Toyota C-HR 1.8 Hybrid Style (2018) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 10.211 km |
Gemengde gevoelens
- 10.211 km
We hebben de auto nu precies een half jaar in bezit. Het is een fijne auto om in te rijden. Qua comfort, wegligging niets te klagen. En elke keer als je naar de auto loopt denk ik van damn, mooie auto. We hebben de auto gekocht op zijn uiterlijk. Mijn vrouw en ik waren allebei verliefd op het model.
Zeer goede audio installatie dmv 9 JBL speakers. Gewoon goed en mooi. Goede stoelen, mooi interieur. Keyless entry en start/stop knop. Maar toch een paar kanttekeningen.
Ten eerste: adaptive cruise-control. Komend van een Mercedes C220 uit 2012 met een zeer fijne cruisecontrol naar deze is nogal teleurstellend. De auto laat te abrubt het gas los en als de ruimte weer groter wordt dan geeft hij weer abrubt gas erbij. En geen beetje maar zo'n beetje plankgas.
Ten tweede: onze auto heeft een trekhaak ivm een kleine aanhanger. Als je achteruit rijdt met de aanhanger dan wordt je binnen verblijdt met de parkeer sensoren die gewoon lekker hun werk blijven doen vergezeld van fijne piepjes, erg irritant.
Ten derde: het infotainment/navigatie/radio systeem. Dit werkt gewoon te traag en het reageert gewoon niet zo snel zoals je zou willen. De auto is van November 2018 maar de navigatie is 3 jaar oud. Gewoon jammer. Ook een gemis is een draaibare volume knop. Misschien ben ik daarin ouderwets maar er zijn meerdere autofabrikanten die daar gelukkig ook zo over denken.
Ten vierde: als je binnenin de auto naar voren kijkt dan zie je links en rechts bij het onderraam de onderkant van de motorkap, gewoon niet mooi afgewerkt.
Ten vierde: het vermogen. Dit is een behoorlijk "zwaar" punt voor ons. De Toyota heeft 122pk in de sportmodus. Maar je merkt gewoon dat de auto met een gewicht van 1500kg het er moeilijk mee heeft. De motor moet je bijna plankgas intrappen om een beetje koppel en vermogen te krijgen om bijvoorbeeld de snelweg op te rijden. En dat hoor je. Een hoop gebulder om een beetje op snelheid te komen. Dat is gewoon een dealbreker. Was er een sterkere versie geweest dan hadden we die genomen. Maar dit was toen de sterkste die er was voor de CHR. Erg balend ook van het feit dat de nieuwe 2019 Corolla nu wel een 2.0 hybride 180pk sterke variant heeft.
En als de CHR zijn verbruik (3,3l per 100km) nu waarmaakte dan is dat het grote voordeel. Maar dit maakt hij bij lange na niet waar. Wij zijn echt geen sportieve rijders maar 1 op 20/21 is het gemiddelde wat wij eruit halen.
Misschien zijn wij verwend door onze vorige auto maar Toyota heeft dit model nu eenmaal gemaakt en daarom hebben we voor de CHR gekozen.
Spijt is een groot woord maar wij zijn toch een beetje teleurgesteld afgezien van het feit dat het voor ons een zeer mooi ogende auto is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.