Toyota C-HR 1.8 Hybrid Style (2018) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 14.361 km |
KM-stand laatst | 30.200 km |
Prachtige en fijne auto
- 17.800 km
Lang getwijfeld of ik een Kia Niro of een C-HR zou kopen.
Uiteindelijk is het de C-HR geworden. Waar ik in eerste instantie op afknapte bij de Toyota was het donkere interieur, vooral achterin en de motor in combinatie met de CVT, omdat deze best lawaaig is bij hard optrekken. Maar na een proefrit van meerdere dagen met beide auto’s kwam ik er toch achter dat de C-HR veel beter stuurt en comfortabeler rijdt zolang je maar niet vol gas geeft. Het donkere interieur achterin nemen we maar voor lief want eigenlijk zit er zelden iemand achterin. En ik vind hem qua design veeeeel mooier dan de Kia
Omdat ik deze demo voordelig kon kopen hebben we geen nieuwe gekocht. Maar eigenlijk wilde ik een BiTone en deze was grijs, heb er daarom een hoogglans zwart wrapdak op laten zetten. Als je het niet weet zie je het verschil niet.
Ik ervaar de C-HR als een zeer comfortabele auto mits je maar niet te hard wil rijden, gelukkig ben ik inmiddels het scheuren ook wel een beetje afgeleerd (leeftijd?).
Hij stuurt bijzonder prettig, goed te merken op bochtige dijken bv. Ook alle hulpsystemen ben ik blij mee waarbij de dodehoek waarschuwing en de adaptieve cruise control, bijzonder op prijs wordt gesteld. Alhoewel je met deze CC wel moet leren omgaan, het verdient enige aanpassing bij met name inhalen.
Mijn echtgenote vindt het inparkeren systeem, zelfs haaks, een uitkomst en werkt feilloos.
De achterutirij camera is veel beter dan in mijn vorige Renault. Daar durfde ik niet zonder ook om te kijken mee in te parkeren. Met deze gaat dat feilloos.
Uiteraard zijn er ook een paar minpunten.
Ik vind de bediening van het multinedia systeem niet handig en dan bedoel ik de knopjes naast het scherm en niet zozeer het menu want dat is altijd een kwestie van wennen. En het is erg traag bij het opstarten.
Ook de stuurbediening is vooral op gevoel moeilijk te bedienen, ik drukte steeds de verkeerde knoppen in. Ik heb daarom zelf op de middenknoppen van de joysticks kleine kunststofbolletjes geplakt zodat ik nu weet waar ik met mijn vingers zit. Gaat een stuk beter nu.
Maar de grootste miskleun is toch wel de DAB + ontvanger, in de meeste gevalleen heb ik geen ontvangst of wisselt het volume steeds. Als mijn dashcam (origineel Toyota) aan staat werkt hij sowieso niet gek genoeg. De auto is hiervoor al twee keer een dag bij de dealer geweest, maar de oplossing is nog niet gevonden. Alhoewel Toyota nu een modificatie heeft bedacht door een andere DAB antenne rechts op de voorruit te palkken samen met een of ander vierkant kastje. Dat ziet er echter niet uit en schijnt volgens het Toyota forum ook het probleem niet op te lossen. Dus heb ik dit afgewezen als oplossing.
Men zoekt dus verder....hoop ik?
Het verbruik ben ik tevreden over, maar hangt ook sterk af van de rechtervoet.
Mijn verbuik is overigens te vinden op deze site bij verbuikscijfers.
En dat zijn de daadwerkelijke cijfers en dus niet die volgens de boorcomputer die altijd wat optimistischer zijn dan de werkelijkheid.
Nog steeds tevreden, nu zelfs ook met DAB+
- 30.200 km
Ben nog steeds erg tevreden, het betrouwbare imago van Toyota is ook bevestigd, ik heb werkelijk niets wat aan deze auto mankeert, behalve de eerdere genoemde negatieve punten in mijn eerdere review is er niets wat niet werkt of rammelt, kraakt of piept. Gewoon een klasse auto.
De niet werkende DAB+ Radio is ook opgelost. Het wegvallen van het signaal bleek te worden veroorzaakt door de 12v naar 5v USB voeding van de door Toyota Nederland geleverde Dashcam, die overigens gewoon van een (inferieure) Chinese kwaliteit blijkt te zijn. Ook heb heb ik de oorzaak overigens zelf moeten vinden. Mijn dealer heeft wel zonder discussie een andere wel werkende voeding ingebouwd, sindsdien heb ik perfecte ontvangst.
Waar ik al wel, nu 3 keer, discussie over heb gehad is bij het wisselen van mijn zomer-winterbanden. Het banden spanningssensoren systeem moet volgens het instructieboekje 2 sets wielen kunnen bevatten die je dan in het menu kunt omschakelen. Mijn dealer krijgt echter de 2e set wielen niet in geprogrammeerd. Met als gevolg dat ik iedere keer na het wisselen van mijn winter, zomerbanden naar de dealer moet om het lampje bandenspanning uit te laten schakelen. Heel vervelend omdat er dan ook ieder keer weer discussie ontstaat over de kosten hiervoor, afhankelijk van de receptionist, terwijl het nog geen minuut in beslag neemt, maar mijnheer onze apparatuur moet ook betaald worden krijg ik dan te horen. Ik heb mijn dealer zelfs een stappen handleiding aangereikt , die ik van het Toyota forum heb gehaald, want er zijn meer dealers die hier problemen mee hebben volgens het forum, maar dat is natuurlijk ook het erkennen van jouw onkunde als dealer.
Verder overigens zeer tevreden met mijn dealer, laat ik dat ook duidelijk vermelden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota C-HR
Uitgelicht aanbod

Toyota C-HR 2.0 Hybrid First Edition | LED | JBL | Dodehoek detectie | All-Season | Afn. trekhaak | Rijklaar ! |
- 2020
- 62.073 km

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Style
- 2019
- 51.545 km

Toyota C-HR 1.2 Bi-Tone Plus Automaat Dealer O.H | Lederen Bekleding | JBL Sound | Navi | LED Koplampen | Camera | DAB |
- 2017
- 69.914 km
Lees ook

Occasion Test: Nissan Qashqai (2017) vs. Toyota C-HR (2017)

Volkswagen T-Roc vs Toyota C-HR - Dubbeltest

Volkswagen T-Roc - Hyundai Kona - Toyota C-HR

Toyota C-HR - Afscheid Duurtest

Vergelijkende Test: Nissan Qashqai - Toyota C-HR
