Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2021) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2023 |
| KM-stand bij aanschaf | 42.550 km |
| KM-stand laatst | 72.000 km |
De eerst 600km
- 43.119 km
Ik ben van een Subaru Impreza naar deze Suzuki Vitara gegaan. En ik moet zeggen, het valt me helemaal niet tegen! De wegligging is iets minder, maar dat valt te verwachten van een SUV, die hoger op zijn poten staat. Maar het verschil is niet eens zo heel groot!
Qua brandstofverbruik is er wel een hemelsbreed verschil van 1 op 10 naar 1 op 17 is wel merkbaar.
Alles werkt zoals het moet, alleen de lane-assist staat bij mij weer uit. Erg irritant. Ook de noodstopvoorziening grijpt wel heel erg vroeg in, terwijl de noodzaak er (nog) niet is. Maar nu ik de wagen beter begin te leren kennen, rijd ik er met veel plezier in. Waar ik met de Impreza nog wel eens het gaspedaal diep indrukte (het maakte voor die auto weinig uit, of je weinig of veel gas gaf voor het verbruik), is het nu een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Tot nu toe is dat 1 op 16,5, maar ik denk, dat het verbruik nog wel wat zal dalen.
3 maanden verder
- 46.393 km
Nog steeds erg blij met deze wagen. Wel vraag ik me af, of bij deze wagen de accu voor het hybride gedeelte nog wel goed is, aangezien die niet meer goed oplaadt. Dat was al vanaf het begin zo, toen laadde de accu nog tot 3 streepjes op. Staat nu vrijwel permanent op 2 streepjes. Zal eens contact opnemen met de garage.
Het verbruik ligt op 1 op 16, en ik heb zo het idee, dat daar ook een oorzaak zal liggen.
De noodstopvoorziening reageert nog steeds wat te abrupt, als ik een bepaalde afslag nader (in een bocht, waarbij ik gewoon rechtdoor ga, en de wagen voor me afdraai, grijpt de noodstopvoorziening hard in. Je moet dan behoorlijk alert zijn, ander zit de auto achter je op je bumper...)
Nog steeds erg blij
- 72.000 km
Nog steeds erg blij met mijn Suzuki Vitara. Doet zonder problemen wat hij moet doen, en ik ben er qua verbruik beter mee gaan rijden. Ik zit nu op een gebruik van gemiddeld 1 op 18. Dat is zeker niet slecht voor een wagen, die hoger is dan de gemiddelde wagen in deze klasse.
Ik kan nog steeds niets erg veel negatiefs over deze wagen zeggen. Op dit moment rijd ik even in een leenwagen, een VW Polo van een jaar oud. Om eerlijk te zijn, voelt die leenwagen als een achteruitgang. Rijdt lang niet zo prettig als de Vitara, ondanks dat de Polo luxer is uitgevoerd. De Vitara staat overigens in de garage wegens een aanrijding, dus niet wegens technische problemen. Nog twee jaar met deze wagen zal dus voor mij echt geen straf zijn. Dus voor mij is het geen vraag welke wagen ik als volgende wagen zal nemen. Al neig ik er wellicht wel naar om over te stappen naar een S-Cross. maar dat zien we dan wel weer...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki Vitara
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Select Smart Hybrid 129pk | All season banden | Hoge instap
- 2024
- 41.934 km

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Select
- 2020
- 36.132 km

Suzuki Vitara BLACK FRIDAY DEAL |1.4 Boosterjet 140pk Automaat Stijl I Sunroof | Dode hoek herkenning | Stoelverwarming | Camera
- 2018
- 106.278 km
Lees ook

Zo komt de Suzuki Vitara uit de 100.000 kilometertest

Dit zijn de beste hybride auto’s tot 35.000 euro

Praktijkervaring Suzuki Vitara: hoe presteert-ie in zijn nieuwe rol?

Suzuki Vitara Rhino Edition: zwart randje, goed doel


