Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus (2017)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus (2017)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst23.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e review

  • 22.190 km

Eerste ervaringen met een CVT en tevens met een hybride.
Valt niet tegen, zeker in de stad en op 80 - 100 km wegen is de auto mooi stil.
Wel is even snel invoegen op de snelweg er niet bij vanwege de loeiende CVT en het geringe vermogen. De auto nodigt wel uit tot het betere bochtenwerk en op hogere snelheid 130-140 ligt de auto mooi stabiel.
BSM en de achteruitrijcamera zijn eigenlijk noodzaak. Het zicht schuin naar achter en door de achterruit is zeer slecht.
Het JBL systeem is tevens aan de raden, zeker als je deze vergelijkt met de standaard installatie.
De navigatie is te traag en grafische niet de mooiste, maar voldoet. Je mist Apple CarPlay en Android auto, maar ik geloof dat deze in de 2019 versie wel zitten.
Ook het updaten van de navigatie en andere apps ging niet zo lekker via de site. Via de dealer kost dit een uur kwam ik achter.
Mocht je voor een lichte kleur kiezen, de achterzijde en voorzijde worden door de vorm vrij snel vies. Verder zie je echt alles op de zwarte pianolak aan de binnenzijde.
Ook de vette vingers op het touchscreen zijn niet te vermijden, maar door het matte scherm valt dit minder op.
Verbruik op de snelweg 120-130 is zonder veel moeite op 5.5 Ltr./100 km te krijgen. Op de binnenwegen is < 5,0 ltr. haalbaar.

Door de heuvels

  • 23.500 km

Afgelopen weekend door Eiffel gereden en daar viel de auto me toch wat tegen.
Met 4 volwassenen hellingen >10% is geen gelukkige combinatie.
Continu een hoog toerental en een Cvt die gaat stinken bij langdurig gebruik. Sport stand zorgt voor nog hogere toeren.
Deze hybride is toch echt meer gemaakt voor rijden in de stad en dan met name de wat vlakker gelegen gebieden.

Op de terugweg lange stukken 150 en sneller over de autobahn gereden en hierbij valt het op hoe stabiel de auto is bij hogere snelheden.
Wel is de auto wat gevoelig voor spoorvorming vanwege de wat bredere banden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.