Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2016)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2016)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn nieuwste aanwinst!

  • 2.000 km

Al in 2014 was ik onder de indruk van het concept model van Toyota genaamd C-HR. Ik had toen eerlijk gezegd niet kunnen denken dat dit conceptmodel een aantal jaar later bij mij op de stoep zou staan, maar het is toch waar! Uiteraard heeft Toyota de auto op een aantal punten gewijzigd ten opzichte van het conceptmodel, maar de gelijkenissen zijn enorm! Ik was echt vanaf dag één verliefd!

Mijn leasebudget was gelukkig toereikend om te kiezen voor deze C-HR in de opvallende Bi-Tone - uitvoering. Ik heb gekozen voor de 1.8 Hybrid omdat ik in het drukke verkeer een automaat goed kan gebruiken en laat die nou net standaard zijn. De kleurcombinatie zoals ik hem de eerste keer zag sprak mij erg aan en ik heb dus gekozen voor 'Metalstream Grey' mét zwart dak.

Waarom een C-HR? Het opvallende design spreekt mij erg aan en met mij vele anderen, want ik begreep van de dealer dat er al meer dan 2.000 van zijn verkocht in hele korte tijd. De reacties die ik krijg van mijn omgeving maar ook van wildvreemden bij de benzinepomp zijn super! De auto rijdt ontzettend 'strak' en heeft een comfortabele zitpositie. De Giulietta, mijn vorige auto, was net iets stugger en misschien sportiever maar de verschillen zijn minimaal. Overigens was de Giulietta een diesel wat toch wel heel anders rijdt dan een Hybride.

Ik heb geen hoge zitpositie ´nodig´, maar eenmaal gewend wil je niet meer anders. Het interieur is kleurrijk en speels vormgegeven, maar alles zit op de juiste plek. In eerste instantie was ik bang dat het grote scherm van de navigatie mijn zicht zou belemmeren maar daar heb je gelukkig geen last van, integendeel hij zit op de juiste plek! Ook de bediening voor de airconditioning werkt zoals je zou verwachten en de gebruikte materialen voelen kwalitatief aan.

Het multimediasysteem werkt goed en ook handsfree bellen met mijn Huawei P9 (Android) gaat feilloos. Wel is het navigatiesysteem wat traag en vind ik de uitvoeringen met LED verlichting vóór en achter iets mooier, maar helaas daar was geen budget meer voor.

De 1.8 Hybrid is geen strepentrekker maar voldoet prima. Hij is stil, zuinig (ik haal 1 op 20) en heeft voornamelijk veel koppel onderin. Het leukste speelgoed blijft toch de adaptieve cruise control welke zelfs in langzaam rijdend verkeer goed werkt en kan afremmen tot 0 km/h.

Kortom: ik ben tot nu toe erg blij met mijn keuze! Over 5.000km een eerste update.

Geweldige auto!

  • 6.500 km

Je staat de wachten voor het stoplicht en je ziet de bestuurders van andere auto's naast je met veel interesse naar jouw auto kijken. Of andere weggebruikers die toeteren en een duim opsteken, ja met een Toyota C-HR moet je niet verlegen zijn want (positieve) aandacht krijg je echt overal. Ik vind het kenmerkend voor de auto en ook een groot pluspunt, echt iedereen vindt hem mooi (en ik ook). Inmiddels zie ik de C-HR zeer regelmatig rijden, erg leuk!

Inmiddels staat er al meer dan 6.500km op de teller en ik stap iedere dag met veel plezier in mijn C-HR. De auto rijdt enorm comfortabel, heeft een fijne zitpositie en je kunt er zowel relaxed als sportief mee rijden. Het brandstofverbruik wordt heel langzaam beter en bedraagt nu zo'n 1 op 18 (veel snelwegkilometers). Wanneer het warmer wordt en de zomerbanden weer worden gemonteerd zal het brandstofvebruik ongetwijfeld nóg beter worden.

In de pers wordt veel geschreven over de dodehoek die de auto heeft als gevolg van de oplopende raamlijn. Ik moet toegeven dat het voor sommige mensen even wennen zal zijn maar ik er in alledaags gebruik geen last van heb, Je moet bij het invoegen goed kijken en bij rotondes waar fietsers voorrang hebben niet te ver doorrijden. Met vooruitkijken én anticiperen zal je geen hinder ondervinden van dit fraaie stukje design.

Ook de Adaptieve Cruise Control is een leuke gadget welke het mogelijk maakt om zowel op hogere snelheid als op lagere snelheid (óók in de file) semi-autonoom te rijden.

Zijn er ook nadelen? De auto heeft door de afwijkende vormgeving en grote spoiler iets meer last van windgeruis, maar dat is niet direct storend te noemen. Ook leent de auto zich voor méér vermogen, de 1.8 Hybrid voldoet maar is geen strepentrekker.

De volgende update komt bij 10.000km!

Eerste onderhoudsbeurt gehad

  • 15.000 km

Inmiddels al meer dan 15.000km op de teller en zonder enige twijfel ben ik zeer tevreden over deze auto. Hij stuurt goed, is ontzettend stil, zuinig (1 op 20) en het blijft een plaatje om te zien. Je ziet de C-HR steeds vaker rijden en dat is natuurlijk alleen maar leuk!

In de kofferbak ligt nu een flexibele laadvloerbeschermer waardoor bijv. zand of grond (afkomstig van bloempotten o.i.d. na een intratuin bezoekje) zeer eenvoudig te verwijderen is, ideaal!

Ook is de eerste onderhoudsbeurt vorige week uitgevoerd, dus op naar de 30.000km!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.