Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2010)

autoreview

Toyota Auris
Toyota AurisToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris HSDToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota AurisToyota Auris

Signalement

UitvoeringAuris 1.8 Full Hybrid Aspiration
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst5.260 km
Lezerswaardering: 3%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

m'n 1ste leaseauto

  • 5.260 km

LS

Na veel kilometers te hebben gereden voor de baas en in mijn eigen auto, een Opel GTC 1.6 turbo sport, nu ook een leasewagen. Wel eentje met een contract waarbij ik geen prive kilometers rij, maw ik heb dus nu 2 auto's voor de deur staan.

Op 30 november mocht ik deze Auris afhalen. Een hybride! Ik ben er nog niet achter of de uitvoering Aspiration is. Moet ik nog nagaan.

De aflevering door de Toyota garage (Rotterdam) was matig. Ruitenwisservloeistof was niet bijgevuld, van de boordcomputer waren datum en tijd niet ingesteld, geen volle tank benzine en de uitleg was minimaal.

Wel even wennen hoor, vooral dat het een automaat is. Iedere keer gaat m'n rechterhand naar het pookje en dan bedenk ik me dat het niet nodig is. En omgekeerd, als ik in m'n eigen auto rij dan vergeet ik terug te schakelen naar de een als ik bij een verkeerslicht moet stoppen.

Als ik op de eco-stand rijdt en wil invoegen dan is menig invoegstrook aan de korte kant. Er zit in die eco-stand echt geen puf in deze wagen. En inhalen is in deze eco-stand gewoon gevaarlijk.

Wat opvalt is dat wanneer de benzinemotor moet ingrijpen dat dan het aangegeven verbruik omhoog schiet. Voorbeeld, als ik bij windstil weer de van Brienneoordbrug op rijdt dan is het verbruik 1 op 10.

Als de benzinemotor wat moet doen dan doet deze dat op een heel hoog toerental. De eerste keer 'schrok' ik ervan en het nadeel is dat de rust binnenin wordt verstoord.

Het is me nu al een paar keer overkomen. Je start 's-avonds de auto en ziet dan dat er verlichting brand. En gaat dan op weg. In het gunstigste geval wordt je gewaarschuwd door medeweggebruikers. Maar ja bij het starten gaat de led-verlichting voor branden en dat is dus niet hetzelfde als dimlicht. Opletten zeg ik dan tegen mezelf.


pluspunten
- iets zuiniger/schoner dan m'n eigen auto
- ?


minpunten
- in eco-stand geen puf;
- overhellen in bochten;
- sleutel wordt niet altijd herkend door boordcomputer;
- deur gaat niet altijd van het slot mbt de afstandbediening, dus dan maar de sleutel gebruiken;
- hoge zit en geen snelheidsbeleving (da's persoonlijk);
- wanneer de ruitenwissers neerwaarts gaan gooit de linkerwisser water op het rechterdeel. Dus nog een paar keer de wissers op- en neer laten gaan om een schone ruit te krijgen;
- ramen gaan piepend en krakend op en neer;




20- december en 1145 km
Voor de 2de keer benzine getankt en het gemiddeld verbruik kunnen uitrekenen. Ik kom op 17,18 km per liter brandstof. Dat komt niet overeen met de boordcomputer, die vermeld dat ik 5,5 liter nodig heb voor elke 100 km.

7 maart 2011
Vandaag weer getankt en het verbruik uitgerekend, de boordcompu geloof ik niet. En terecht, het verbruik kan ik met veel moeite onder de 1 op 18 houden (en dat terwijl ik bijna altijd in de eco modus rijdt).



Ik houd jullie op de hoogte.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.