Skoda Citigo E iV Style (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Citigo E iV Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 650 km |
Skoda citigo iv style
- 650 km
Hierbij een review over de elektrische versie van de skoda citigo. De citigo IV style met alle aan te vinken opties erbij.
Ook wij hebben in november 2019 gereageerd n.a.v. een reclame die ik gehoord had op de radio dat hij vanaf 199 euro in de private lease zou zijn.
Na een gesprek (proefrit was toen niet mogelijk, want de auto was er ook nog niet) bij a-point in amsterdam hebben we een leasecontract afgesloten voor 5 jaar en 20000 km alle opties en verlaging van het eigen risico. We betalen nu 285 euro per maand. Als ik dit bedrag vergelijk met de toyota aygo uit 2008 die we op dat moment hadden was dat nagenoeg gelijk. We willen voorlopig niet verhuizen, dus een leasecontract konden we wel afsluiten.
De levering zou week 15 2020 al kunnen.
In de tussentijd kwam naar voren dat er vanaf juli 2020 ook een aankoopsubsidie voor elektrische auto’s zou komen voor particulieren. Om die reden hadden we gevraagd de aflevering even uit te stellen.
Uiteindelijk werden de regels omtrent de subsidie duidelijk en ging het om de besteldatum en niet de afleverdatum. De besteldatum was 11-2019, dus kunnen we geen subsidie aanvragen. Als we de datum van overeenkomst zouden laten aanpassen naar mei 2020 dan werd dat behandeld als een nieuwe aanvraag en dus ook de huidige prijs en niet de actie prijs. De huidige prijs is bijna 400 per maand. Zelfs met subsidie is die prijs veel hoger dan de prijs die we hebben met de actie. Daarom konden we een afspraak maken om de auto nu al op te halen i.p.v. wachten tot juli 2020.
04-05-2020 km stand 7km
De auto opgehaald bij a-point skoda te amsterdam.
De aflevering was coronaproof en we kregen een beknopte uitleg over de auto. Heb al eens een seat mii gehad, dus heel anders is deze niet. Het laden, de verschillende rij standen en welk systeem op de 12v en welke op de 400v batterij werkt enz. Dat was uiteraard wel anders.
En dan...sleutel om en....niets....stilte...heerlijk. En dat in zo’n stadsautootje. En niet hoeven te schakelen. De teller gaf aan dat er al 7 km op stond en dat de batterij 100% was en de range 204km.
Dit moet zich uiteindelijk aan gaan passen aan hoe wij de auto berijden.
We besloten de 80 km naar huis lekker binnendoor te gaan rijden.
Bij thuiskomst stond er dus 87km op de teller en de range was nog 214 km :) eerste rit viel ons dus niet tegen!
2 dagen later zijn we naar het noorden gereden.
Beetje de auto leren kennen.
175 km over de snelweg( cruisecontrol op 103km en buutentemperatuur 16 graden.) en 26 km binnendoor. Einde van de rit zat er nog 35 % in de accu en de range die hij aangaf was nog 75km.
We hebben de rit in de stand ECO gereden. Dit omdat je toch niet harder dan 100km/h mag. De auto blijft dan nog steeds makkelijk met het verkeer mee te kunnen komen.
De 200 km terug ook zelfde verbruik.
De auto gisteren weer opgeladen en de app geeft nu aan bij 100% batterij een range van 340km.
Vanmiddag weer 50 km gereden en de range geeft nu 275 km aan.
Kortom tot nu valt de auto zeker niet tegen. (Km stand nu 650km). Sterker nog hij presteert zelfs boven verwachting. Boekje geeft tenslotte aan wltp range van 265km en een gemiddeld verbruik van 12,9 kw/h .
Het verbruik schommelt nu tussen de 10,3 en 13,7
Het laden doe ik gewoon bij mij op de oprit. Hij laadt echter maar met 3,7kw/h terwijl ik een 7,2 kw lader heb geïnstalleerd. Ik moet nog controleren of dat aan de auto ligt of aan de aansluiting. De auto zou 1 fase 32A moeten kunnen laden, maar daar kom ik later op terug.
Ik probeer deze review zo nu en dan bij te houden.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Skoda Citigo iV vs. Smart Forfour EQ - Dubbeltest

MG ZS EV - Skoda Citigo-e iV - Smart Forfour EQ - triotest

Elektrische VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii uitverkocht

Test: Skoda Citigo-e iV (2019)

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond
