Toyota C-HR 1.8 Hybrid Black Edition (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Black Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 7.500 km |
Mean machine
- 7.500 km
In april 2014 is de Toyota CHR hybride door de dealer aan mij uitgeleverd. Ik had besloten voor een private lease constructie te gaan en had vooraf mijn Volvo XC 90 via ikwilvanmijnautoaf.nl verkocht aan de handel. Met de opbrengst kon ik in ieder geval een gedeelte van de private lease periode betalen. Ik was moe geworden van alle reparaties die de Volvo moest ondergaan en de hiermee corresponderende kosten. Tevens koos ik voor een flex contract waarbij de Toyota na 1 jaar elke maand, zonder meerkosten, weer ingeleverd kan worden. Zo behoud ik optimale grip op de ontwikkeling van mijn kosten. En dan de 1 miljoen dollar question? Hoe bevalt de Toyota , met in het achterhoofd de gedachte dat ikzelf een perfectionist ben en met deze blik de auto beoordeel. Ik kocht de Toyota vanuit het idee dat hybride rijden zorgt voor een bijdrage aan het milieu en de zuinigheid van de 1.8 motor. Dat klopt zeker aangezien het gemiddelde ligt op 1:20 en in de stad af en toe 1:28 haal. Uiteraard wil het oog ook wat en heb ik de zwarte Toyota verbreed met treeplanken en is voorzien van een leder interieur en JBL audio. De auto is ook voorzien van vele veiligheidsvoorzieningen. Dat houdt o.a in:
Blind spot monitoring,Adaptieve cruise Controle,waarschuwing kruisend verkeer achter,
Lane Departure Warning en zelf remmend bij nader onheil.
In de praktijk wordt door mij de helft uitgezet omdat de auto in een aantal situatie niet reageert zoals het zou moeten en meer gevaar oplevert dan dat dit door systemen tegen gegaan zou moeten worden. Denk dan aan de AAC en de lane departure warning. De snelheidsverkeersborden herkenner is een optie die niet goed werkt omdat je hiermee wordt geconfronteerd met het woud van verkeersborden die elkaar ook nog eens tegenspreken. Ook zijn sommige snelheidsborden zo hoog op palen vastgemaakt dat de radar ze niet detecteert . Kortom, het zit er allemaal op , maar de helft kun je missen. Verder is de auto met de eerder genoemde 1.8 motor snel genoeg om heel vlot in verkeer mee te gaan. Je kunt kiezen uit 3 standen van de motor t.w. Eco,normaal en sport. In de sportstand wordt de motor feller en de stuurbekrachtiging zwaarder wat niet vervelend is.
De motor is voorzien van een CVT ( continue variabele transmissie) die zorgt voor het alom bekende gehuil bij acceleratie. Als je bijtijds het gas lift kun je daarna vlot in de toeren doortrekken. Het geluid van de motor blijft wel goed hoorbaar, niet storend, maar iets meer isolatie is aan te bevelen. De auto staat rondom op Michelins en geven de auto goede grip, dus mocht je de behoefte hebben om dwars door de bochten te gaan dan kan dit. Omdat de auto geheel in zwart is uitgevoerd ,inclusief zwarte velgen , geeft hem het uiterlijk van een meanmachine, wat tevens de Titel verklaard. Ik ben heel tevreden met mijn aankoop ook door de iets hogere instap. Ik ben nog niet een auto tegengekomen die in dit prijzensegment zoveel biedt. Jammer genoeg moet ik wel in december terug naar de garage ivm een terugroepactie. Was net zo blij dat ik niet meer zoveel naar een garage hoefde. Maar, daar staat tegenover dat het allemaal garantie is. Dat is ook wel eens fijn. Zal wederom een update geven als de auto zijn 1e onderhoudsbeurt krijgt, en ga dan dieper op de rijeigenschappen in.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.