Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2022)

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style (2022)

UitvoeringS-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Style
Bouwjaar2022

Een heerlijke auto

Sinds begin februari 202 zijn wij in het gelukkige bezit van een Suzuki S Cross mild hybrid Style uitvoering zonder open dak in de kleur grijs. We reden voorheen een Hyundai I30 die beviel op zich prima. We wilden wat hoger zitten en een automaat. Tot deze auto hebben we 40 jaar lang geschakeld gereden en ik moet zeggen wat is een automaat fijn nooit meer terug naar een geschakelde auto.
Onze zoektocht naar een geschikte opvolger leverde zowel bij Hyundai als Kia voor ons geen gewenst resultaat op. Op basis van reviews van de nieuwe Suzuki S Cross zijn we bij de dealer in ons dorp gaan proefrijden. Die had op dat moment alleen een versie met open dak staan en dat wilde we niet. Dus op internet gaan speuren en vonden we daar een versie zonder open dak met slechts 8oo km op de teller.
Onze Hyundai ingeruild en we hebben tot nu toe geen moment spijt van onze keuze. De auto heeft fijne afmetingen, is ruim van binnen ook de kofferbak vinden wij ruim. Je kunt de bodem ook nog verstellen. En hij mag zelfs 1500 kilo trekken.
Achter het stuur is het goed toeven. Je zit lekker hoog, hebt goed zicht rondom en de auto heeft alle gemakken die je in een auto kunt wensen. Een minpuntje zou voor sommigen kunnen zijn dat het fijne grote navigatiescherm niet tot de aller snelste behoort maar wij storen ons daar totaal niet aan. Het scherm is overzichtelijk. Je kunt het naar eigen idee indelen en er zijn genoeg instellingsmogelijkheden. Verder zijn er 7 luidsprekers in die een machtig geluid geven. (ook naar believen in te stellen).
Dan het rijden zoals ik al aangaf zit je lekker hoog en alle bedieningsknoppen zijn goed te vinden. De automaat doet prima zijn werk. Je kunt zelfs handmatig schakelen via flippers aan het stuur. De auto stuurt erg fijn en de rijhulp en waarschuwingssystemen (die je uit kunt zetten) doen hun werk naar behoren al laten ze soms wel eens te snel een piepje horen.
Dan de motor. Het is gelukkig nog een 4 cilinder. Hij heeft meer dan genoeg power en is voor een automaat erg snel vinden wij vooral met inhalen is dit heel pretiig. Je hoort dan de motor wel. Verder loopt de motor erg rustig.
Het verbruik tot nu toe. Toen we de auto ophaalden was het verbruik 6,2 ltr op 100 km. We zitten nu op 5,6 ltr op 100 km. Nu is de rijstijl erg pittig dus als het wat rustiger zou gaan zal dit verbruik zeker nog lager kunnen.
Dit zijn tot nu toe onze ervaringen met de Suzuki S Cross

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross