Smart #3 66kWh Premium (2024) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | #3 66kWh Premium |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 13 km |
KM-stand laatst | 4.500 km |
Top auto met weinig bekendheid
- 4.500 km
Na een abonnement op een Lynk & co toch weer overgestapt op een eigen auto. De ervaringen met electrische rijden waren goed, dus nu volledig electrisch gekozen. Wensen waren: voldoende vermogen, niet te zwaar, achterwielaandrijving, trekkracht (tandemasser) en comfortabel. Eigenlijk kwam daarmee de Smart al #nel in beeld. 272 pk, 1800 kg gewicht, achterwielaandrijving, 1600 kg trekkracht en Mercedes gebaseerde afwerking. De premium heeft zo’n beetje alle opties en er was een aantrekkelijk aanbod. Voor 40k (incl aftrek subsidie) stond die voor de deur. En na de update waarbij alle vervelende veiligheidsmaatregelen met 1 knop worden aangepast aan jouw wensen, zijn vrijwel alle irritaties verdwenen. De auto accellereert snel en soepel, geruisloos en zonder schokken (itt de mini cooper electric die heel fel reageert, maar wel kangzamer is). Ook in de bochten gedraagt hij zich prima. Bij drempels kan hij achter wat opwippen. Ten opzichte van de EX30 en de #1 is hij veel ruimer, m.n. achter zitten volwassen passagiers heel comfortabel. Kofferruimte blijft met 370 liter aan de krappe kant. Wat wel weer fijn is is de 22kw oplaadmogelijkheid. De bijgeleverde app kan beter, maaar ik vertrouw er op dat dat ook nog gaat gebeuren. Dus, waarom zie ik hem zo weinig? Verkeerde imago misschien?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Smart #3
