Skoda Enyaq iV 80 (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Enyaq iV 80 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 3 km |
KM-stand laatst | 19.800 km |
Eerste review
- 1.995 km
Inleiding & keuze
Rond september 2020 kwam voor mij de mededeling dat ik een nieuwe auto mocht uitzoeken.
Door een verandering in functie wat werk betreft stond mijn VW Passat Variant R-line diesel, met meer dan prima uitrusting, sinds februari 2020 meer op de oprit dan dat hij onderweg was, en halveerde mijn kilometers ongeveer. Daardoor was de gedachte aan elektrisch rijden al wel eens door mijn hoofd geschoten. Echter, ik had niet verwacht dat er op moment van kiezen een elektrische auto zou zijn die aan mijn wensen kon voldoen. Met opgroeiende kinderen in het gezin is de ruimte in een D-segmenter station nu eenmaal zeer welkom. Qua range zou ik toch minimaal 400 echte kilometers willen kunnen maken. Even naar een Tesla M3 en een Ford Mustang Mach-E gekeken maar de eerste bood simpelweg te weinig ruimte en de tweede kon mij, met name vanwege de achterkant, niet bekoren. Dan toch maar weer naar branstofmotoren kijken. Hybride niet aantrekkelijk, want onnodig duur qua bijtelling, en dus door de verminderde kilometers maar naar een leuke benzineauto op zoek. Totdat daar opeens de Enyaq werd gepresenteerd, die had ik tot dat moment nog niet gezien! Wat een stoere verschijning. Niet echt een SUV, niet echt een klassieke Variant maar meer er tussenin. Een Cross-Over noemen ze dat geloof ik.
Bij het nader bestuderen van specs bleek dit de perfecte keuze:
• Wat minder ruim dan de Passat, maar zeker ruim genoeg;
• Ruime range met de grootste (82 kW) batterij (+ 500 volgens WLTP);
Uiteraard nog een paar dagen goed in elektrisch rijden verdiept, maar ik werd alleen maar enthousiaster.
Qua budget paste er de iV80, met grootste batterij, en een prima aantal opties. Uiteraard zijn er altijd nog wat dingen die je nog zou willen, maar die net niet meer passen, maar dat is het leven.
Wat kleur betreft biedt Skoda niet veel keuze, daarom maar gegaan voor lichtgrijs hetgeen i.c.m. de zwarte kunststof delen aardig contrasteert en een redelijk tijdloze verschijning oplevert. Geen enorme WOW, maar goed genoeg. Na maken van keuzen dus blind besteld in oktober, en vervolgens nog wachten tot aan eind april. voor de levering.
Uitrusting:
• Enyaq iV80
• 125 kW snelladen (50 kW is standaard, waarom optioneel!?)
• 20"wielen
• Family pakket (zonne rollo's, USB-C + 230V socket achter)
• Assistentie pakket (div. rijhulpsystemen)
• Infotainment pakket (3 jaar online infotainment en traffic info)
• Klimaatpakket (Verwarmbare voorstoelen, stuur en 3 zone climate control)
• Transportpakket (Variabele kofferbakvloer)
• Comfortpakket (Geluidswerend glas voor, Keyless Entry, getinte ramen achter)
• Zijairbags achter
• (Elektrisch) wegklapbare trekhaak
Eerste ervaringen
Inmiddels staat de Enyaq een week of 3 op de oprit en zitten bijna de eerste 2000 km erop. Tijd voor wat eerste ervaringen.
Na 3 weken elektrisch rijden ben ik helemaal om. Wat een rust, wat een souplesse! Echt super, en elke keer weer genieten. Je snapt niet dat er mensen nog voor gebrom kiezen :-)
Voor zo'n zware auto rijd de Enyaq enorm soepel. Soms voel je in de bocht, of bij remmen het gewicht, maar verder voelt het vooral enorm degelijk. Het is met 8,5 seconde van 0-100 km/u geen Tesla, maar het direct beschikbare koppel maakt dat je altijd een stevige duw in je rug krijgt als je het pedaal dieper intrapt, en de 0-70 gaat gewoon supersnel als je 'plankstroom' geeft. Ik ben nog geen benzine of diesel tegengekomen die hier tegenop kan, al zullen ze er vast zijn. Leuk om af en toe te doen, maar meestentijds is lekker rustig rijden juist heerlijk, gewoon genieten van de rust aan boord. Wat het rijden relaxed en leuk maak is de combinatie van diverse systemen, en hoe deze samenwerken. Bij naderen van bochten en rotondes (niet allemaal) geeft de auto bijvoorbeeld het advies 'pedaal los' om vervolgens zelf naar de benodigde snelheid af te remmen om de bocht of rotonde te nemen. Uiteraard wordt er met voorgangers rekening gehouden. Afremmen gebeurt natuurlijk op de motor en op die manier wordt weer enegrie teruggewonnen.
Rijden doe je trouwens standaard in de D stand, waarbij de auto op basis van de wegsituatie en omgeving automatisch remt voor bochten enzo, je kan eventueel met flippers achter het stuur ingrijpen en het recuperatieniveau verhogen of verlagen. Ook is er de B-stand waarbij het pedaal omhoog meteen een stevige rembeweging tot gevolg heeft. Het zogenaamde one-pedal driving kan hiermee, al kom je niet helemaal tot stilstand. De Enyaq blijft altijd met hele lage snelheid kruipen, tenzij je de rem intrapt en auto-hold geactiveerd wordt. Persoonlijk rijd ik in de bebouwde kom meestal in B, daarbuiten in D.
De auto staat op 20” wielen en is behoorlijk strak geveerd. Persoonlijk vindt ik het prettig, maar als je meer van comfort houd dan waardeer je het bonkerige waarschijnlijk niet en neem je beter de 19” wielen of het adaptieve onderstel.
Assistentiesystemen
Standaard staat de Lane-Assist altijd aan, en met een druk op het stuur worden hier Adaptive Cruise Control en Travel Assist ook bij geactiveerd. Met Traffic Assist wordt de auto netjes op snelheid, op afstand van de voorligger, en binnen de lijnen gehouden.
Het systeem werkt behoorlijk goed, maar het is niet onfeilbaar. Sowieso wil het stuur elke 10-12 seconden even geaait worden als Traffic Assist actief is zodat hij weet dat je er nog bent. Ik gebruik het met name op 80 km/u wegen of snelweg. Bij rotondes is alleen het sturen op de rotonde nog nodig, de rest kan de Enyaq zelf.
Infotainment
Midden op het dashboard prijkt 'de TV', het 13" grote infotaimentscherm. Het lijkt complex maar na 2 dagen weet ik alles precies te vinden. Het zogenaamde 'Home' scherm is super, dit bestaat, net als bij de Android smartphone uit 1 of meerdere schermen die geheel naar wens met tegels van verschillende afmetingen kunnen worden ingericht. De kleinste tegels zijn alleen snelkoppelingen naar een menu of functie, en de grotere tegels bevatten daadwerkelijke info.
Dit kan bijvoorbeeld de navi-kaart zijn, een aantal voorkeurscontacten van je telefoon of mediaspeler.
Zelfs Android Auto is als een widget hierin te integreren.
Range tot zover
Uit diverse testen (o.a. Bjorn Nyland) blijkt al dat de Enyaq zeer efficient is, zeker gezien zijn grootte en gewicht.
Ik heb tot nu toe op bijna 2000 km een gemiddeld verbruik van 19kW per 100 km. Hier zit zeker nog wat spielerij en snel optrekken bij, dus dit zal nog wel dalen naar de toekomst toe. Ik laad de Enyaq meestal tot 90%, en dan is de actieradius net geen 400 km.
Binnenruimte
De Enyaq biedt veel binnenruimte. Mijn kids zitten beslist nog ruimer dan in de Passat, en daar was het al meer dan prima. Door het ontbreken van de middeltunnel is zijn er een aantal extra opbergvakken voorin, meer hiervan is altijd beter, super dus!
Verbeterpunten
Ik ben super positief over deze auto, en over elektrisch rijden, maar uiteraard zijn er ook wat punten die beter zouden kunnen. De meeste zijn denk ik gerelateerd aan het MEB platform, en VAG zou er goed aan doen hiervoor snel met updates en verbeteringen te komen.
Navigatie
Allereerst is dit de eerste af-fabriek navigatie die ik niet geweldig vindt. Ik ben sowieso verwend door de twee schermen navigatie in de Passat waarin ik het Active Info Display had. Hier had ik het scherm tussen de klokken voor de detailkaart en de navigatieunit op 5-10 km zoomweergave staan voor het overzicht. In de Enyaq is er maar één scherm, en dan de pijlen in de cockpit voor je neus en ik mis nu wat overzicht. De kaart zoomt mij iets te ver in. Daarnaast was de kaartweergave van de Passat echt van hogere kwaliteit dan bij de Enyaq.
Maar dan het belangrijkste: de navigatie is gewoon niet toereikend qua instellingen voor een elektrische auto.
Ik wil voor lange ritten vanalles kunnen instellen om optimaal van lader naar lader te rijden. Dingen als SoC bij aankomst, minimale snelheid van een lader, maximale laadtijd etc. etc.
Dit kan in het geheel niet! Je kan helemaal geen details instellen. Sterker nog, de Enyaq kiest 50kW laders uit terwijl ik met 125 kW kan laden. Dat maakt het systeem voor lange ritten ongeschikt! VW/Skoda, dit MOET echt beter! Je kan geen EV op de markt brengen en zo'n belangrijk punt, laadplanning voor lange ritten, niet fatsoenlijk afleveren.
Gelukkig werkt Android Auto draadloos met de auto en is het goed geintegreerd. Google maps en Waze draaien lekker vlot en de aanwijzingen komen zelfs met pijlen op het cockpit scherm te staan. Voor de lange ritten (die ik overigens nog noet gaan maken) zal ik gaan plannen met ABRP voor optimaal van lader naar lader rijden, en dan de route delen naar Waze of Google Maps.
MySkoda App
De MySkoda app is (nog) zeer beperkt in functies. Je kan zien of de auto aan het laden is, en hoe vol de batterij is. Je kan laden ook starten/stoppen. Dat is starten is overigens vrij zinloos want zodra je aankoppelt begint het laden al. De auto wacht niet op een start-instructie. Verder kan je klimatiseren inplannen volgens een schema of direct starten.
Veel functionaliteit moet nog komen. Een laadplanning maken via de App kan helaas nog niet maar ook vrij basale functies als 'waar staat de auto', 'is de auto wel op slot' zitten nog niet in de app.
Laadplanning
Een laadplanning in het infotainment systeem maken kan wel, maar dit werkt zeer, zeer onbetrouwbaar en gebruik ik dus niet meer. De auto laad gewoon niet volgens planning, vaak maar een heel klein beetje.
Dit is overigens hetzelfde voor ID3 en ID4 van Volkswagen. Ook weer een hele belangrijke functie waarvan ik niet snap dat het niet werkt. Hoe kan het wel werken op een GTE, maar niet op de 100% elektrische auto's.
Goed, het komt vast nog via een update, maar voor nu is het gewoon prikken en laden.
Op zich prima mee te leven als je het weet, maar ik zou graag in de daluren qua stroom willen laden, en dat gaat nu maar ten dele.
Issues tot zover
Het cockpitscherm vertoont bij mij vanaf dag één twee strepen die er niet horen, en dit zal binnenkort onder garantie worden vervangen.
Tot slot
Hopelijk wat nuttige informatie voor mensen die de Enyaq op hun shortlist hebben staan. Ik zeg op basis van alle ervaring tot nu toe: doen! Ja, er zijn wat puntjes, maar ik heb er wel vertrouwen in dat deze middels software-updates nog worden opgelost.
Nog een laatste tip: het Enyaq topic op het tweakers forum biedt een schat aan informatie voor (potentiele) Enyaq rijders. Aanrader als je vragen hebt.
Issue Infotainment scherm
- 4.350 km
Helaas eerder een update op deze review dan gepland. Ik was van plan dit rond 10.000 km weer te doen, tenzij er eerder iets te melden was. En dat is er.
Ca. 3 weken geleden vielen bij starten van een rit zowel het infotainmentscherm als het cockpitscherm uit. Het lijkt erop dat de auto even een soort crash had, de auto bleef gewoon rijden en functioneren, en op de achtergrond startte het cockpitscherm weer op, maar het infotainment scherm bleef zwart. Uiteraard een dealerafspraak gemaakt, maar ik kon (div. dealers geprobeerd), alleen terecht voor het uitlezen van storingen. Dit gedaan, maar men kon geen storingen terugvinden, vreemd, want het lijkt me toch serieus als alles even wegvalt. Het ziet er vreemd uit kan ik je vertellen, als je invoegt op de snelweg terwijl je cockpitscherm je de actuele snelheid doorgeeft met een interval van van ongeveer 40 seconden.
Door (blijkbaar) grote drukte bij dealerbedrijven duurde het al met al bijna 3 weken alvorens het euvel goed kon worden onderzocht en opgelost. Uiteindelijk bleek de zogenaamde control unit 5F kapot, die alle entertainment aanstuurt, en deze is onder garantie vervangen.
Aangezien bijna alles via dit infotainment scherm wordt aangestuurd en ingesteld, was dit een vervelend issue. Gelukkig werkten bijna alle systemen op de achtergrond wel zo goed als volledig, en was de auto verder prima te berijden. Zaken zoals airco, parkeersensoren en acteruitrijcamera functioneerden nog wel, echter waren niet meer instelbaar. Gelukkig stond de airco aan, en rond de 21 graden, en dat bleef gewoon werken. Navigatie werkte natuurlijk ook niet, en daardoor merk je dan dat sommige geavanceerde functies, zoals verkeersbordherkenning en zelf afremmen voor bochten en rotondes blijkbaar van de navigatie afhankelijk zijn. Die deden het dus niet.
Dit issue lijkt een zeldzaamheid te zijn, ik heb in diverse (internationale) fora van Enyaq of VW ID. nergens een soortgelijk geval kunnen terugvinden.
Aan de ene kant geeft het een deukje in het vertrouwen, aan de andere kant heeft men er blijkbaar wel over nagedacht dat de auto kan blijven rijden, en niet alle systemen uitvallen als het grote scherm een probleem heeft, dat lijkt dan weer redelijk doordacht.
Verder blijft rijden in de Enyaq een genot. Stil, soepel en snel. Even in een huurauto gereden tijdens de reparatie, en dan valt op hoe soepel de Enyaq is. De leenwagen had een 1.5 TSI met 150 pk, op zich prima en niet heel traag in 0-100 cijfers, maar het voelt dan toch opeens traag aan als je overstapt vanuit de Enyaq.
Het gemiddelde verbruik ligt nu over de gehele tijd rond de 18,5 kWh/100km, wat voor deze auto, en met mijn rijstijl een prima waarde is, natuurlijk geholpen door de goede temperaturen van de laatste weken.
Op naar nieuwe, hopelijk probleemloze kilometers, en een eerste vakantie naar het buitenland met de EV.
Dit is iets meer voorbereiding dan normaal, maar leuk sla soort voorpret. Diverse laadpassen aangevraagd om zeker te zijn dat het laden onderweg ook kan, en tegen een zo gunstig mogelijk tarief. Deze markt kan duidelijk nog wel wat regulering gebruiken. Plannen van de lange rit doe ik met diverse apps zoals ABRP en Chargemap voor het zo efficient mogelijk rijden van snellader naar snellader. Wat mij betreft leuke voorpret.
Voor het laden op de vakantiebestemming heb ik zelf geïnvesteerd in een zogenaamde Granny lader, deze wordt bij de Enyaq niet standaard meegeleverd, en de kosten hiervan bedragen ca. EUR 200,-.
Nog even wat antwoorden op vragen uit de comments:
Q: Haal je de maximale laadsnelheid:
A: Ik heb het optionele 125 kW snelladen genomen en dit wordt zeker behaald, zelfs een top van 129 kW gezien, zie foto's.
Q: Is het scherm wel snel genoeg:
A: Ik heb geen last van trage reacties of 'lag' op het scherm, na opstarten gaat alles vloeiend en snel.
Vakantie met een EV
- 9.665 km
De kilometerteller staat bijna op 10.000 km en de eerste EV vakantie zit erop, tijd voor een update!
Gelukkig is verdere ellende me na de eerder beschreven issues met het infotainmentscherm bespaard gebleven. De Enyaq doet alles zoals het hoort.
Gemiddeld verbruik over de laatste 5500 km is 17,1 kWh/100 km. Gezien het formaat en het gewicht van de auto een keurige waarde! Omgerekend naar een benzine auto is het ongeveer 1 op 52!
Achtergrond: Ik rij relatief veel provinciale wegen en snelwegen. Op snelwegen rijd ik graag rond de 120-130 km/u, en ik ben niet graag als laatste weg bij een stoplicht.
Afgelopen weken heeft de Enyaq zijn eerste vakantiedienst mogen draaien. Een ruime 800 kilometer enkele reis naar Midden Frankrijk stond op de planning. Vooraf met ABRP en Chargemap goed bekeken welke laadmogelijkheden er waren, en een globale reisplanning gemaakt, waarbij ik alleen >150 kW laders in ogenschouw heb genomen. Tevens wat laadpassen geregeld n.a.v. diverse tips die ik op het Tweakers forum heb gelezen. Dit omdat Frankrijk het op gebied van laadinfrastructuur nog een beetje laat afweten.
De heenreis ging op een zondag na zwarte zaterdag, en zeker omdat de ANWB in de betreffende weekenden nogal wat paniek berichten uitstuurde was ik benieuwd wat ik kon verwachten. De laders in Noord Frankrijk zijn niet dik gezaaid, en per locatie zijn er vaak maar 2 tot max. 4 beschikbaar. Onder Parijs wordt dit beter. Uiteindelijk viel dit gelukkig allemaal reuze mee, en heb ik op de gehele heenweg 1x 3 minuten moeten wachten, verder was ik bij alle laadstations de enige. De terugweg nergens ook maar een seconde gewacht, en weer overal bijna de enige (woensdag). De Enyaq is in ca. 35 minuten van 10% naar 80% opgeladen en hiermee kan je weer ruim 300 km verder. Op de heenweg ben ik vaker gestopt en wat korter, en heb dan van 40% naar 80% geladen, maar later merkte ik dat twee keer zo'n korte stop qua laadtijd langer duurt dan één van 10% naar 80% terwijl bijna hetzelfde aantal kW's wordt geladen. Dit komt omdat de laadsnelheid hoger is, naarmate de batterij leger is, en hoe voller deze weer geladen is hoe langzamer het gaat. Overigens begint de Enyaq bij 10% dan met 125 kWh, en vanaf 50% is het ca. 60 tot 70 kWh. Kort gezegd kan je beter verder leegrijden en dan laden, dat is efficiënter dan vaker een klein beetje laden als je nog niet zo leeg bent. Terug leverde deze aangepaste strategie me ca. 50 minuten tijdwinst op.
Indien je de Enyaq dan steeds van 80% naar 10% leegrijdt kan je elke keer 300 tot 325 km leegrijden, althans, in zomerse omstandigheden, met snelheden van 120-130 km/u.
Op de kampeer locatie zelf kon ik met een zogenaamde Granny gratis laden, hierdoor lokaal nog ca. 600 km geheel gratis kunnen rijden. Het laden gaat dan wel langzaam (ca. 12-15 km/u), maar aangezien je geen enorme afstanden rijdt, en de tijd dat de auto bij de accommodatie stilstaat vaak lang is, is op deze manier bijladen geen enkel probleem.
In de heuvels van midden Frankrijk is het superleuk rijden met een EV. Heuvel op moet deze uiteraard even werken, al merk je hier als berijder niets van, maar daarna kan je regenereren en het gebeurde meermaals dat we stukken van 30 km aflegden en de range niet zagen dalen, of zelfs wat toenemen. Gemiddeld verbruik aldaar lag rond de 14 kWh/100 km.
Sowieso is het lekker ontspannen dat je het niveau van afremmen en recupereren met de flippers aan het stuur kunt doen. Niet meer met hoge toeren van een heuvel af, maar muisstil en ondertussen nog energie terughalen ook!
Qua laden slikt de Enyaq wat minder bagage dan de Passat Variant die ik hiervoor had. De ruimte is vooral minder diep, maar daarin tegen wel weer hoger, en eigenlijk wat prettiger in het gebruik daardoor.
De eerste vakantietest is eigenlijk beter dan verwacht doorstaan. Met komende updates schijnt de max. laadsnelheid van de Enyaq nog verder omhoog te gaan, dus het laden op grote afstanden wordt hiermee alleen maar makkelijker. Ik kijk er met vertrouwen naar uit.
20K update
- 19.800 km
De teller staat bijna op 20K km, en de Enyaq staat alweer zo'n 8 maanden op de oprit.
Tijd om de balans eens op te maken.
Je leest het vaker, en ook ik kan dit beaamen: het elektrisch rijden is here to stay. Als je het eenmaal gewend bent wil je niet anders meer. Althans, als je thuis kunt laden zonder stress over het beschikbaar zijn van een laadpaal.
Het rijden zelf is heerlijk soepel en stil.
Wat de Enyaq betreft kan ik na deze maanden en kilometers een goed beeld geven van de zaken die verbeterd zouden kunnen/moeten worden.
- De app: qua functionaliteit zeer beperkt en regelmatig is er geheel geen verbinding met de auto. In de Play Store een 1,4 gemiddelde score zegt denk ik genoeg. Een schande voor zo'n nieuwe auto
- Regelmatige dashboard storingsmeldingen:
Deze leiden in mijn geval nooit echt tot problemen, maar de pingeltjes en icoontjes die af en toe aanspringen maken geen degelijke indruk. Meestal verdwijnen ze vanzelf na een paar minuten weer, of nadat de auto een uurtje heeft stilgestaan.
- Achteruitrij camera: deze geeft zeer beperkt zicht in het donker. Echt dramatisch. Gelukkig hebben creatieve geesten ontdekt dat met een 3D geprint kapje over de camera heen het zicht in het donker sterk verbeterd. Deze dus via een forum aangeschaft. Helpt enorm, maar voelt wat raar om op een nieuwe auto zelf een kunststof kapje toe te moeten voegen
- Comfort tijdens koude dagen:
De auto warmt zeer snel op en is met stoel en stuurverwarming lekker luxe. Helaas gaat de klimaatcontrole nadat de auto is opgewarmd over tot een staat waarbij er aldoor koude lucht door de auto wordt geblazen. Dit heb ik bij mijn vorige 7 auto's nog nooit zo ervaren. Het geeft een oncomfortabel gevoel, en zorgt ervoor dat ik de temperatuur steeds maar omhoog blijf zetten, of de climate controle maar geheel uitschakel. Dat omhoog zetten heeft natuurlijk invloed op de range, dus dat probeer ik te beperken. Het bevreemd me dat iets redelijk basaal blijkbaar verkeerd ingeprogrammeerd is. Hopelijk wordt het in de toekomst nog verholpen met een software update.
- Navigatie: ingebouwde navi is waardeloos, ik gebruik deze dan ook niet. Zo is bijv. bekend dat de navi (nog) geen rekening houdt met de optioneel gekozen hogere laadsnelheid van de auto. Hij stuurt mij dus naar 50 kW laders terwijl ik met 125 kW kan laden. Aangezien ik zelden onderweg snelladen gebruik is dit in de praktijk voor mij geen issue. Ik gebruik Waze i.c.m. Android Auto en dit werkt perfect.
- Laadplanning: misschien wel mijn grootste irritatie. De laadplanning die je in de auto kan instellen om op bepaalde tijden te laden (daluren) werkt zo onbetrouwbaar dat deze onbruikbaar is. De auto laad simpelweg niet, of slechts een heel klein beetje op. De enige workaround die ik heb is nu om 's avonds laat de auto pas in te pluggen aan de lader.
Door deze lijst met mindere punten lijkt het misschien of de auto geheel waardeloos is. Dat is in mijn optiek zeker niet waar. Het rijden is super, maar er is zeker ruimte voor verbetering. Er zijn berichten over een grote software update die in Q2 van dit jaar uitgerold zou moeten gaan worden. Benieuwd wat deze voor verbetering zal brengen.
Dan nog even over verbruik:
Zomer gemiddeld 17,5 kWh/100 km
Winter gemiddeld 22 kWh/100 km
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Skoda Enyaq
Had je deze auto's al gezien?

Skoda Enyaq 85 Sportline
- 2025
- 5.000 km

Skoda Enyaq 60 Business Edition 58 kWh 180 PK | DEMONSTRATIEVOERTUIG | Automaat | Matrix LED Koplampen | Navigatie | Achteruitrijcamera | Climate Control | Adaptive Cruise Control | Parkeersensoren | Elektrische achterklep | Privacy Glass | Stoelverwarming | Lichtmetalen velgen |
- 2024
- 15.000 km

Skoda Enyaq 85 Sportline | Trekhaak | Canton geluidsysteem | Head Up Display | 360" camera | Elektrische stoelen |
- 2025
- 2.500 km