Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)

autoreview

Toyota Avensis Verso
Toyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis VersoToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieurToyota Avensis Verso - interieur

Signalement

UitvoeringAvensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat de 1e uitbreiding van ons gezin er was kwam al gauw het ruimte probleem (we reden ook nog eens LPG) in onze vorge auto naar voren.
Nadat we wat eisen hadden bedacht (veel ruimte en hoge zit, betrouwbaarheid) kwamen we na wat testritjes (ook van andere merken en typen) op de Toyota Avensis Verso.
We hebben de Sol met 7 zitplaatsen en standaard laat ik de 7e thuis. De zitplaatsen verwijderen en plaatsen doe je niet met één hand en ik moet altijd even puzzelen hoe ze ook weer eruit gaan (ligt meer aan mijzelf). De stoelen zijn neit echt licht maar daar staat tegenover dat ze wel heel degelijk (vooral ten opzichte van andere 7-zitters) aanvoelen en zitten. Volgens mij is dat ook een heel stuk veiliger, vooral bij een botsing.
Het zit comfort is goed zowel voorin als achterin. De hoge zit is erg lekker en praktisch. Ik vindt het wel vervelend dat het stuur niet in lengte-richting is te verstellen en in hoogte-richting had het iets meer mogen zijn. De ideale zit achter het stuur is altijd iets lastig te vinden, wat dat betreft kan Toyota nog wat van de Mazda 626 leren. Ik ben echter wel verwend wat dat betreft door de 626 en ik heb snel last van mijn rug. Op de bijrijders stoel zit ik prinsheerlijk! Achterin (2e rij) zit ik ook goed, ook voor langere stukken. Voldoende beenruimte. Ook hier zitten de stoelen hoog, dat is lekker voor de kinderen (uitzicht) en ook voor het plaatsen van de kinderen in hun kinderstoeltjes (geen gebuk meer). De 3e rij is voor de kort afstand omdat je benen/knieen relatief hoog zitten; meer geschikt voor kleine personen.
Motorvermogen (150pk) is prima tot 100km/h. Tot 120km/h kan de auto goed meekomen. Tot de 140 begint het geluid (moter/wielen/wind?) wel duidelijker te worden. Toch ook dan is het geluid nog dragelijk. Boven de 140 neemt geluid het niet veel meer toe maar ik heb hem nog niet getest boven de 160. En 6-bak was wel heel mooi geweest.
Wat mij tegenvalt is het verbruik 1:11 gemiddeld, relatief veel kleine stukken (tot 25km). Op langere stukken is 1:13 haalbaar. Het rare is dat het display (van de radio) het verbruik laat zien die ca. 2.5 lager ligt (te optimistisch). We hebben dat nog niet aan de dealer gemeld, maar gaan we zeker doen bij zijn eerste beurt.
Stationair trilt er iets onder de motorkap maar wat? Ook dat moeten we nog melden. De klep naar de “kelder” in de bagage ruimte kleppert wel eens als je (te) hard over een drempel gaat.
Verder doet alles het zoals het moet doen.
Wat echt handig en eigenlijk noodzakelijk is zijn de parkeersensoren.

PROBLEMEN

Nog geen echte.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.