Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Suzuki
  • Cappuccino

Suzuki Cappuccino (1995) #2

autoreview

13
Suzuki Cappuccino (1995) #2
alfons0016
  • alfons001610
  • Gebruikersreview
3 november 2017 om 23:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCappuccino
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf41.500 km
KM-stand laatst41.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vlieggewicht

  • 41.800 km
  • 3 november 2017

Voorgeschiedenis: in februari 2016 heb ik een 2007 MX5 NC gekocht als wagen voor erbij. In principe was ik op zoek naar een goede (standaard) Honda S2000, maar op dat moment waren de prijzen van dit model al flink aan het stijgen en de weinige goede auto's die op de markt kwamen werden snel opgepikt door andere liefhebbers.

Mijn MX5 was de krachtigste versie van dit model (2.0l Sport met alle mogelijke opties); ik maak bij gelegenheid een review van deze auto, hij is intussen verkocht.

De MX5 deed het voor mij op één of andere manier niet en dus was ik al een tijdje op zoek naar een apart Japans roadstertje. Mijn oog was gevallen op een Honda Beat die te koop stond bij een garage in het Antwerpse; door omstandigheden ging de deal uiteindelijk niet door. Achteraf bekeken was dat geen slechte zaak, omdat ik op een doordeweekse donderdag een pracht van een Suzuki Cappuccino zag te koop staan bij een door mij gekende handelaar. Autoliefde op het eerste gezicht, absoluut.

Het bleek één van de persoonlijke auto's te zijn van de handelaar die stof stond te vergaren in zijn Spaanse garage; hij besloot de Cappuccino daarom naar België te halen en hem hier te verkopen. Bijna direct kreeg hij interesse van Engelse liefhebbers en ook de Spaanse Suzuki-importeur had serieuze interesse voor gebruik in een pop-up store. Door een redelijk snedige actie trok ik uiteindelijk aan het langste eind. Zo kon het gebeuren dat ik op een doordeweekse donderdag om 14.30u het eerste telefoontje pleegde en om 18u in mijn Cappuccino zat. In de uren daartussen had ik mijn MX5 verkocht (en afgeleverd) en de bank- en verzekeringszaken geregeld. Zelden zo dynamisch geweest in mijn leven ...

Voor meer details rond de ontstaansgeschiedenis van de Cappuccino verwijs ik graag naar het wereldwijde web; hier wil ik vooral wat schrijven over mijn persoonlijke ervaringen met een Kei-car. Om met de deur in huis te vallen: een Cappuccino is piepklein maar toch mooi geproportioneerd. Hij meet 3m29 bij 1m41 en hij is - letterlijk - zo hoog als het stuur van een damesfiets. Er ligt een 3-cilinder 656cc motortje in, voorzien van een turbo met intercooler. Hij beschikt op papier over 64pk, maar de geruchten die ik las op internet kunnen alleen maar waar zijn: het werkelijk aantal pk's moet een stuk hoger liggen. Vreemd genoeg kan je hem desgewenst schakellui rijden, hij gaat ondanks zijn kleine longinhoud bv. niet schokken in 4de aan 50km/u.

Hij weegt ca. 725kg: was Colin Chapman nog onder ons geweest, hij had goedkeurend ingestemd. Ik meet 1m89 en weeg ca. 95kg, niet het soort chauffeur dat Suzuki voor ogen had wanneer de Cappuccino indertijd als Japan Only-model in de markt werd gezet. Het past uiteraard allemaal maar net, in- en uitstappen is een evenement op zichzelf. Voor een autootje van 1995 is hij goed voorzien van modern comfort (AC !), naar veiligheid toe ben ik blij dat men bij Suzuki ook moet gedacht hebben dat airbags in een auto van het formaat "kart" alleen maar het lijden nodeloos zou verlengen in geval van onheil op de weg.

Dé party trick bij uitstek is het dak. Je rijdt eigenlijk in een soort van 4-in-1 auto: (1) alu-dak gemonteerd (coupé), (2) linker- en rechter-dakpaneel verwijderd (T-Bar), (3) linker- en rechter-dakpaneel verwijderd + centrale T-Bar (Targa) en tot slot (4) alle panelen verwijderd en het Targa-deel naar beneden weg geklapt (roadster).

Alle Cappuccino's zijn RHD, ook de ca. 70 stuks die indertijd nieuw verkocht zijn in Nederland, Duitsland, Frankrijk & Zweden. De zit als chauffeur aan de "verkeerde" kant ben je zeer vlug gewoon; parkeergarages best vermijden als je geen welwillende passagier hebt om de knop in te drukken en het ticket uit de slagboom te halen. Langzamer verkeer inhalen zonder passagier (die wel zicht heeft op tegemoetkomende weggebruikers) is ook een interessante ervaring.

Tot slot: alles wat ik miste in mijn MX5 heb ik in de Cappuccino gevonden. Het is rijden met een auto die eigenlijk nooit bedoeld is om het tot in Europa te schoppen en als leuke bijkomstigheid: je trekt op een "Cars & Coffee" meer aandacht dan menig exotische sportwagen en dat is ... priceless ! :-)


4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Suzuki Cappuccino? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Suzuki Cappuccino
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Suzuki Cappuccino specificaties
  • Suzuki Cappuccino occasions
  • Suzuki Cappuccino video's
Advies en informatie
  • Suzuki Cappuccino tests
  • Suzuki Cappuccino gebruikersreviews
  • Suzuki Cappuccino index
PREMIUM
Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Je zou denken dat in dit tijdperk van bezuinigen en consuminderen er volop belangstelling moet...

Lees meer
 

Suzuki Cappuccino reviews

  • Gebruikersreview
    Suzuki Cappuccino (1995) #2

    Suzuki Cappuccino (1995) #2

    13
    • 3 november 2017
  • Gebruikersreview
    Suzuki Cappuccino (1994)

    Suzuki Cappuccino (1994)

    3
    • 28 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

    Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

    1
    • 21 oktober 2013
meer reviews
Test: Suzuki S-Cross

Test: Suzuki S-Cross

73

De nieuwe Suzuki S-Cross vervangt een model dat in feite al uit 2013 stamt. De aflossing komt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Suzuki Cappuccino (1995) - Liefhebber Gezocht

    Suzuki Cappuccino (1995) - Liefhebber Gezocht

    23
    • 31 december 2021
  • Gebruikersreview
    Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

    Suzuki Swift GTI Turbo (1993)

    1
    • 21 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Suzuki Cappuccino (1994)

    Suzuki Cappuccino (1994)

    3
    • 28 februari 2011
  • Autotest
    Suzuki Cappuccino (1995)

    Suzuki Cappuccino (1995)

    1
    • 10 april 2001
Merk
Merk
  • Autotest
    AutoWeek Test - Suzuki S-Cross

    AutoWeek Test - Suzuki S-Cross

    12
    • 7 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki Baleno 1.2 Comfort (2017)

    Suzuki Baleno 1.2 Comfort (2017)

    3
    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van Nederland

    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van...

    115
    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Suzuki Wagon R: één auto, drie gezichten

    Suzuki Wagon R: één auto, drie gezichten

    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Suzuki Swift: herkenbaar anders

    Nieuwe Suzuki Swift: herkenbaar anders

    32
    • 1 augustus 2022
  • Nieuws
    Dankzij Toyota heeft Suzuki weer een nieuwe MPV

    Dankzij Toyota heeft Suzuki weer een nieuwe...

    31
    • 29 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Suzuki SX4 1.6 Comfort (2010)

    Suzuki SX4 1.6 Comfort (2010)

    3
    • 28 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden