Toyota C-HR 1.2T Executive (2017)

autoreview

Toyota C-HR
Toyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HRToyota C-HR

Signalement

UitvoeringC-HR 1.2T Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst63.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Blij met de overstap

  • 63.000 km

We hebben deze auto geheel onverwacht gekocht als vervanging van onze Toyota Auris 2.1 turbo van 2015. We liepen al een poosje rond met het idee dat we in 2023 op zoek zouden gaan naar een auto met een wat hogere instap maar er zou wel weer een lichte caravan achter moeten kunnen hangen. Bij een toevallig gesprek met de verkoper van onze Toyota dealer bij een andere vestiging van hen, had deze deze een CHR bij zich. Snel even in gaan zitten en daarna naar de andere vestiging. Lang verhaal kort, er stond een CHR Executive 1.2 turbo handgeschakeld in de showroom die we uiteindelijk hebben aangeschaft. De reden voor weer een Toyota was heel simpel. Dit is Toyota nummer 14 in de rij waarbij de betrouwbaarheid van alle voorgaande Toyota's ons nooit hebben teleurgesteld. Storingen.... vrijwel nooit. Onderhoud, altijd bij onze Toyota dealer wat voor ons gevoel altijd z'n meerwaarde heeft gehad.
Maar nu na een aantal honderden kilometers verder zijn de eerste ervaringen zeer positief. We waren al onder de indruk van de proefrit met alle comfort en luxe t.o.v. de Auris wat een Dynamic (basic) uitvoering was. Echter de Auris was toch nog wat stiller en zeker ook zuiniger, 1 op 17 a 18 tegen 1 op 14 a 16 voor de CHR. Ook de motorrijtuigenbelasting is 10 euro meer per maand maar dat mag de pret niet drukken. Het is even wennen met alle extra toeters en bellen maar een aantal heb ik uitgezet zoals Lane Departure Assist, Parkeersensoren en de Park Assist. Daar hebben we de auto niet voor gekocht we kunnen zelf wel rijden. De adaptive cruisecontrol moet je even mee spelen maar werkt fijn. Wil je geen adaptive werking (automatisch afstand houden) kun je makkelijk overschakelen op de standaard statische cruise control. De snelheidsbegrenzer van de cruise control gebruik ik niet, zelf goed opletten aub.
Het rijden is een genot. Je kunt kiezen uit de Normale, Eco en de Sport stand, doe wat je leuk vind. In de normale stand kun je zelfs schakellui rijden en de motor pakt steeds weer goed op. Als het vlug moet wel even versnellinkje terug. De CHR heeft iets meer windgeruis dan de Auris maar niet echt storend. Wat mogelijk wel verschil kan maken is het type band aangezien de afrolgeluiden op verschillende wegtypes/asfalt toch wel verschil kunnen maken. Ook daarin was naar ons idee de Auris toch nog iets stiller. Onze auto was uitgerust met Michelin Premacy banden die doorgaans een goed compromis vormen tussen slijtvastheid en stil zijn. We gebruiken de auto met alleen twee volwassenen maar achterin is het ook goed zitten voor twee volwassenen maar de kleine donker getinte ramen maken het er niet ruimtelijker op. Tot zover dit eerste verslag. Over enige tijd zal ik dit verslag verder aanvullen met hopelijk goede ervaringen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.