Skoda Elroq 85 210kW Business Edition (2025) #5

autoreview

Skoda Elroq
Skoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq (2024) - exterieurSkoda Elroq aan de snelladerSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda ElroqSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieurSkoda Elroq (2024) - interieur

Signalement

UitvoeringElroq 85 210kW Business Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst3.500 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ophalen bij de dealer

Vandaag is het zover, ik ga mijn nieuwe Skoda Elroq ophalen bij de dealer.
Het blijft toch altijd een leuke en een beetje een spannende ervaring als je je nieuwe auto af gaat halen.
Bij de dealer aangekomen staat de Elroq te stralen, midden in de showroom.

Met proefrijden had de Elroq alle concurrenten achter zich gelaten.
Het is een auto welke fysiek in een hogere klasse zit dan de concurrenten en dat merk je duidelijk.
Veel meer ruimte, stiller interieur, achter het stuur het gevoel van ruimte, maar je zit dan ook in een Enyaq. Het enige verschil is dat de kofferruimte iets kleiner is, maar nog altijd een dikke 470 liter. Veel meer dan de concurrentie, ook vaak in een klasse hoger, zoals men het noemt in autoland, al ben ik het daar niet mee eens. Een Volvo EX30 is totaal geen concurrentie, zelfs de EX40 is kleiner, maakt meer geluid met rijden en heeft een kleinere kofferbak, minder vermogen, enz.

Voor nu, de auto mee naar huis nemen en gaan ontdekken in de praktijk.

Eerste update

  • 3.500 km

Eerste update na een paar intensieve weken.
Nu al 3.500km zult u zeggen? Ja, maar dat is ook toeval.

Met een paar afspraken ver weg en 2 keer een begrafenis aan de andere kant van het land, is het heel snel gegaan met de eerste kilometers.
Normaal voor mij is ca. 3.000km per maand.

Onderweg is de auto zo heerlijk fluisterstil dat het vanaf de eerste kilometer genieten is. Ik hou van comfort en de Elroq stelt hier absoluut niet teleur.
De systemen blijken erg intiutief te werken en alles is snel te vinden in het grote scherm na een korte gewenningsperiode.

De vering, ik heb niet gekozen voor de adaptieve dempers (wel mee proefgereden overigens), een gokje, maar de normale schikdempers doen uitstekend hun werk, ik mis de adapotieve niet. Alleen op hele korte, gemene drempels is de vering even stoterig, maar voor de rest prima, ook op snelheid in bochten, vangt het onderstel alles erg goed op.

De motor is heerlijk sterk en soepel. Met bijna 300PK en 545Nm aan koppel kom je natuurlijk niets te kort. Mede daardoor heb je geen last van het hoge gewicht en heb je het idee met een veel lichtere auto op weg te zijn.
De auto is bovengemiddeld snel en inhalen is een fluitje van een cent.
de lane assist, werk erg goed en als je maximaal autonoom rijdt blijft de auto netjes in het midden van de rijbaan en hoef je alleen af en toe een veeg aan het stuurwiel te geven. Dit komt naar mijn smaak veel te snel, 5 seconden 1e melding, 10 seconden tweede melding en bij ca. 18 seconden een rode melding met direct daarna remstoten. Regels van de EU, maar dat had ook 2x zo lang mogen zijn, dit is belachtelijk kort.
Maar regels zijn regels en daar kan de Elroq niets aan doen.

Het interieur is lekker ruim opgezet en is kwalitatief zeer hoog. Geen harde plastics op het dashboard, maar alles mooi bekleed met mooie materialen.
Ik vind dat het niveau hog ligt dan bij de VS ID modellen en zelfs de audi Q4 kan hier niet aan tippen. Het destijds 'budgetmerk' van de VW groep is nu meer premium dan de premium merken. Dat was ook een van de redenen om voor deze auto te kiezen.

Op dit moment haal ik ca. 15,8 kWh/100km met veel snelweg kilometers.
Een nette waarden, gezien ca. 70% snelweg en het gewicht van de auto.

Geen enkele storing in auto of software gehad. Dus dat gaat super.
Op dit moment 100% tevreden met mijn keuze om voor de Elroq te gaan.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Elroq

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.