Skoda Citigo E iV Ambition (2020)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Citigo E iV Ambition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 1.000 km |
Skoda Citigo eiV Ambition
- 1.000 km
Onze vorige auto (Ook een Skoda) werd slecht en dus moest er iets anders komen. Deze elektrische Skoda Citigo eiV hebben we vorige week opgehaald en zal gebruikt gaan worden als 2e auto naast onze Tesla Model 3. Daarmee zijn we nu volledig overgegaan op elektisch rijden. De aflevering was een stuk indrukwekkender dat die van onze Tesla. We kregen zelfs koffie, een flesje wijn en uitleg van de dealer (A-Point in Amsterdam). Wel alles op gepaste afstand uiteraard i.v.m. Corona. De auto was netjes 100% opgeladen.
De auto is uitgevoerd als Ambition in het Wit met als uitbreiding het comfort pakket wat betekent dat er stoelvervarming, parkeersensoren en een paar extra speakers inzitten. De kleur Wit staat de auto best goed (vind ik). Vooral de stoelvervarming leek ons handig om het elektrische verbruik van de kachel te verminderen tijdens de koude dagen. Ook heeft de ambition uitvoering iets kleinere wielen wat het verbruik ten goede zal komen.
De auto rijdt verassend comfortabel en volwassen voor zo'n kleine auto. Niet zo snel als de Tesla uiteraard, maar zeker tot 80km/h ben je heel snel weg, de max ligt op 135 km/h (op de teller). Ook is de auto erg stil, zeker voor een A segmenter. De auto geeft nu een range van 200KM aan bij 100% laden, maar neemt (met deze temperaturen) tijdens het rijden elke keer toe. De komende tijd zal deze guesstimater zich meer gaan instellen op het daadwerkelijk gebruik van de auto. Het verbruik van de skoda tot dusver ziet er erg goed uit dus ik verwacht dat de range verder gaat toenemen.
De auto kom met de skoda connect app. Daarmee kun je op je telefoon zien waar de auto zit, hoeveel er in de batterij is, het laden regelen en de auto voorverwarmen of koelen.
Voor ons lijkt dit echt de ideale 2e auto te zijn. We kunnen altijd aan huis laden. Als ik kijk naar de manier waarop wij deze auto zullen gebruiken zullen we altijd meer dan genoeg range hebben. En als we verder moeten pakken we de Tesla.
Range neemt toe
- 1.000 km
Wat ik al een beetje verwachtte is uitgekomen. Nadat ik de auto ophaalde met een range van rond de 200KM bij 100%, is dat nu na 3 weken toegenomen tot 244KM. Dat komt uiteraard door het mooie weer (waardoor de kachel niet aanhoeft), maar waarschijnlijk ook doordat de guestimator wat echte kilometers nodig heeft om in te leren. Ik ben benieuwd of dit de komende tijd nog verder zal gaan toenemen. We rijden (door Corona) op dit moment helaas niet zoveel.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Skoda Citigo iV vs. Smart Forfour EQ - Dubbeltest

MG ZS EV - Skoda Citigo-e iV - Smart Forfour EQ - triotest

Elektrische VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii uitverkocht

Test: Skoda Citigo-e iV (2019)

Skoda komt met camperversie van Enyaq iV
