Suzuki Alto 1.0 Exclusive (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Alto 1.0 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 25.142 km |
Suzuki Alto 2010 exclusief Automaat
- 25.142 km
Omdat ik zelf ook regelmatig gebruik maak van reviews lijkt het mij wel zo eerlijk om ook eens een stukje te schrijven over mijn ervaringen met een bepaald product.
Mijn partner rijd al jaren Suzuki zonder problemen en ik heb mij laten overhalen om ook eens kleiner en zuiniger te gaan rijden.
Laat ik bij het begin beginnen, allereerst de aflevering.
Mijn partner en ik hebben beide een nieuwe ALTO in de zomer van 2010 gekocht bij een Suzuki dealer in Brabant.
De aflevering was even schrikken, wij kwamen verpakkingsmaterialen en vuil bij beide auto's tegen, met name in het motorcompartiment was veel stof en aanslag, ook de deur rubbers bevatten opgedroogde moddersporen, zelfs na een voorgestelde 2e reinigingsbeurt.
De kwaliteit van de auto.
Al vrij snel, binnen een maand, ontstond er oxidatie aan de ruitenwisser armen en kort daarna oxidatie aan de scharnieren van de achter ruitjes. Beide problemen werden opgelost door de garage.
Echter al snel na het gebruiken van de nieuwe ruitenwissers liep het ruitenwisser rubber eraf wat resulteerde in een bekraste ruit, ook deze werd vervangen.
Voorzichtigheid is op zijn plaats met betrekking tot het interieur, deze harde kunststof materialen zijn zeer krasgevoelig voor nagels en sleutels.
De radio ontvangst is soms matig, met regelmaat gaat de ontvangst van hoog naar laag, dan veel trebble dan weer veel bas alsof je even watten in je oren hebt.
Ik vind persoonlijk de " overall Quality feeling" van de auto matig.
Het rijden.
Mijn partner en ik zijn beide groot, ik ben 192 en mijn partner is 185. en toch kunnen wij een prima zitpositie vinden, sterker nog wij zijn met ons kind van 4 jr in een ruk naar spanje gereden en totaal in 10 dagen zo'n 3500 km weg gereden, geen probleem en erg fijne stoelen.
Het is wel even puzzelen met de bagage, maar 2 weekendtassen en een kleine rugzak gaan makkelijk mee, koffers worden een probleem.
De auto heeft verder van alle door mij geteste kleine auto's het meest volwassen rijgedrag, en kan goed mee in het verkeer.
Ik zit erg veel op de weg (750km per week)dus dat kan ik redelijk beoordelen
Het accelereren van 80 naar 120 kost wel even tijd maar is niet hinderlijk
Gevaarlijk voor lange mensen als ik, omdat je ver naar achter zit met de stoel, is het feit dat je op 10 cm van de B-stijl met de ogen zit, en naar links waarnemen is daardoor moeilijk.
De automaat moet wel behoorlijk toeren maken bij plotseling accelereren en de laatste tijd heb ik wat problemen bij een koude start.
Ik woon en werk vlakbij de snelweg en zeker de eerste 5 minuten, en dan zit ik al op de snelweg, komt de automaat niet in de laatste versnelling totdat de boel warm is en dan pakt hij de laatste versnelling, dit resulteert in een geringe maximale snelheid bij invoegen met een hoog toerental boven 4000 toeren.
Ik heb dit aangekaart bij de garage en deze vertelden mij dat dit een product eigenschap was.
Ook het starten kan soms wat langer duren, maar dit ligt volgens de garage aan de instellingen.
Bij mijn partner, deze heeft de nieuwe ALTO comfort schakel, sloeg onlangs de motor tijdens rijden af, met een bijbehorend contactsleutel alarm symbool, dit zou volgens de garage te maken hebben met de chip in de sleutel.
Verder vind ik het gebruik van de auto tegenvallen , maar ik heb dit geaccepteerd omdat het een automaat is, ik kom na veel metingen niet verder dan 1 op 15,5. en ik rijd veel op de snelweg met een gemiddelde van 115 km/uur.
Al met al ben ik toch niet zo te spreken over deze auto en heb ik hem ingerolen voor een NEW SWIFT, eens kijken wat deze brengt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.