Smart #3 66kWh Premium (2024) #2

autoreview

Smart #3
Smart #3Smart #3Smart #3Smart #3Smart #3Smart #3Smart #3

Signalement

Uitvoering#3 66kWh Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst4.500 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Top auto met weinig bekendheid

  • 4.500 km

Na een abonnement op een Lynk & co toch weer overgestapt op een eigen auto. De ervaringen met electrische rijden waren goed, dus nu volledig electrisch gekozen. Wensen waren: voldoende vermogen, niet te zwaar, achterwielaandrijving, trekkracht (tandemasser) en comfortabel. Eigenlijk kwam daarmee de Smart al #nel in beeld. 272 pk, 1800 kg gewicht, achterwielaandrijving, 1600 kg trekkracht en Mercedes gebaseerde afwerking. De premium heeft zo’n beetje alle opties en er was een aantrekkelijk aanbod. Voor 40k (incl aftrek subsidie) stond die voor de deur. En na de update waarbij alle vervelende veiligheidsmaatregelen met 1 knop worden aangepast aan jouw wensen, zijn vrijwel alle irritaties verdwenen. De auto accellereert snel en soepel, geruisloos en zonder schokken (itt de mini cooper electric die heel fel reageert, maar wel kangzamer is). Ook in de bochten gedraagt hij zich prima. Bij drempels kan hij achter wat opwippen. Ten opzichte van de EX30 en de #1 is hij veel ruimer, m.n. achter zitten volwassen passagiers heel comfortabel. Kofferruimte blijft met 370 liter aan de krappe kant. Wat wel weer fijn is is de 22kw oplaadmogelijkheid. De bijgeleverde app kan beter, maaar ik vertrouw er op dat dat ook nog gaat gebeuren. Dus, waarom zie ik hem zo weinig? Verkeerde imago misschien?

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Smart #3

Lease'm
Smart #3 49kWh Pro
€ 629
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.