Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 600 km |
KM-stand laatst | 20.500 km |
Eén groot feest, 24e Toyota
- 20.500 km
Sinds juni 2017 zijn wij via ons eigen bedrijf eigenaar van de Toyota C-HR Hybrid BiTone Plus. De 24e Toyota voor ons.
We reden daarvoor al hybride, een Auris TS, en ik moet zeggen dat wij eigenlijk daar zo aan gewend zijn dat we voorlopig niets anders willen. Ik vind het heel rustig rijden met hybride, lekker stil bij stilstand en defensiever rijden op de snelweg, omdat ik toch steeds ongemerkt let op verbruik en capaciteit van de accu voor langzame weggedeelten. Met een gemiddeld verbruik van ca. 1:18 ben ik tevreden.
De C-HR is ook redelijk snel bij optrekken. Door de dubbele motor (benzine en elektrisch) kun je in het begin lekker meekomen met de snellere benzineslurpers, maar na een paar seconden moet je dan afhaken. Ook bij inhaalacties kun je voldoende power uit de motor halen, het verbruik valt dan uiteraard ook snel terug. Bij agressieve rij-eigenschappen kom je gauw op 1:15 uit.
De C-HR zit lekker hoog, we hebben bewust gekozen voor deze auto, dit was een demo van mijn dealer, omdat de BiTone Plus maar zeer kort beschikbaar was met extra opties, zoals Led-verlichting voor/achter, stuurverwarming en sequentiele knipperlichten aan de voorzijde. Later is dit een optie geworden. Uiteraard is de verkoopprijs en de inruilprijs van onze Auris ook een reden voor switch geweest. Onze dealer in Uden (Toyota Oostendorp) is ook voor ons altijd een zeer goede partner op mobiliteitsgebied.
Het veiligheidspakket was voor mij ook belangrijk. Adaptive cruiscontrol, Lane Departure Assist (met stuur-ingreep) en Blind Spot Monitor met lichtjes in de buitenspiegel als iemand in je dode hoek zit is fantastisch. Ook wel nodig want de C-HR heeft enorme dode hoeken rond de C-stijlen.
Van het radar welke detecteert of er iemand de achterzijde haaks doorkruist als je achteruit weg wilt rijden uit een parkeervak is al vaak dankbaar gebruik gemaakt.
Automatisch remmen bij stilstaande objecten voor je werkt ook prima.
De auto is wel donker van binnen. Veel is zwart, of donkerblauw. We waren een panoramadak gewend wat we heel fijn vonden, dus we hebben daar wel aan moeten wennen. Heeft ook voordelen, de auto bleef in de zomer duidelijk koeler en weerkaatsing van licht op het grote informatiescherm is minimaal.
Het is geen familie-auto. Achterin is wel genoeg ruimte, maar de hoge zijramen zijn nou niet echt een uitnodiging om lekker naar buiten te kijken. Het is een coupe, zoals we vroeger vaak zagen die stelletjes hadden en die ingeruild werd als er kinderen kwamen. Dit is alleen een hogere coupe, hetgeen uiteraard ook in de naam terug komt. Coupe-High Rider.
Mijn vrouw en ik zijn nu midden vijftigers, kinderen hebben zelf een auto en onze kleine ruwhaar-teckel heeft prominent een speciale auto-hondenzit op de achterbank en kijkt tussen ons door vaak mee. De auto is perfect voor ons.
Ik heb wel een echt reservewiel gekocht achterin. 18 inch, dus wel een grote jongen. Daarvoor is de bodem iets hoger geworden van de laadruimte, maar daardoor is ook bij neergeklapte achterbank de vloer geheel vlak, hetgeen wij wel prettig vinden.
Voor ons dus een top-auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.