Subaru Forester 2.0 Premium (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Forester 2.0 Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 42.000 km |
KM-stand laatst | 82.000 km |
niet slecht
- 52.000 km
ik bezat 2 auto's. Naast de Jaguar S type een daihatsu materia. Daarnaast had mijn vriendin ook nog een Volvo. Allemaal 10 jaar of ouder.
1 auto leek handiger. Al vond ik het wel moeilijk om de jag weg te doen.
Het werd een Forester 2.0 uit 2013.
Lekker ruim, groot, wel een trekhaak, wel een automaat en met luxerijen als panoramadak, lederen bekleding en vooral 4 wiel aandrijving (laatste wilde wij heel graag).
De auto was niet goedkoop maar dan ook weinig bereden, bij de dealer vandaan en maar 1 eigenaar. 6 sterrengarantie dus een soort als zo goed als nieuw.
Vooropgesteld, de auto rijdt prima. Maar ik verwachtte ook een prima auto en dat valt nog niet mee. Komt dit door de garage?
1 deur ging niet op slot. Is verholpen. Bij een stevige regenbui stond het rechrsvoor binnen onder water. Constructie Fout van Subaru. Als het goed is zal het niet meer gebeuren bij mij...
De achteruitrij functie is slecht zichtbaar. Dus voor ruim 500 euro toch maar sensoren in laten bouwen. Deze functioneren bar slecht. Ben al meerdere keren teruggeweest. Uiteindelijk geheel vernieuwd en nu wel ok.
Ik had versleten ruitenwissers. Vreemd bij een 6 sterrenauto
Superirritant is het auto start stopsysteem. Meer dan 10 seconden staat de motor niet uit. Veelal korter. Dan start de auto alweer. Volgens de dealer is dit normaal. Hmm. In het boekje staat daar niets over en autozine vond het prima werken. Wordt mij wat op de mouw gespeld?? ik hoop dat mede Foresterrijders reageren...
Met de auto rijden is verder helemaal ok. Zeker in Zweden. Daar ben ik regelmatig. Ik zit beter dan in de Jag (ik ben nogal lang), hij heeft meer ruimte dan de Materia of Volvo, je zit lekker hoog.
Ten slotte : Het is een echte SUV en 4wd werkt prima. Vermoedelijk is gem. ca 1 op 12 rijden best goed gezien wat dwze auto biedt.
lager
- 73.000 km
pas 73000 gereden, ruim jaar in bezit (garantie is voorbij snik) en lager rechter achterwiel moear vervangen worden. 300 euro lichter maar vooral, hoe kan dit? Bij dealer gekocht, maar 42000 gereden door rustige rijder. Wij rijden rustig...
Is Subaru toch niet zo betrouwbaar?
Geen coulanche bij dealer, ook niet bij Subaru NL.
Zeer teleurstellend gezien de vele positieve reviews hier.
Dat auto binnen onder water stond was pech door bouwfout Subaru. Zou zijn doorgegeven aan Subaru maar ik heb de indruk dat Subaru NL van niets weet.
Wiellager zo snel defect komt volgens Subaru bijna nooit voor.
Ik hou mijn hart vast.
en wiellager nr 2
- 78.000 km
En nu moest ook de andere achterwiellager vervangen worden. Volgens de dealer is dit normaal bij foresters tussen de 80 en 120duizend km.
Ik heb veel auto's gehad, maar dit nog nooit meegemaakt. Dat terwijl subaru zo wordt geprezen om kracht en betrouwbaarheid én de forester als caravantrekker. Wat ik niet eens doe! Dit keer kreeg ik wel enige coulanche.
Discussie gesloten? Niet door mij!
- 82.000 km
Dan zo maar antwoorden....
Bedankt voor het commentaar!
De forester is type 4.
Het ging om te smalle afvoer regenwater bij motorkap. Na flinke regenbui dus laagje water op vloer. Goed opgelost door de dealer.
Prima tips voor accu! Licht is idd altijd aan.
Dat verklaart mogelijk slechte werking start stop systeem. Ga ik testen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring Subaru Forester (2013-2019): op avontuur met de boswachter
Praktijkverbruik Subaru Forester: dit verbruikt de beroemde boxer
Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester
Subaru Forester 2.0 XT
Subaru Forester 2.0D Lineairtronic CVT
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (4) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.