Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 20.000 km |
KM-stand laatst | 23.500 km |
1e review
- 22.190 km
Eerste ervaringen met een CVT en tevens met een hybride.
Valt niet tegen, zeker in de stad en op 80 - 100 km wegen is de auto mooi stil.
Wel is even snel invoegen op de snelweg er niet bij vanwege de loeiende CVT en het geringe vermogen. De auto nodigt wel uit tot het betere bochtenwerk en op hogere snelheid 130-140 ligt de auto mooi stabiel.
BSM en de achteruitrijcamera zijn eigenlijk noodzaak. Het zicht schuin naar achter en door de achterruit is zeer slecht.
Het JBL systeem is tevens aan de raden, zeker als je deze vergelijkt met de standaard installatie.
De navigatie is te traag en grafische niet de mooiste, maar voldoet. Je mist Apple CarPlay en Android auto, maar ik geloof dat deze in de 2019 versie wel zitten.
Ook het updaten van de navigatie en andere apps ging niet zo lekker via de site. Via de dealer kost dit een uur kwam ik achter.
Mocht je voor een lichte kleur kiezen, de achterzijde en voorzijde worden door de vorm vrij snel vies. Verder zie je echt alles op de zwarte pianolak aan de binnenzijde.
Ook de vette vingers op het touchscreen zijn niet te vermijden, maar door het matte scherm valt dit minder op.
Verbruik op de snelweg 120-130 is zonder veel moeite op 5.5 Ltr./100 km te krijgen. Op de binnenwegen is < 5,0 ltr. haalbaar.
Door de heuvels
- 23.500 km
Afgelopen weekend door Eiffel gereden en daar viel de auto me toch wat tegen.
Met 4 volwassenen hellingen >10% is geen gelukkige combinatie.
Continu een hoog toerental en een Cvt die gaat stinken bij langdurig gebruik. Sport stand zorgt voor nog hogere toeren.
Deze hybride is toch echt meer gemaakt voor rijden in de stad en dan met name de wat vlakker gelegen gebieden.
Op de terugweg lange stukken 150 en sneller over de autobahn gereden en hierbij valt het op hoe stabiel de auto is bij hogere snelheden.
Wel is de auto wat gevoelig voor spoorvorming vanwege de wat bredere banden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota C-HR
Had je deze auto's al gezien?

Toyota C-HR 1.8 Hybrid First Edition | JBL, half leer, Navigatie, Parkeersensoren, Stoelverwarming, 18 inch, Keyless
- 2016
- 130.586 km

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Bi-Tone Leseman aangemeld 3-7 vanuit handelaar
- 2020
- 52.646 km

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic | Trekhaak | Navigatie | Keyless entry | Adaptive Cruise | Clima | Camera | 17 inch | Bluetooth
- 2017
- 118.693 km