Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Greentech Business Edition (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Karoq 1.5 TSI ACT Greentech Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 31.000 km |
Skoa Karoq
- 31.000 km
Omdat per april 2024 mijn leasecontract afliep was het tijd om een nieuwe auto samen te bestellen. Na een aantal testritten is het uiteindelijk een Skoda Karoq 1.5 ACT business edition geworden. De Karoq is geleverd met All-season banden van Vredestein. Eerder dan verwacht kreeg ik begin maart te horen dat de auto klaar stond, zodoende sinds halverwege maart in bezit van een Skoa Karoq.
Comfort
Omdat ik in Nederland veel km's maak is comfort voor mij belangrijk.
De stoelen zijn goed in te stellen en de knoppen en multimedia is goed bedienbaar. Zitcomfort is voor mij goed, ook na een lange rit van 1,5-2 uur kom je er nog fris uit. Achterin kan je ook ruim zitten zonder je hoofd te stoten tegen het plafond.
Ruimte interieur en kofferbak
De Karoq is voorzien van een elektrische kofferbak. Openen en sluiten met de afstandsbediening op afstand werkt goed, sluiten met de afstandsbediening gebruik ik zelden. Ook kan je het bedienen met je voet, maar dat is wel even oefenen en zoeken. Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar helaas werkt het niet altijd feilloos. Een voordeel van de kofferbak is dat het lekker ruim is. In mijn vorige auto pasten er maximaal 2 koffers op elkaar, in de Karoq passen er 3-4 koffers in.
Infotaiment
Het infotaiment systeem werkt goed, ik maak voornamelijk gebruik van Android auto. Voor mij is dit ideaal en voldoende. Wat wel jammer is dat als je de hotspot van je telefoon aan hebt staan dat je er dan alleen bedraad gebruik van kan maken.
Verbruik benzine en olie
Ik rij voornamelijk snelweg en hou van doorrijden.
Daarmee haal ik volgens de boardcomputer een verbruik 6.1L/100km, ook als ik het bereken van pomp naar pomp kom ik op een gelijkwaardig verbruik uit. Ik weet nog niet wat ik van get verbruik moet vinden, ik had een beter verbruik verwacht. Hopen dat het in de toekomst beter wordt.
Bij circa 28000km heb ik een half liter olie moeten bijvullen. Hopelijk is dit nieuwigheid en hoef ik niet regelmatig bij te vullen.
Motor en DSG
Ik rij dus in de 1.5 motor met DSG. Over de 1.5 ben ik erg tevreden, heeft genoeg vermogen en koppel om mee te komen met het verkeer. Het motorruim van de Karoq is goed geïsoleerd waardoor hij naar mijn idee best stil rijdt, ook met hogere toeren. De DSG schakelt vaak goed, maar niet altijd even fijn. Soms blijft het hangen in een versnelling of stottert. Met de D stand snel optrekken is niet altijd mogelijk omdat het lang blijft nadenken. Dus als je snel wil invoegen bij een rotonde of iets dergelijks altijd in de S stand gebruiken.
Bij 31000km heeft de Karoq eindelijk zijn eerste beurt gehad, zonder problemen zoals verwacht. Naast regulier onderhoud zijn ook de ruitenwissers vervangen. De banden hebben voor nog 5.2mm en achter 6.7mm.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Skoda Karoq
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Business Edition Plus|Elektrische Achterklep|Virtual Cockpit|Stuur verwarming
- 2024
- 49.911 km

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Sportline/ Panodak/ Navi/19 LM /Camera/Trekhaak wegk
- 2023
- 29.076 km

Skoda Karoq 1.5 TSI ACT Sportline Business | Elk. A-klep | Camera | Keyless | Lane Assist | Prijs Rijklaar!!
- 2025
- 3.010 km