Suzuki Swift 1.2 Exclusive Stop & Start (2011)

autoreview

Suzuki Swift
Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki Swift 2010Suzuki SwiftSuzuki SwiftSuzuki Swift 2010Suzuki Swift

Signalement

UitvoeringSwift 1.2 Exclusive Stop & Start
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst1.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 500 km

  • 500 km

Al vanaf de eerste meters uit de showroom valt mij op dat ze bij Suzuki weer erg degelijk werk hebben afgeleverd.
Het bescheiden motortje van de Swift doet meteen zijn werk zeer stil en zonder trillingen. Al zeg men dat je nieuwe auto's niet meer echt hoeft in te rijden, zegt mijn gevoel anders. Ik heb besloten om dit dan ook erg rustig aan te pakken, en de eerste 1000km in ieder geval niet meer dan 2500-3000 rpm te draaien. Ook al valt het niet altijd mee om je hieraan te houden, toch denk ik dat dit beter is om de draaiende onderdelen goed op elkaar in te laten draaien.
Uit andere reviews heb ik gelezen dat het verbruik de eerste kilometers een beetje tegen viel (varieërend van 1:14 - 1:16.), echter als ik de berekende waarde tot nu toe zie geeft hij op dit moment een verbruik van 5.0l/100km aan. Deze 500km is voor de helft stadsverkeer en voor de helft snelweg, echter niet harder dan 100km.
Wel voor de helft met airco aan gereden. (ongveer 5 km, 110km gereden.) Vanaf 1000km zal het pendaal pas iets verder worden ingetrapt ;-). Ondanks de lage toeren heeft het motortje geen enkel probleem om z'n werk goed te doen. (eigenlijk ben ik van Suzuki ook niet anders gewend.)

Tot zover even deze kleine bijdrage...
op naar de volgende 500km en de eerste tankbeurt.

500-1100 kilometer...

  • 1.100 km

Verbruik:
Na 704km voor het eerst getankt. Er ging 38,02 liter in, en dus een nette 1op 18,5. Persoonlijk vind ik dit zeer acceptabel voor een inrijperiode en ga ik er vanuit dat 1op20 straks een feit is.

Genot:
Over deze eerste week in de Suzuki ben ik zeer tevreden. Het gemak waarmee deze auto zijn werk doet geeft mij een goed gevoel.
Door de luxe die deze kleine wagen heeft kom ik ontspannen op mijn bestemming aan.
Met mijn 1.94m zit ik lekker op de bestuurdersstoel, echter kan een volwassene hier dan niet echt comfortabel meer achter zitten. In mijn geval gebeurd dat niet vaak en zie ik dit dan ook niet als een probleem.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Swift

Suzuki
Suzuki Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort
€ 349
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.