Suzuki Swift 1.2 Exclusive (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Swift 1.2 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 3.500 km |
Suzuki Swift
- 3.500 km
Reden aanschaf:
Laat ik allereerst beginnen met het feit dat ik eerst een echte VAG liefhebber was maar na een aantal reparaties aan mijn ibiza en veel "kleine" dingen werd dat al minder. Een bekende van me had altijd wel iets met zijn golf, de bekende "kleine" dingen. Iedereen die ik sprak met vag spul had wel iets te melden. Dan was er het probleem met de kettingen van tsi motoren etc etc..hoe mooi ze ook van binnen zijn en hoe rap ze ook zijn vag viel af voor mij.(polo,ibiza etc) Hou persoonlijk niet van Fransozen alhoewel nieuwe clio en 208 erg mooi zijn. Men zusje had een swift van 2011 en die reed lekker sportief was alleen al langer op de markt..Maar toen kwam er de facelift in 2014 alsof die voor mij was bedacht! De nieuwe led verlichting en dikkere voorbumper samen met een soort van bodykitje laten hem nog dikker lijken. Besteld in grijs metallic, exclusive uitvoering en in kleur gespoten spoiler.
Wegligging: Heb in aardig wat auto's van anderen gereden maar de swift rijd echt plezierig, stuurt lekker direct en niet te licht of te zwaar en je voelt precies wat er gebeurd. heb ook in mini's gereden en dit lijkt er heel erg op. Op men exclusive zit 16 inch lichtmetaal en ik vind dat dit precies goed is ik zou niet voor de optionele 17 ers gaan want met 16 is t sportief met een randje comfort.oneffenheden worden al aardig doorgegeven moet je dus van houden. Hij stuurt zo sportief als ie eruit ziet!
Interieur: Zoals ik al vaker gelezen heb is het indd zo dat de materialen niet zo heel erg duur zijn maar dat merk je alleen als je erop klopt of voelt zien of horen doe je het absoluut niet! Alle knopjes en opties voelen zich heel degelijk aan alsof t nooit kapot kan gaan. Het is strak en heel simpel te bedienen. Design technisch echter niet vag like eerlijk is eerlijk. Ben zelf 1.83 en kan prima achter mezelf zitten zonder men benen te spreiden. Prima voor 4 of indien nodig 5 volwassenen. Kofferbak is echter wat klein tegenover concurrentie maar voor mij geen probleem stoelen kunnen omgeklapt worden indien nodig.
Verbruik: circa 70% binnen bebouwde kom, 30% snelweg haal ik ongeveer 5,8/5,9 liter op 100, circa 1 op 17 en dat bij gewoon normaal rijden. Echter als je wat vlotter rijd wordt het niet veel meer met 6,0 liter prima waardes vind ik voor een vlot karretje! Als dit nog zou veranderen naarmate hij inloopt pas ik dit aan.
Motor: 1.2 16v 4 cillinder 90 pk dualjet motor is dezelfde motor als voor de facelift waarmee ik ook gereden heb. Vind persoonlijk de nieuwe iets beter van onderuit oppakken. Dit komt door het gestegen koppel en dat is merkbaar. Je hoeft niet zo veel terug te schakelen als bij de "oude" motor die voor mijn gevoel bovenin wat meer put had.
Uitvoering: zeker aan te raden is de exclusive voor relatief weinig geld veel opties wat andere niet hebben zoals : getinte ramen, knipperlicht in spiegel, 16 inch velgen, hoogte/diepte stuur, keyless entree, remschijven achter, climate control, handsfree op stuur plus andere opties wat andere uitvoeringen ook hebben zoals stoelverwarming cruise control, lederen stuur etc..
Na 3500 km uiteraard nog geen problemen nu karren tot de eerste beurt.
Indien nodig zal ik een update plaatsen..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Suzuki Swift
