Subaru Forester 2.0 Executive (2013)

autoreview

Subaru Forester 2.0 Executive (2013)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst196.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ongewild afscheid

  • 196.000 km

Ruim 2 jaar geleden deze mooie Forester uit 2013 gekocht (na een Jeep debacle) met respectabele kilometerstand. De Jeep Cherokee uit 2003 deed het super in het terrein, maar met een caravn een heel stuk minder, de als supercaravan trekker bekend staande Subaru Forester zou dit probleem moeten oplossen. Onze eerste trip met de caravan was behoorlijk positief, prima trek auto maar we zijn toen richting Denemarken geweest en daar heb je geen bergen. Het 2e jaar richting Italië, dat bleek toch een stuk minder te zijn, je komt er wel, maar met helamaal niets over.
De route via Kassel richting het zuiden (A7) kent vele heuvels en als je daar probeert de snelheid rond de 90 echte kilometrs probeert te houden dan moet je rekening houden met een CVT die de toeren flink opjaagt, bergop tot wel 5000 toeren en soms meer. Niet prettig, maar volgens Subaru niet bezwaarlijk.

Afgelopen jaar is de Subaru weer mee geweest richting Duitsland en Italië, maar na een spoedrit richting ziekenhuis begon de CVT warm te lopen met allerlei knipperende lampjes tot gevolg. Dit bleef ook zo totdat ik er de accu heb afgetrokken en 5 minuten heb gewacht en daarna weer aangesloten, hierna was dit geen probleem meer. Helaas bleek dat daarna bij de koude start er kort een ratel te horen was en het leek erop dat er ook een kleine tik in het blok zat. Uiteindelijke conclusie na terugkomst in Nederland, distributie ketting uitgerekt/spanner kapot en een revisie voor het blok.

Wat nu, de auto bevalt me erg goed, rijdt heerlijk, relaxed op zich snel genoeg, redelijk zuinig (snelweg op toegestane snelheid ongeveer 1:14 is mogelijk) heeft erg veel terrein capaciteit, zit goed in de spullen, overzichtelijk, prima stoelen. Heel groot schuifdak (bijna cabrio) de auto past gewoon bij mij en mijn hobbies. Daarom in overleg met onze dealer wederom een Subaru Forester gekocht, maar dit maal een XT versie, veel meer vermogen en nog belangrijker meer koppel. Zodra ik deze heb gereden en de eerste trip naar Zwitserland heb gedaan zal ik een review gaan plaatsen.

Ondanks de defecte motor, blijf ik er vertrouwen in hebben en hoop weer vele kilometers met de XT te kunnen gaan maken.
Dag GB038S ik heb van je genoten en de 40.000 kilometers die we hebben gemaakt zijn allemaal fantastisch geweest.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.