Skoda Octavia 2.0 TDI Ambiente (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Octavia 2.0 TDI Ambiente |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 145.000 km |
ERVARINGEN
Plus/Min
Plus: - Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
- Motor bakken vol met koppel!
- Verbruik over 30000km 5,5l per 100km(voornamelijk snelweg)
- Ruimte vooral kofferbak is GROOT
- Olieverbruik is 1 liter per 10000km, later 1 liter op 15000km.
Min: - Banden geluid met orginelen Bridgestones wat hoog.
- Kwaliteit Stream radio, ontvangst is niet best met regelmatig haperingen en vervorming van het geluid. Dit doet zelfs mijn oude Philips radio van 15jaar oud veel beter. CD-speler is wel OK.
- Luidsprekers in voorportieren resoneren mee. Ga deze vervangen door luidsprekers van een beter kwaliteit. Tevens voorportieren en bekleding ontdreunen.
Update september 2006:
Lampje airbags gaat aan. Stekkers van zijairbags (onder stoel) zijn vervangen (was ook terugroep actie).
Update februari 2007:
Auto heeft 30.000km beurt gehad. Stream radio bij software update defect geraakt (ivm met slechte ontvangst, zie boven). Vervangen door nieuw exemplaar!, welke het beter lijkt te doen. Verder geen opmerkingen.
Update juli 2007:
Verbruik is inmiddels gezakt naar 5,3l/100km. Auto rookt wel erg bij flink gas geven, laten nakijken bij 60000km beurt.
Update oktober 2007:
Auto heeft 60000km beurt gehad. Het roken is ook opgelost, is gewoon vervuiling in de uitlaat. Na een paar keer flink optrekken is hij weer schoon en is er bijna geen rook meer te zien bij optrekken. Tevens heb ik alle 4 de standaard banden (Bridgestone) laten vervangen door Michelin Premacy banden. De Michelins zijn een stuk geruislozer en slaan niet zo op dwars naden in de weg. Verbruik inmiddels gezak naar 5,2l/100km.
Update december 2007:
Bij 69780km motor bijft niet draaien! Motor slaat na 3 seconden weer uit. Na 6 keer proberen de mobiliteitsservice gebeld. Wegenwacht na 1 uur aanwezig. Natuurlijk volgens de wet van Murphy blijft de motoro in de 2e poging wel draaien. Wegenwacht dacht aan defecte voorgloeiinstallatie. Gelijk na garage gegaan, geen fout in storingsgeheugen. Misschien een verstuiver die nadruppeld (volgens Techbnisch Bulletin van PON)? Intussen alweer 1000km gereden zonder probleem! Betrouwbaarheid één ster laten zakken.
Update augustus 2008:
Bij 86000km is het airbag lampje niet meer uitgegaan na starten.Na lkaten kijken bij 90000km beurt.
Auto heeft het uitstekend gedaan (zie update van december 2007). Geen last meer gehad van startmoeilijkheden. Er is niets aan de auto gerepareed zal wel een krom bitje zijn geweest? Olieverbruik gedaalt tot 0,5L op 15000km. Kijken wat de 90000km beurt ons brengt.
Update juni 2009:
Bij 114000km is wederom het airbaglampje aangegaan. Ik laat dit na kijken bij 120000km beurt.
Update september 2009:
120000km beurt laten uitvoeren. Distributie- en multiriemriem vervangen. Tevens is het stekkertje van de zijairbag RV vervangen (zie boven). Dit was wel een dure beurt (eur.800)
PROBLEMEN
- 96.000 km
Motor bleef na starten niet lopen (bij 69780km)
Motor sloeg af na starten. Na meermaals starten bleef hij weer draaien (96000km).
Auto verkocht
- 145.000 km
Omdat ik de laatste 2 jaren niet meer veel rijdt heb ik de auto via de ANWB verkocht. Prijs was niet fantastisch maar wel het hoogste onder de auto opkopers.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.