Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2021) #2

autoreview

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2021)

Signalement

UitvoeringVitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf42.550 km
KM-stand laatst72.000 km
Lezerswaardering: 32%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerst 600km

  • 43.119 km

Ik ben van een Subaru Impreza naar deze Suzuki Vitara gegaan. En ik moet zeggen, het valt me helemaal niet tegen! De wegligging is iets minder, maar dat valt te verwachten van een SUV, die hoger op zijn poten staat. Maar het verschil is niet eens zo heel groot!
Qua brandstofverbruik is er wel een hemelsbreed verschil van 1 op 10 naar 1 op 17 is wel merkbaar.

Alles werkt zoals het moet, alleen de lane-assist staat bij mij weer uit. Erg irritant. Ook de noodstopvoorziening grijpt wel heel erg vroeg in, terwijl de noodzaak er (nog) niet is. Maar nu ik de wagen beter begin te leren kennen, rijd ik er met veel plezier in. Waar ik met de Impreza nog wel eens het gaspedaal diep indrukte (het maakte voor die auto weinig uit, of je weinig of veel gas gaf voor het verbruik), is het nu een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Tot nu toe is dat 1 op 16,5, maar ik denk, dat het verbruik nog wel wat zal dalen.

3 maanden verder

  • 46.393 km

Nog steeds erg blij met deze wagen. Wel vraag ik me af, of bij deze wagen de accu voor het hybride gedeelte nog wel goed is, aangezien die niet meer goed oplaadt. Dat was al vanaf het begin zo, toen laadde de accu nog tot 3 streepjes op. Staat nu vrijwel permanent op 2 streepjes. Zal eens contact opnemen met de garage.
Het verbruik ligt op 1 op 16, en ik heb zo het idee, dat daar ook een oorzaak zal liggen.

De noodstopvoorziening reageert nog steeds wat te abrupt, als ik een bepaalde afslag nader (in een bocht, waarbij ik gewoon rechtdoor ga, en de wagen voor me afdraai, grijpt de noodstopvoorziening hard in. Je moet dan behoorlijk alert zijn, ander zit de auto achter je op je bumper...)

Nog steeds erg blij

  • 72.000 km

Nog steeds erg blij met mijn Suzuki Vitara. Doet zonder problemen wat hij moet doen, en ik ben er qua verbruik beter mee gaan rijden. Ik zit nu op een gebruik van gemiddeld 1 op 18. Dat is zeker niet slecht voor een wagen, die hoger is dan de gemiddelde wagen in deze klasse.

Ik kan nog steeds niets erg veel negatiefs over deze wagen zeggen. Op dit moment rijd ik even in een leenwagen, een VW Polo van een jaar oud. Om eerlijk te zijn, voelt die leenwagen als een achteruitgang. Rijdt lang niet zo prettig als de Vitara, ondanks dat de Polo luxer is uitgevoerd. De Vitara staat overigens in de garage wegens een aanrijding, dus niet wegens technische problemen. Nog twee jaar met deze wagen zal dus voor mij echt geen straf zijn. Dus voor mij is het geen vraag welke wagen ik als volgende wagen zal nemen. Al neig ik er wellicht wel naar om over te stappen naar een S-Cross. maar dat zien we dan wel weer...

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.