Suzuki Alto 1.0 Comfort Plus (2010)

autoreview

Suzuki Alto
Suzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki AltoSuzuki Alto

Signalement

UitvoeringAlto 1.0 Comfort Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst8.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Best wel grappig

  • 8.500 km

Na de volvo v40 ben ik 1 van die zuinige hollanders die er voor gekozen heeft om belastingvrij en zuinig te gaan rijden.Dat het milieu er ook baat heeft...ach wellicht allemaal wat overdreven. De stap vanuit de volvo naar de Alto is me meegevallen. De lage zit is ingeruild voor een iets hogere en dat is wel prettig. Bij aanschaf van de auto was me niet echt opgevallen dat de bestuurdersstoel voor het goede net niet ver genoeg achteruit kon. Van deze stoel heb ik dus bij een professioneel bedrijf de rails laten verlengen.Kosten 175 euro maar met mijn lengte van 1,90 m heb ik nu een zee van ruimte.Nadeel is dat er achter mij nu geen persoon meer plaats kan nemen of deze zou ooievaarskuiten moeten hebben. Nog even gedacht om de bestuurdersstoel eruit te halen en op de achterbank te gaan zitten maar dat geeft zo'n minigevoel. Na het op maat maken van de auto heeft de auto me alleen maar verbaast. 1 op 20 is goed haalbaar al moet ik zeggen dat ik het nieuwe rijden me wel heb aangeleerd. Dus niet vol gas, op tijd schakelen en uit laten rollen voor een rood verkeerslicht.Daarbij komt dat het motortje soepel loopt en de wagen ( nog) kraakvrij is. Is het dan allemaal halleluja: nou nee, We kunnen er lang en kort over praten maar een grote wagen heeft meer comfort. Door de korte wielbasis van de alto wordt de wagen op hobbels wat stuiterig ( je went er wel aan) en wat ik gewoon echt niet vindt kunnen is dat het starten van de auto in deze moderne tijd niet eenduidig is. Daarmee bedoel ik dat hij soms direct aanslaat en dat soms de startmotor 5 keer rond moet voordat er pruttelend leven in komt. Volgens een dealer een meer gehoorde klacht maar veroorzaakt door de extreem zuinige afstelling. Ik vind het prima om brandstof te besparen maar om nu ook nog geen brandstof te willen verbruiken bij het starten gaat wel heel erg ver. De plussen en minnen afwegend kan ik zeggen dat het een prima wagen is die voorlopig niet weg gaat. Met z'n tweeen is het goed toeven in de alto.Heb je kinderen, wandelwagens of heel veel boodschappen dan is er wel wat anders op de markt te vinden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.