Suzuki S-Cross 1.6 High Executive (2014)

autoreview

Suzuki S-Cross 1.6 High Executive (2014)

Signalement

UitvoeringS-Cross 1.6 High Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst4.000 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk verlost van deze super slecht sturende a

  • 4.000 km

Vanmiddag was het eindelijk zover, ik kon mijn nieuwe Qashqai ophalen, en kan ik een hoofdstuk afsluiten.
Het hoofdstuk suzuki.
Na een periode van grote ontkenning wat betreft het slechte sturen, toch op het laatst de handdoek maar in de ring gooien, het werd niet beter en ik ging me er steeds meer aan ergeren dat deze auto niet rechtuit wil blijven rijden maar steeds van koers raakt.Het ging geld kosten dat was ik me wel bewust, maar ja zo doorrijden was voor mij ook geen optie, na veel leuren een dealer gevonden die wel een normaal inruilbedrag wou geven, maar oh oh wat ligt deze auto nu al slecht inde markt, 8000 euro afschrijven in 5 maanden en 4000 km was bij sommige dealers heel normaal oeps....
wat is er goed aan de auto?
uitrusting zeer compleet, bedenk het maar en het zit erop, van Leer tot een uitstekende navigatie unit, wel een slechte radio ontvangst.
Rijd in de stad heel behoorlijk, al moet je ook hier vaak corrigeren.
Pittige zuinige motor, ik heb er 1 op 15,7 mee gereden
Gewoon een hele mooie auto.

Nadelen:
Motor is erg rumoerig, vooral op de snelweg
En dan nu het sturen,dat is echt een drama, ik kan het heel kort beschrijven, het stuur wil niet centreren, als je de bocht ingaat dan blijft het stuur gewoon staan in de positie waar hij in staat.
Ik heb de bandenspanning op eco gezet dat is 2.8bar boor en 2.6 bar achter , nou dan is de auto helemaal onbestuurbaar dus nooit doen, nadat ik de druk terugzette op 2.3bar was het wel beter, maar nog niet goed helaas.
Op de snelweg kun je niet rechtuit rijden zonder te corrigeren, ik heb er een sport van gemaakt om te proberen het stuur niet te bewegen en toch proberen om rechtuit te rijden, helaas het lukt niet, je moet om de paar seconden bijsturen anders rij je de berm in. Ik ben bij een uitlijn specialist geweest ook deze kon het probleem niet oplossen.
Als ik zo in de autoweek van vorige week lees is ook de update geen oplossing het nieuwe probleem (veelvulidig corrigeren)was gewoon het probleem bij mijn auto helaas.
Ik rij nu weer Nissan Qashqai, en weet nu weer hoe het ook kan.
Een mooie zwarte acente met safety pakket en navigatie een reserve wiel en veel chroom.
Jammer Suzuki een gemiste kans, voor mij nooit weer een Suzuki dat is een zekerheid.
Niet te geloven dat zo'n grote, goed bekend staande fabrikant zo'n slechte auto in de markt zet.
Oh ja ik heb wel een proefrit gemaakt in de groene uitvoering helaas in de stad, vond de auto wel direct sturen, maar het was me niet opgevallen dat hij zo beroerd rechtuit reed.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.