Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV Sportline Business (2020)

autoreview

Skoda Superb Combi
Skoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb CombiSkoda Superb Combi

Signalement

UitvoeringSuperb Combi 1.4 TSI PHEV Sportline Business
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst138.000 km
Lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

3 jaren vliegen voorbij

  • 138.000 km

3 jaren geleden ben ik beginnen rijden met deze Skoda Superb iV wagon. Alle opties aangeklikt, behalve het automatisch parkeren en het panoramisch dak, wegens het verlies aan hoofdruimte. Het was een plezier om mee te rijden, van de kleine ritten privé, tot de middellange ritten zakelijk en zeker tijdens de vele lange ritten, zowel voor vakanties (Zuid Frankrijk) als zakelijk (overal in Duitsland).
Maar na bijna 140.000 km gaat hij binnen 2 weken weg. Daarom toch kort even mijn bevindingen noteren.

Eerst het goede:
- Superb ruim
- Ingetogen, niet zo opvallende wagen
- Fijne reiswagen (geen sportwagen, verre van)
- Mooi interieur
- Dat er zovelen in België op het linker rijvak vertragen als ze een zwarte Skoda stationwagon op het rechtse rijvak zien rijden

Dan wat er is fout gelopen:
- De optie "draadloze Android auto" pas actief na een update toen ik de auto al een jaar had
- 2 keren dat de multimedia bleef "laden", uiteindelijk naar de garage voor een reset, maar wegens de drukte elke keer een maand zonder muziek, navi, automatische cruisecontrol,... gezeten.
- Het secundaire koelsysteem had een warmtewisselaar die stuk was. Toen een maand lang met vervangwagens moeten rijden. De reden was nog erger: "Er werd bij de ontwikkeling niet verwacht dat deze PHEV dagelijks zou worden opgeladen aan een laadpaal" Natuurlijk is dit niet officieel gezegd, maar wel langs de neus weg
- Die isomo blok onder de passagierszetel is dikke rommel, vanaf dag 1 wist ik dat dit stuk ging gaan.
- In het begin stonden de automatische grootlichten foutief afgesteld, waardoor iedere vrachtwagen chauffeur werd verblind.

Zou ik terug een Superb nemen? Jazeker
Maar dit is een auto "van het werk", dus moet de vraag zijn: Zou ik deze Superb privé kopen? Ja, maar niet de iV, aangezien het voordeel voor een privé persoon minimaal is...

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.