Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Business (2016)

autoreview

Skoda Superb
Skoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda SuperbSkoda Superb

Signalement

UitvoeringSuperb 1.4 TSI Greentech ACT Style Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf42.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Value for money

  • 120.000 km

Toen de DSG bak van mijn Octavia bij 116.000 km het opeens begaf en ik snel een andere wagen nodig had heb ik mijn dealer (die zijn best wilde doen om de kapotte auto in te ruilen) gezegd dat ik een handgeschakelde benzineversie wilde hebben die mijn caravan kon trekken. Ik had het gehad met DSG en diesel. Hij had een Superb 3 Style Business staan met 42.000 km op de klok. Proefrit gemaakt en meteen verkocht door het luxe limo gevoel. Alle toeters en bellen (zoek maar op) + adaptieve vering. Mijn vrouw noemde het een grote mensen auto. Kreeg nog uitbreiding naar 4 jaar garantie, 4 nieuwe Michelin all season banden en natuurlijk een afleverbeurt.
Ik heb de auto nou bijna 5 jaar en bijna 80.000 km. Ik vind hem nog steeds geweldig. Voor en achter zitruimte is die van een directieauto. Twee weken vakantie in Engeland met 4 volwassen, 4 flinke koffers en extra tassen was geen probleem. Even de lampen digitaal op links rijden gezet en rijden. Ook met deze belading gemiddeld 1 op 15. Met zijn 2en in de auto een stuk stad en B-wegen 1 op 18, veel snelweg 1 op 20, dankzij het active systeem wat 2 cilinders uitschakelt wanneer je weinig power nodig hebt. Ik ben wel een rustige rijder wat ook wel moet want de 1.4 tsi motor is niet gemaakt om rubber te verbranden. Trekkracht genoeg, hij loopt geweldig met een caravan van 1300 kg er achter, maar de turbo komt pas laat in. In het begin moet je hem wel op toeren houden. Met de caravan naar Kroatië, Zuid Frankrijk geen probleem. Hellingen zoals na Luik neemt de auto zonder moeite. In de 80.000 km die ik nu gereden heb moest er buiten de beurten alleen de schakelaar van de automatische handrem vervangen worden (garantie), banden vervangen na bijna 70.000 km, nieuwe accu bij 115.00 km. That's it. Verder geen kosten gehad. Rijd hem fijn verder tot ik weet wat er gaat gebeuren met elektrisch of anderszins rijden!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens