Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select (2024)

autoreview

Suzuki Vitara
Suzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki VitaraSuzuki Vitara

Signalement

UitvoeringVitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst788 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe aanwinst

  • 788 km

De Vitara mild hybride Select als showroommodel mee naar huis genomen. Stond daar als black pack; zwarte grill en embleem met zwarte velgen, two tone. Een jaar eerder al eens proefgereden in een Vitara 1.0 driecilinder. Maar de viercilinder rijdt toch net even prettiger. Een hoop power als het nodig is en verder best zuinig met haar hoogte van 161 cm. De grap is, dat de mild hybride met MRB goedkoper is dan de full hybrid. Het verbruik tussen de 2 hybrides is echter te verwaarlozen. Daarbij is de aanschafprijs een stuk hoger van de full hybrid. De eerste tankbeurt was 1:19,3 met af en toe de motor wat laten werken en flink in de toeren. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je niet meekomt in het verkeer bij invoegen snelweg.

In het begin werd ik gek van alle piepjes hier en daar. Na wat leeswerk en instelwerk dit nagenoeg allemaal achterwege gelaten. Anders had ik de auto echt weer ingeruild. De keuze voor de Select i.p.v. de Style was eerst lastig te maken, maar de bekleding van de Style occasions vond ik na 2 jaar al best smoezelig en kreukelig. Om daar nu 2500 euro meer voor neer te leggen vond ik zonde. Handless key en knipperlichten in spiegels verwerkt vind ik geen meerwaarde. Wel het vakje voor je zonnebril :-) Maar goed, daar hebben we inmiddels een oplossing voor. Navigatie inbouw niet meer van deze tijd. Maar door leveringsproblemen schermen toch een scherm met navi erin gekregen. Dus mooi meegenomen zolang geen update nodig is. Het enige wat ik echt mis is de parkeersensor achter. Met camera kom je een eind. Maar normaal kun je kijken en luisteren tegelijk en nu moet je kijken via de camera. De sensoren laat ik dan nog inbouwen t.z.t.

Na de koop, direct bij het wegrijden van de dealer, begaf het knipperlicht het! Wij moesten naar een feest en dealer kon het in 10 minuten gelijk oplossen. Maar wel knullig als je hem zo aflevert na je eigen check up. Kan gebeuren zeg ik dan maar... Wat ook bij onze Vita is, is dat de achterklep niet goed dichtgaat. Dealer gebeld en heeft het over "productie eigenschappen" en niet over een defect. Komt door de luchtdruk binnenin. Advies: raampje open als je de klep dicht doet :-) Grapjas... Zou na verloop van tijd minder moeten zijn en merk dat het soms al niet meer is... Verder blijft heel af en toe het knipperlicht hangen bij nemen bocht. Maar niet hinderlijk. Boordcomputer is overzichtelijk en compleet. Geen probleem om met ouderwets knopje door menu heen te gaan. Over de zithoogte ben ik erg content. Ik ben 1.95m en mede dat is de reden van aanschaf. Stoelen mochten wat langer bij de benen, maar vooralsnog geen probleem. Straks bij lange reis richting Scandinavië volgt de proef op de som. Verder is de auto niet te lang waardoor inparkeren bij ons in de straat altijd wel lukt. Twijfelde nog over een Kuga, Exporer of Outlander, maar die modellen zijn eigenlijk veel te groot in een oude stad. Bovendien kan ik niet altijd voor de deur parkeren waardoor thuisladen niet lukt.

Al met al zeer tevreden met de rijprestaties. Ook financieel een mooie deal gezien het lage verbruik en maandelijkse MRB. Wordt vervolgd!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.