Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2018)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive (2018)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst18.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbaar en zuinig

  • 18.000 km

Ik rij inmiddels ruim 1 jaar in de C-HR. De afgelopen jaren aardig wat auto’s gehad: Opel Zafira 1.8, Renault Megane 1.6, Toyota Avensis 1.8, Toyota Prius 2 en 3, 2x Lexus 200 CT en dan nu de C-HR. Ik ben speciaal op zoek gegaan naar de Executive versie met premium pakket, omdat ik ook volledig Led verlichting wilde met stuurverwarming. De auto was precies 1 jaar oud toen ik hem kocht. Ik ben de laatste jaren blijven hangen bij hybride van Toyota/Lexus om de simpele reden dat het zuinige, betrouwbare en, indien nodig, vlotte auto’s zijn. Mijn ervaring is dat je een hybride auto moet leren rijden dus plankgas weg rijden heeft geen zin en zorgt voor extra herrie. Traploos versnellen werkt prima zolang je dit met beleid doet.
Inmiddels de Michelin banden vervangen voor Continentals en wat een verschil zeg! Zowel in geluid als het rijden zelf maar vooral het nog lagere verbruik. Inmiddels zit ik bij een normale rijstijl op ruim 1:20. Vorige week 215 km snelweg gedaan met snelheden wisselend tussen de 100 en 120 en ik kwam op een verrassende 1:21,5 uit. Dus ook op de snelweg kan je zuinig met een hybride rijden.
Ik maak vaak gebruik van de cruise control. De keuze hierin is adaptive en gewone cc. Bij de adaptive cc moet je vooral heel goed anticiperen om te voorkomen dat de auto te vroeg gaat vertragen. Soms gebruik ik de normale cc maar merk ik bij 110 km dat de cc enigszins onrustig is. Dan lijkt de auto constant iets in te houden en weer te versnellen, heel subtiel maar wel irritant. Misschien een softwaredingetje?
Positieve punten:
-zuinig
-prima wegligging
-betrouwbaar (ook gezien hybride ervaring)
-veiligheidssystemen werken goed (dode hoek, lane departure allert, achteruitrij camera, sensoren etc.)
-top audiosysteem van JBL

Mindere punten:
-Tragere opstarten audio/navigatie en intikken bestemming
-geen update naar android/apple carplay
-zicht schuin naar achteren (maar door dode hoek herkenning weer aardig gecompenseerd)
-board computer verbruik wijkt negatief af


4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens