Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 106.000 km |
KM-stand laatst | 106.000 km |
Goodbye Yaris, hallo CHR
- 106.000 km
Deze week mijn CHR opgehaald. Mijn eerste indruk is goed maar dat was te verwachten na de overstap uit een yaris.
Graag wilde ik weer een toyota, maar dan wat groter. Ik keek al een tijd naar een CHR maar vond hem wel erg donker als je achterin zat. Nu kwam ik een mooie Bi-tone tegen, waarbij de proefrit de doorslag gaf en ik het donkere hol op de achterbank voor lief nam.
De CHR is best stevig geveerd waarbij hij wel strak rijdt in de bochten. Over de CVT is al veel geschreven. Zolang je niet teveel haast hebt kan ik er goed mee overweg en is hij niet storend aanwezig. Ik moet nog ontdekken of de sport, normale
of eco-stand het beste bij mij past. Mijn mening is dat de aandrijflijn motor/ elektromotor goed bij elkaar passen. Meestal verneem ik niet als je benzinemotor bijspringt. Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen maar op een rit binnendoor gaf de boordcomputer een verbruik van 1:26 aan, waarbij dat in werkelijkheid best wat hoger zal liggen.
Het interieur is netjes verzorgd en de stoelen zitten prima. Het navigatiesysteem vind ik wat verouderd (met name de kaart), daarintegen kan je op uitgebreide wijze zien hoe zuinig je kan rijden. Op de snelweg verneem ik wel veel windgeruis.
Bij de aflevering van de auto heeft de auto een beurt gehad en zijn de remschijven en blokken voor vervangen. Ik hou jullie regelmatig op de hoogte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.