Suzuki Swift 1.2 S-Edition Stop Start (2014)

autoreview

Suzuki Swift 1.2 S-Edition Stop & Start (2014)

Signalement

UitvoeringSwift 1.2 S-Edition Stop & Start
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto heeft nu 88.00 km gereden.Auto nieuw gekocht en had 12 km gereden. Auto bevalt goed. Verbruik schommelt tussen 5.5 en de 5.8 liter per 100 km. Dit is het verbruik wat de boordcomputer aangeeft. Rijd er vooral kleine stukken mee. De auto word aanstaande 20 maart 1 jaar oud. Mijn vorige auto was een Seat Ibiza uit 2005. Vond deze S-edition een mooie en voor mij een compleet uitgeruste auto. Mijn Seat had geen luxe. Voor mijn Seat Ibiza heb ik ruim 4,5 jaar een zwarte Suzuki Baleno gehad. Een 1.3 16v met 85 pk. Deze auto weggedaan omdat de versnellingsbak het begeven had. Auto was 15 jaar oud en had 235.000 km gelopen. Auto gekocht met 109.000 km. Vind het de moeite waard om deze in mijn ogen speciale Swift op de site te zetten om te kijken of men erop gaat reageren. De foto's van de Swift is van mijn Swift toen die nog bij de dealer stond. Wil de auto liever niet met kenteken op de site zetten. Ben benieuwd of ik reacties krijg en zal deze dan ook zeker beantwoorden.

Nieuwe meer uitgebreid verslag

Omdat mijn vorig verslag aan de korte kant is schrijf ik bij deze een nieuw verslag.

Ten eerste waarom gekozen voor een Swift.
Vind de Swift een mooi model qua uiterlijk. Hij ziet er sportief uit. Ook is de prijs gunstig en krijg je veel waar voor je geld. Auto is luxe uitgevoerd als je deze vergelijkt met mijn vorige Seat Ibiza. Ook vind ik zelf de kleurstelling erg mooi, en wat bijzonder is dat er van de S-edition maar 275 exemplaren gebouwd zijn. De luxe wat ik vind is cruise control, radio bediening op het stuur, usb aansluiting, stoelverwarming, electrische ramen rondom,electrische spiegels en verwarmd. Led dagrijverlichting, mistlampen, knipperlicht in spiegels, sportpedalen, start stop functie,en speciale S-edition genummerde instaplijsten en in de stoelen staat Swift geborduurd. Ook is de achterspoiler meegespoten en zit er een sier stuk op de uitlaat. De achterste ruiten zijn geblindeerd. Denk dat ik hiermee de meeste punten waar ik waarde aan hecht wel gemeld heb.

Het rijden:
Bij de proefrit, en nadien met het rijden van mijn eigen Swift viel me op dat de verzetten met schakelen aan de lange kant zijn in vergelijking met mijn Seat. Opzich niet erg maar was wel even wennen. Ook was de motor erg lui, dealer gaf aan dat dit kwam doordat de auto nieuw is. ( Nooit eerder een nieuwe auto gehad ). Na een periode van inrijden, ongeveer 3000 km werd de auto al een stuk vlotter. Schakelen verloopt soepel, hierbij niet echt klachten. Wel als je de auto in de achteruit wil zetten lukt dit niet altijd, dan moet je soms eerst stukje vooruit alvorens die in de achteruit wil. Dit had ik voorheen ook met mijn Suzuki Baleno, en mijn vriendin heeft ditzelfde ook met de Alto. Niet echt storend vind ik zelf. Denk dat de tandwielen dan tegenover elkaar staan. Motor doet zijn werk vrij stil en rustig op 50 en 80 wegen, ongeveer 2300 toeren in de 5e versnelling bij 80 km. Op de snelweg bij 120 ongeveer 3500 toeren. Vind dat de motor vanaf lage toeren best goed oppakt, het is geen strepentrekker maar traag kan ik hem niet noemen. Voldoende voor hetgeen waar ik de auto voor gebruik.

Wat ik wel een minpuntje vind is de traploze bediening van de rugleuning. Voor mijn gevoel kan ik niet de ideale zithouding vinden. Of teveel naar achteren of te ver naar voren. Ben hier nu wel aan gewend. De alto heeft dit ook. Niet ideaal maar het wend. De audio is redelijk goed, geluid is aardig af te stellen en afspelen van usb gaat ook prima. Wanneer het volume aan de hoge kant is gaan de luidsprekers wat kraken en kan er een deurpaneel mee gaan trillen. Maar verder wel voldoende. Koffer ruimte is aan de kleine kant maar voldoende voor 3 tassen boodschappen.

De auto is aan de achterkant zacht geveerd, dit is prima, maar wanneer je met 2 of 3 personen achterin zit moet je hier wel rekening mee houden als je drempels neemt. Maar alleen of met 2 personen rijdt de Swift prima. Drempels worden goed gedempt en hoor geen kraakjes of piepjes in het interieur. Heb nu iets meer dan 8800 km gereden en ben zeer tevreden.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. Eind februari krijgt de auto zijn eerste beurt. Zal toevoegen wat er gedaan is en wat de kosten hiervan zijn. Denk dat de auto dan wellicht net de 9500 of 10.000 heeft bereikt.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Suzuki Swift

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens