Suzuki Swift 1.5 Exclusive (2005)

Suzuki Swift
Suzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki Swift LimitedSuzuki Swift CoolSuzuki SwiftSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift - interieurSuzuki Swift Sport

UitvoeringSwift 1.5 Exclusive
Bouwjaar2005

In april 2005 hebben we een nieuwe Suzuki Swift gekocht. Na lang wachten werd de auto in september geleverd. Tot nu toe bevalt hij uitstekend en hebben of hadden we geen klachten. Hij loopt vrij zuinig, lange stukken met gemiddeld 120 is 1 op 15 haalbaar. Accelereren doet hij prima, vooral boven de 4000 toeren, klasse.

Na zo’n 5000 kilometer begonnen de voorschokbrekers te kraken en begon ergens onder de auto iets te klapperen. Bij een slecht wegdek is het echt niet om aan te horen, zo erg zelfs dat ik om rij als ik weet dat de weg slecht is.
Ik ben voor het kraken en klapperen naar de dealer gegaan. Het probleem schijnt onlangs ontdekt te zijn en het heeft te maken met een te ruime speling tussen de schijven en de remblokken. Er moeten nieuwe onderdelen besteld en geplaatst worden. Daar ben ik nu met de wintersport voor de deur niet echt blij mee en kun je spreken van een behoorlijke tegenvaller. Een nieuwe auto moet gewoon goed zijn.

5-2-2006
We zijn nu terug van Wintersport, 5-2-2006 en hebben veel trammelant gehad met de New Swift. Achter op de bak bij een sleepdienst na 2 uren in de kou te hebben gestaan. Naderhand bleek de gaskabel te zijn losgeschoten, dit door het in laten bouwen van Cruisecontrol. Prutswerk vonden ze in Oostenrijk want het is namelijk niet de Control die in de folders staat vermeld en de bevestiging was niet goed. Verder blijft de auto nog steeds klapperen en kraken. Al met al wordt de elende steeds groter en dus ook de ergernis. Op de terugreis deed de control opnieuw raar en heb ik hem maar uitgezet en dat voor iets dat meer dan 600,00 euro kost. Voor de rest loopt hij, vooral op de autobahn lekker en kun je goed met het verkeer mee. Ook als je de achterbanken plat legt kun je behoorlijk wat mee nemen, dat viel ons echt mee.

PRIVATE LEASE Suzuki Swift