Tesla Model 3 Long Range AWD (2022)

Tesla Model 3

UitvoeringModel 3 Long Range AWD
Bouwjaar2022

Overstap naar EV

Laat ik beginnen kort te omschrijven waarom de overstap naar EV voor mij een bewuste keuze is geweest.

Als (klein)zoon van een automotive ondernemer, ben ik letterlijk geborgen tussen de autos (figuurlijk dan), de Volkswagen en Audi waren letterlijk mijn speeltuin, woonkamer 2e huis (wij woonde gewoon 5min verder op in een woonhuis zonder benzine en diesel luchtjes).

Opgegroeid tussen die benzine en dieseldampen, was waarschijnlijk het eerste woord dat ik uitsprak " auto "

Niet heel verwonderlijk dat ik op jonge leeftijd autos poetste, op eigen terrein auto mocht rijden (van een golf tot aan een LT (tegenwoordig VW Crafter) of een Audi 100/A8. En een logische stap was dat mijn eerste auto op mijn 17 klaar stond (zelf bij elkaar gespaard). een Golf 3, 1.6. Mijn rijbewijs was nog geen dag in mijn bezit en de eerste paar honderd kilometers (legaal) waren een feit. Na veel lol en ongelofelijk veel nutteloze kilometers (toen was tanken niet heel deur vergeleken met nu) kwam de volgende auto al, weer een golf maar dit keer een volle Golf 3 GTI 2.0 origineel. Om Jullie niet te vervelen, kwam daarna enkele autos voorbij...

Q2/A4/Golf5 r32 /Golf 6 GTI ABT/ Seat Leon ST en tussendoor nog uitstapje gemaakt naar een 3serie uit Duitsland en een A klasse van de welbekende ster.

En toen was het 2021, met een ruime commerciële ervaring beland in de duurzame energie (advies over zonnepanelen, laadoplossingen en isolatie) je kent het wel, wat er voor zorgt dat de gasprijzen omlaag gaan. En dit werk doe ik zelfstandig als ZZP'r en als startende ondernemer wil je logischerwijs geen hoge kosten. En om toch goed en voordelig voor de dag te komen heb ik een zgan Up! GTI gekocht waar ik nu bijna 30.000 km mee heb afgelegd met heel veel plezier (ja in een Up!).

Maar het bedrijf draait goed, en dusdanig dat ik een wat luxere auto kan veroorloven met met afstanden van 300km per dag is dat geen straf... En dus komt EV in beeld....

Wat is er voorbijgekomen?

Volkswagen (uiteraard) ID3 of ID4 mooie auto's, maar dat is wel een beetje het DNA van VW is de auto niet indrukwekkend. Het is een degelijke auto, netjes afgewerkt en het rijdt gewoon goed. punt.

Audi Q4 Etron, zeker een kanshebber afwerking een absolute 9/10, mooi uiterlijk en de range is acceptabel maar niet het beste in zijn soort.

De seat/Hyundai e.o. EV's heb ik niet naar gekeken aangezien dit niet mijn ding is, hoewel die Cupra wel erg gaaf er uit ziet.. Maar goed wat dan?

2 jaar terug heb ik letterlijk 2 dagen met een Model3SR+ gereden, een elektrische auto die op mij als geboren petrolhead indruk heeft gemaakt. De acceleratie, de techniek en de range zijn werkelijk indrukwekkend...

Nu ik zelf in de markt ben heb ik in Januari jl toch even een proefrit gemaakt (1 uur) in een Model 3LR, en ja ook nu weer een grote glimlach. Financieel nog prima, geen 4%, geen gratis super charge maar al met al zeker geen verkeerde keuze (luxe probleem). Direct na de proefrit was voor mij de knoop doorgehakt, bij tuinkomst een kop koffie gepakt en de PC opgestart. Binnen 5min was de auto besteld (wist op welke configuratie). De auto zou naar verwachting geleverd gaan worden in Mei 2022. Tot ik post afgelopen week een berichtje kreeg uw model 3 is binnen, en kan binnenkort worden opgehaald.

Wat is het geworden? Model 3 solid black lak, interieur zwart/wit, met 18inch zwarte velgen. Deze configuratie was voor mij de beste keuze. En daarnaast woon ik sinds in een woning die ik voorzien heb van 20 zonnepanelen (8000kwh) en kan dus thuis mijn tesla elke dag voorzien van verse brandstof uit de zon..

Binnenkort zal ik enkele foto's toevoegen en mijn eerste ervaringen met jullie delen..

PRIVATE LEASE Tesla Model 3