Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)

autoreview

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone (2018)

Signalement

UitvoeringC-HR 1.8 Hybrid Bi-Tone
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst3.000 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tegenvallend verbruik

  • 3.000 km

Na bijna drie maanden en 4700 kilometer is mijn eerste indruk gematigd positief. Tot nu toe geen problemen met de elektronica (was met mijn Renault na een week al hommeles en is nooit opgelost). Comfort en uitrusting is prima. Het is dan ook het meest uitgebreide model.
De minpuntjes: Het verbruik valt tegen (1 op 17 op de snelweg en 1 op 21 in de stad). Door de kleine tank krijg ik na 600 kilometer al de waarschuwing dat ik moet tanken (30 tot 32 liter). Terwijl de handleiding aangeeft dat de tank 43 liter kan bevatten.
De motor maakt erg veel toeren/geluid bij het optrekken en lijkt met slippende koppeling op te trekken. Misschien is dat normaal bij een automaat. Ik had hiervoor een handgeschakelde auto op diesel. Jammer dat de navigatie van TomTom is, dus gebruik is nu mijn telefoon app om de files te ontwijken.
Ik heb nu ook de ECO en SPORT stand getest. In de ECO-stand rijd je als een bejaarde. Als je de snelweg op gaat moet je het gaspedaal bijna door de bodem drukken om op snelheid te komen, terwijl je in de SPORT-stand veel minder gas hoeft te geven. Ik snap daarom niet waarom de ECO-stand zuiniger kan zijn terwijl je veel meer gas moet geven.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.