Suzuki Swift 1.3 Exclusive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Swift 1.3 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ervaringen
Na de goede ervaringen met mijn Suzuki Alto, ben ik als een blok gevallen voor de nieuwe Swift.
Na veel rekenen en een redelijk goede inruilprijs bij mijn dealer, werd de knoop doorgehakt.
Gezien de te verwachtte kilometers per jaar zou het een benzine uitvoering moeten worden( ong 18000 km per jaar)
Vervolgens wilde ik airco en een vierdeurs, zeer gemakkelijk, en later ook weer beter te verkopen.
Een leuke uitvoering is de Shogun, veel luxe en een exclusieve uitstraling.
Deze is het dus geworden; was trouwens een uitvoering die in Japan wordt gemaakt en niet in Hongarije.
Mag geen verschil maken, maar ik heb meer vertrouwen in de Japanse betrokkenheid.
(kan ook tussen mijn oren zitten, maar het zij zo).
Daarna de optie lijst doorgenomen, en nog het een en ander aangekruist
(zie extra’s)
Vanaf de eerste kilometers een waar genot om in te rijden:
-zeer wendbaar
-representatief
-eye catcher
-zuinig
-betrouwbaar
Benzine verbruik is mbv de standaard boordcomputer goed te volgen en persoonlijk ook leuk om op te letten.
Ik zat in het begin op een verbruik van 1 op 14, maar nu inmiddels al op 1 op 15.9.
’S winters loopt het verbruik wel op tot 1 op 15.1, maar dat is normaal.
Olie verbruik is minimaal, niets bij te vullen tot de eerste onderhoudsbeurt bij 15000 km.
Auto is vrij van rammeltjes en rijdt tot op heden geweldig
Exterieur:
16 inch wielen smoelen goed
metallic lak Azure grey is exclusief voor shogun.
Mooi midden mistlamp, en derde remlicht.
Achterklep open je met een lichte vingerdruk, de elektrische schakelaar doet de rest.
Geen problemen met het sluiten van de achterklep, gewoon weten hoe het werkt.
Ook geen krakende veren, zoals sommige andere Swift rijders.
Interieur:
Ruime stoelen, ook langere mensen vinden een goede plaats, mede door het verstelbare stuur.
Fraai dashboard, geeft een extra ruimtelijk gevoel.
Als de bestuurder in de achterste stand zit, dan wel minder plek achterin, het blijft natuurlijk een compacte auto.
Achterbak is heel eenvoudig plat te leggen dmv een ruk aan een koord.
Hoofdsteun kan hoog genoeg.
Soms moet je voor een stoplicht wel even bukken als zie je hem niet door de lage voorruit, maar dat went snel.
Bakjes en vakjes genoeg, kaartenbak groot genoeg, evenals dashboard kastje.
Shogun heeft onder bijrijdersstoel ook nog een opberglade.
Extra’s Shogun:
Metalliclak
15 inch velgen
lederen stuur met audio bediening
airco
tig airbags
radio/CD/MP3 met goede luidsprekers + tweeters
centrale vergrendeling met afstandbediening
getintglas
4x elektrische ramen
elektrische spiegels + verwarmd
toerenteller
verbruiksmeter
Zelf erbij genomen:
Dakspoiler
rondom beschermstrips
spatlappen
middenarmsteun
stootstrips alu op de deuren
uitlaat sierstuk
beschermstrip onder achterklep
instap sierlijsten
rubberen bescherm matten
Totaal:
Fijne auto die voldoet aan de verwachtingen
Met 120 km/h draait de motor ong 3200 toeren.
Dit vindt ik mooi laag, heb wel eens in een nagenoeg nieuwe Toyota Corolla gereden, en die draaide met die snelheid zomaar 3800 toeren.
Vind ik teveel.
Als je echt los wilt, moet je de auto boven de 4000 tpm brengen, dan komen alle pk’s los, maar voor gewoon dagelijks gebruik is dat niet nodig.
Wél mooi dat het kan.
Problemen
geen problemen, maar wat opmerkingen;
# airbag bijrijder is heel iets zichtbaar onder de afdekking
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van hetzelfde merk kopen? ja
Kilometerstand bij aanschaf 0 km
Meest recente kilometerstand 18.000 km
Bouwjaar 2007
Jaar van aankoop 2007
Vorige auto suzuki alto
Datum invoer 22-02-2008
Datum laatste wijziging 02-03-2008
Reacties op deze review
p@tje 01-04-08 21:09
Erg leuk ding, die Swift! Als je gaat vergelijken hoeveel toeren de ene auto maakt bij bepaalde snelheid ten opzichte van de andere, dan moet je wel ff rekening houden met afwijkingen: gebruik de GPS om de snelheid te ijken. Wanneer de teller van de Swift 5% meer afwijkt (ik weet niet of dat ook zo is) dan die van de Auris, dan scheelt dat ook 5% in het aantal toeren. Misschien wijken ze beiden hetzelfde af en zit er inderdaad 400 tpm verschil in. Ik ga er wel vanuit dat toerentellers redelijk nauwkeurig zijn.
bedankt voor je reaktie.
Ik heb mijn snelheidsmeter inderdaad vergeleken met een tomtom navigatie, en bij 65 op de teller gaf gps 60 aan, bij 105 gaf hij 100 aan en bij 120 , was het 115.
Dus eigenlijk altijd een verschil van 5 km/h.
Je zou verwachten dat het bij een hogere snelheid een groter verschil moet zijn, maar dat kon ik er niet uithalen.
Groet, Shogun.
PROBLEMEN
Airbag bijrijder is heel iets zichtbaar onder de afdekking.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki Swift
