Subaru Forester (2018)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 1, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 169.000 km |
Betrouwbaar
- 144.000 km
Eind 2017 mijn Impreza ingeruild voor een nieuw Forester. Deze Forester is begin 2018 aan ons geleverd. Deze Forester heeft veel meer rijhulpen dan onze vorige auto. Deze heten bij Subaru eye-sight, daarin zitten o.a. adaptieve cruise control, remmen bij kans op botsing, actieve lane keep en nog veel meer. Deze systemen gebruiken wij met veel plezier en comfort. De adaptieve cruise control is werkelijk perfect, remt nooit onverwacht en is echt comfort verhogend op de lange rit, ook in de file zorgt deze ervoor dat je alleen hoeft te sturen. Adaptieve cruise control in samen werking met de CVT
versnellingsbak is voor ons perfect. Ik begrijp dat sommige mensen moeite hebben met de CVT versnellingsbak, maar ik denk zelf dat dit eerder aan de rijstijl van desbetreffende personen ligt, Met deze CVT kun je ten alle tijden met je gas pedaal de benodigde kracht of het gewenste toerental bepalen. Dit betekent b.v. bij 100 km/uur cruisen op de Nederlandse snelweg bij 1600 toeren, heuvel op met de caravan bij 6000 toeren en alles daar tussen in. Dus zuinig als het kan en krachtig als het moet. Alleen het lane keep systeem werkt wat oncomfortabel en stuurt soms van lijn naar lijn, ook met een caravan achter de auto kan dit soms onverwachte reacties opleveren.
Bij 63100 hebben wij LPG laten inbouwen, wat tot op heden probleemloos werkt, wel was het wat lastig met de goedkeuring door het RDW omdat er geen type goedkeuring was voor deze auto, dat is allemaal keurig opgelost door mijn inbouw station.
Subaru verlangt dat de auto elke 15000 km langs komt bij de dealer voor een beurt(je) dit doen wij trouw en kost uiteraard wat meer, maar resulteert voor ons in een auto waar tot nu toe nog geen lampje aan stuk is gegaan, starten lopen en gaan. Niets te melden op het vlak van storingen of iets dergelijks. Ook remblokken en schijven zijn tot op heden niet aan vervanging toe. Ook bandenslijtage is gering met de standaard geleverd Yokohama banden. Deze zijn vervangen bij 135000 km met iets meer dan 2mm profiel over. Wel heb ik afgelopen winters op winterbanden gereden, maar altijd tijdige weer terug gewisseld. Nu voor vier seizoenen banden gegaan. Ook maar van Yokohama. Tenslotte vind ik het een comfortabele auto met soms wat heftige reacties op drempels.
Typisch Subaru
- 169.000 km
Onze Forester is weer APK gekeurd en heeft een kleine beurt gekregen.
Helaas niets meer te melden dan een kapot lampje van de kenteken verlichting. Verder zijn de filters en de motor olie vervangen. Ook gaf de dealer aan dat de draagarm rubbers van de voorwiel ophanging wat speling gaan vertonen en dat het beter is dat deze volgende keer te vervangen wat ik ook van plan ben.
Om nog maar even te benadrukken, deze auto heeft nooit iets gemankeerd heeft ons nooit laten staan en is altijd starten en lopen en gaan. Dus voor mij een echte betrouwbare Subaru.
Op naar de volgende beurt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.