Suzuki Swift shogun 1.3 5drs (2006)

autoreview

Suzuki Swift
Suzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki Swift LimitedSuzuki Swift CoolSuzuki SwiftSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift Sport

Signalement

UitvoeringSwift shogun 1.3 5drs
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst102.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Suzuki Swift 1.3 shogun

  • 102.000 km

Mijn vorige auto was een Honda Civic sport met een 2.2 diesel motor, wat een heerlijke autowas dat. De wegligging, sturing en motor waren top. Je werd flink in de sportstoel gedrukt als je volgas gaf in z’n 1e versnelling ging deze tot rond de 50 km/u de 2e versnelling tot rond de 90km/u in z’n 3 ongeveer 120km/u enzovoort. De topsnelheid had ik geprobeerd op de duitse snelweg was 219km/u met 3 personen. Tot de 200km/u ging het zeer vlotjes en daarboven was het wat moeizamer.
Na 10 mnd en 40k in volle tevredenheid te hebben gereden moest ik vanwege verandering van werk de auto inleveren.

Bij mijn mijn huidige werkgever heb ik geen lease auto en rij ik in de auto van mijn vrouw. Dit is een Suzuki Swift 1.3 Shogun waar ik inmiddels 50k al heb gereden in 1,5 jr. De allereerste keer dat ik in de auto reed was ik verrast van de binnenruimte en de goede stoelen, hoewel deze wat vlak zijn en niet zoveel zijdelingse steun hebben zitten ze lekker. Het schakelen en sturen gaan erg makkelijk en prettig. Over de motor ben ik ook tevreden en dan met name de zuinigheid want ik rij zeer rustig en volg het ‘ nieuwe rijden’ op. Over de afgelopen 50k heb ik een gemiddeld verbruik van 1:16,5 in de winter en 1:18 in de zomer (soms uitschieters naar 1:18,9). Ik rij daarbij 70% snelweg en 30% stad.
Verder rij ik op de snelweg niet harder dan 110km/u maar vaak zit ik op de 100km/u wat ik zelf prettig vind want daarboven vind ik de motor persoonlijk wat rumoeriger klinken.

Hierbij een opsomming van de plus en minpunten. Bij elk punt zal ik een korte toelichting geven.

+ Stoelen;
Deze zitten voor mij goed, ben zelf 1,72cm lang. Ze zijn niet te hard en niet te zacht.

+ Sturing;
Niet te licht en niet te zwaar heeft een prettig dikke stuur met leer bekleed.

+ Binnenruimte;
Verbazingwekkend ruim van binnen voor zo’n compact autootje.

+ Motor;
Zuinige motor (1:17 makkelijk haalbaar) en tot 110km/u issie redelijk stil. Ik vind de motor ook niet veel toeren maken bij 100km/u (zo rond de 2700 toeren). Er zit niet veel kracht in de motor vind ik. Ter vergelijking de Opel Corsa met 1.2 twinport motor van mijn ouders heeft meer pit heb ik het idee.
De motor heeft ons gelukkig nooit in de steek gelaten en we hebben nooit olie hoeven bij te vullen tussen de (grote en kleine) beurten door.


- Vering;
Te zwakke (voor)vering, bij het nemen van een drempel kraakt de vering en deinst de auto teveel. Ook het nemen van bochten moet je niet te snel doen vanwege het zweverige gevoel.

- Remmen:
De remmen piepen al geruime tijd, deze zijn al een keer schoongemaakt maar blijven piepen.
Gelukkig remt de auto wel goed.

– kofferbak:
De klep van de kofferbak gaat soms niet goed dicht, geregeld moet ik een paar keer proberen voordat deze goed is gesloten, erg vervelend vind ik dit.

- cruisecontrol,MP3, boxen;
Wat ik echt mis is een cruise control, deze zitten er helaas niet standaard op. MP3 files speelt de de geintegreerde radio niet.
Verder vind ik de boxen aan de matige kant, ze geven geen vol geluid ondanks dat er standaard 6 speakers zitten.

Tot slot ben ik tevreden met de onderhoudskosten, we hebben geen noemenswaardige grote kosten gehad de afgelopen jaren.

Toekomst:
We zijn toe aan een nieuwe grotere auto omdat we binnenkort een 2e kind verwachten. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en heb ik de offerte getekend van een Skoda octavia combi 1.2 TSI DSG business elegance met wat extra opties. Ik heb in mijn zoektocht meerdere auto’s bekeken en gereden zoals een renault megane station, ford focus station, hyundai i40 en volkswagen golf station. Met name de prettige DSG bak icm een zuinige maar pittige 1.2 motor hebben de doorslag gegeven. Ook de prijs was erg gunstig voor zo’n complete auto. Ik zal in de toekomst als de auto wordt geleverd (naar verwachting april 2012) een verslag van doen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Suzuki Swift

Suzuki
Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort
€ 349
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.