Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2019)

autoreview

Toyota C-HR
Toyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HR

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst207 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 207 km

Afgelopen vrijdag onze nieuwe Toyota C-HR Hybrid Executive bij de garage opgehaald. We hebben lang gekeken naar hybride modellen. Geheel elektrisch durven we nog niet aan, want het aantal kilometers is nog te beperkt. Eerlijk is eerlijk, maar we waren van het begin af aan weg van het model. Je vindt deze mooi of lelijk. Toyota is er in ieder geval in geslaagd om een opvallende stoere verschijning op de weg te zetten. Daarin zijn ze helemaal geslaagd.
Uiteraard zijn we niet over een nacht ijs gegaan. Onder andere YouTube, maar ook de ervaringen op dit platform hebben ons enorm geholpen om een weloverwogen keuze te maken. Dank daar voor! Ik heb het een en ander gelezen over het vermogen. Vooropgesteld hebben wij dit voertuig niet gekocht om er mee te gaan racen. Hybride rijders willen juist zo energie zuinig proberen te rijden. Een aanrader dan is ook om op YouTube te kijken hoe je dit het beste kunt doen met een Toyota Hybrid. Een aanrader!

Nog even een belangrijk punt voor ons als gezin met drie (puberende) kinderen. En dat is de ruimte voor- en achterin. Mijn vrouw en ik zijn rond de 180 cm. Mijn oudste zoon is mij al voorbij, dus voldoende ruimte achterin is een vereiste. Ook hier veel over gelezen. Ondanks het schuin aflopende dak, kan ook mijn zoon prima zitten. Zowel qua knie ruimte, maar ook qua ruimte tot aan het dak. Dan moeten ze er ook nog met z'n drieën fatsoenlijk kunnen zitten. Ook dat is helemaal in orde. Oké, met drie kinderen is dit prima, maar drie volwassenen langere tijd achterin gaat wat lastig worden.

Over de auto... wat een gaaf en stoer model. We hebben bewust gekozen voor de meest uitgebreide uitvoering. Maar gezegd moet worden dat op het standaard model ook al heel veel extra's zitten. Wij hebben gekozen voor een Metalstream Grey metallic met een zwart dak. Dat maakt het echt af.
Rubberen matten er in, zodat je auto (zeker met kinderen) lekker schoon blijft. Tevens gekozen voor lederen stoelen. En dat maakt de auto helemaal af...

Onze eerste rijervaring zijn, hoe kan het ook anders... geweldig. Het automatisch afstand houden met zijn voorligger, automatisch binnen de lijnen rijden tot aan een melding krijgen als je verkeer naast je hebt. Het draagt allemaal bij aan een veilige, plezierige en een relaxte reis. Er zitten zo ongelofelijk veel opties op, dat het wel even wat tijd gaat kosten om ons dat eigen te gaan maken. Maar dat gaat helemaal goed komen.

Tot slot het verbruik. Ook daar had ik over gelezen dat de auto in het begin iets minder zuinig rijdt. Maar over een stukje van 200 kilometer heb ik gemiddeld 1 liter op 22,5 kilometer gehaald. Met deze wetenschap en het feit dat ik het hybride rijden nog moet finetunen, zal het verbruik alleen nog maar verder omlaag gaan.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.