder staat. De iPhone was in no time via bluetooth gekoppeld. Muziekbron kun je heel makkelijk kiezen via een mode-knop op het stuur. Navigatie werkt goed en lijkt hulpbronnen van TomTom te gebruiken. Dat is fijn, want flitspaal alarmering kun je nu optioneel aanzetten. Heel prettig, want ik merk dat ik al snel te hard rijd in deze auto. Gelukkig kun je daarvoor ook een begrenzer instellen die een signaal geeft.

Conclusie: de auto voelt erg degelijk aan en rijd uitstekend. Je voelt je veiliger door diverse slimme functies. Hij kan erg snel optrekken en daardoor ook goed manoeuvreren. De Hybride automaat werkt erg fijn en maakt dat ook filerijden een stuk minder onprettig wordt. Uiteraard ben ik pas net op weg met mijn 160km, daarom zal ik over aantal maanden nog een review schrijven of deze aanvullen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.