Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Ambition (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Octavia Combi 1.4 TSI Ambition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 300 km |
KM-stand laatst | 10.000 km |
- 600 km
Zo, na een dikke 3 maanden werd dan eindelijk de octavia geleverd.
Aan de buitenkant ziet ie er goed uit. De binnenkant is compleet!
Alles ziet er rustig uit. het zwart-witte display boven de stuurconsole straalt ook rust uit.
na 200km kan ik zeggen dat deze auto mij positief heeft verbaasd. De auto is bijna geruisloos. De stoelen zitten erg lekker. De geluidsinstallatie die standaard meegeleverd wordt is van goede kwaliteit!
Het rijden; geweldig.
Ik heb nog te weinig gereden om er meer over te kunnen zeggen;-)
- 1.550 km
Na 1500km kan ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze auto.
Interieur:
De ambition business versie is rijk uitgerust in vergelijking tot de vorige auto. Automatische climate controle is wel erg lekker, en behoorlijk geruisloos. De stereoinstallatie valt mij erg mee. Er zit een goede bas in. Verder vallen de vele opbergmogelijkheden me op. Je kan genoeg rotzooi kwijt zonder dat je het ziet.
De stoelen hebben genoeg ruimte voor een 1.85m lang persoon en dan zit je best comfortabel.
Het rijden:
De auto is erg stil. Je hoort de motor amper, helemaal als je stil staat zie je alleen op het display dat de motor nog aanstaat. De 1.4TSI doet zn werk goed en er zit echt voldoende pit in. De 6e versnelling moet ik nog een beetje aan wennen, maar dat zal ook wel komen doordat ik er nog nooit mee gereden had. De Claxon is een beetje vaag. Ik heb het idee dat die in de auto meer herrie maakt dan erbuiten.
Verder hoor je bij hogere snelheden ook nauwelijks wind.
De remmen hadden wel iets krachtiger mogen zijn, of meer mogen happen o.i.d.
- 3.600 km
Auto blijft lekker rijden.
Wel, nu na wat meer tijd kom ik erachter (lees het ook al bij meerdere review's de Trekhaak.
Skoda heeft voor mij een vaste trekhaak gemonteerd. Deze tikt veelvuldig de klinkers bij het passeren van een drempel. Op allerlei fora lees ik ook de oplossing al. Kennelijk moet je een ander setje veren erbij kopen. Handig als dat ook bij het bestellen van de trekhaak wordt meedegedeeld niet? Ik lees ook al veelvuldig bij dat dit gewoon standaard door Skoda niet gemeld wordt, (dan kan het wel niet perse over de auto gaan, maar toch .. ik lees nergens dat ook maar 1 dealer hier zelf mee aan komt)
Verder valt me op dat er geen knop in de auto zit om de achterbak mee te openen. Dat had ik wel handig gevonden.
Wanneer de motor nog niet warm is loopt ie niet altijd even soepel, soms een beetje schokkerig. Ik zal eens navragen waar dit mee te maken kan hebben.
10000k
- 10.000 km
Zo inmiddels zijn er weer wat kilometers versleten.
De winter is in volle gang en dan zie je goed of je auto goed voldoet, aan je eigen eisen dan.
De buitenspiegels zijn lekker snel verwarmd en dus ontdooid.
De airco blaast lekker hard tegen de voorruit, maar het duurt vaak wel wat lang eer de condens weg is.
De spiegels bevallen zowiezo goed. Ze zijn echt goed groot!
Ik vind de remmen nog steeds een beetje zwak aanvoelen. De Clio waarmee ik hiervoor reed, greep zich helemaal vast in het asfalt. Met de O2 lijkt het allemaal langer te duren.
Sinds dat we een 2e kind gekregen hebben moet de kleine maxi cosi weer in de auto en dan valt de passagiersruimte een beetje tegen. Hij past maar net tussen de voorstoel van de berijder op de bank.
En dan zit ikniet echt ver naar achteren.
De auto blijft echt heerlijk rijden, de motor is geruisloos en als je boven dae 4000 toeren komt dan gaat ie aangenaam zacht 'brullen'.
Kortom helemaal tevreden na 10k
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.