Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Dynamic |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 160 km |
Comfortabel, snel en luxe. Heerlijk!
- 160 km
Was op zoek naar een prettige en efficiënte automaat voor mijn werk. Het bijzondere uiterlijk lokte me. Instappen zonder sleutel, drukken op een startknop. Dat was nieuw, maar went snel. Het eerste wat mij opvalt is de heerlijke stoel. Je lichaam wordt goed ondersteund en de "hoge" zithouding voelt aangenaam. De auto zelf is goed ruim van binnen. Ook "lange" mensen kunnen zowel voor- als achterin prima zitten.
Dan de rij-eigenschappen. De auto kent drie modi; eco, normaal en power. Heb ze alledrie getest. Alleen bij eco valt op dat ie wat minder hard optrekt. Bij zowel normaal als power geeft ie een behoorlijke trekkracht, die behoorlijk lang aanhoud. In de technische boeken heb ik gelezen dat CVS hiervoor zorgt middels een optimale koppel en traploze versnelling. Als je het pedaal helemaal indrukt hoor je 'm wel brullen, maar dat is logisch. Eenmaal op "cruise-snelheid" is het motor/bandengeluid heel acceptabel. De auto kan snel reageren bij manoeuvres en je hebt goed overzicht over de weg. Enkel het zicht achterin, door de achterzijruiten, is minimaal. Gelukkig zijn de zijspiegels goed breed. Als je deze spiegels goed afstelt en even achteruit kijkt bij een zijdelingse verplaatsing dan heb je alsnog een prima overzicht. Even wennen dus.
Adaptive cruise control vind ik erg aangenaam. Werkt door het instellen van "strepen" tot de voorligger. Allemaal heel makkelijk in te stellen via een pookje aan de rechter-onderzijde van het stuurwiel. Sowieso zitten er meer gadgets en functies in de boordcomputer dan ik ooit zal gebruiken. "Lane assist", High Beam control, een functie om botsingen te voorkomen (auto grijpt in) en nog een lijstje aan moderne zaken.
Multimedia systeem werkt aangenaam. Er komt een goed geluid uit de speakers, ook als de muziek wat harder staat. De iPhone was in no time via bluetooth gekoppeld. Muziekbron kun je heel makkelijk kiezen via een mode-knop op het stuur. Navigatie werkt goed en lijkt hulpbronnen van TomTom te gebruiken. Dat is fijn, want flitspaal alarmering kun je nu optioneel aanzetten. Heel prettig, want ik merk dat ik al snel te hard rijd in deze auto. Gelukkig kun je daarvoor ook een begrenzer instellen die een signaal geeft.
Conclusie: de auto voelt erg degelijk aan en rijd uitstekend. Je voelt je veiliger door diverse slimme functies. Hij kan erg snel optrekken en daardoor ook goed manoeuvreren. De Hybride automaat werkt erg fijn en maakt dat ook filerijden een stuk minder onprettig wordt. Uiteraard ben ik pas net op weg met mijn 160km, daarom zal ik over aantal maanden nog een review schrijven of deze aanvullen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren