Seat Toledo 2.0 FSI Stylance (2005)

autoreview

Seat Toledo 2.0 FSI Stylance (2005)

Signalement

UitvoeringToledo 2.0 FSI Stylance
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb mijn Freelander met enigszins pijn in het hart ingeruild op deze Toledo. Ik had meer ruimte nodig. De Freelander is ruim, maar sinds ik vader ben moet er een kinderwagen/ buggy mee en dat ging niet in de Freelander.
Wat mij tegenviel aan de Freelander was dat de auto niet luze was. Ook dit is bij de Toledo opgelost.
De auto is ontzettend rap, mede dankzij de 6-traps tiptronic automaat. Gas erop en je bent (snel) weg
Wegligging is top, waarschijnlijk ook door de 17’ velgen die ik er onder heb laten leggen met platte banden (225/40).
Ik heb in mijn 11 jaar lange (korte?) loopbaan als autobezitter reeds 12 auto’s mogen hebben, maar dit is de eerste auto die na 4 maanden nog steeds voor de volle 100% bevalt! Had ik niet verwacht!
Nadeel is de rauwe motor bij hoge toerentallen en het benzineverbruik. Ik rijd 1 op 9 met een redelijk rustige rijstijl, wel het potentieel van de 2.0 FSI motor af en toe benutten uiteraard. Maar als ik een rit maak van meer dan 100 km over de snelweg, dan nog is het verbruik slechts 1 op 11, kost wat, maar je krijgt wel veel plezier voor terug. Het plezier was van korte duur/ Kijk maar naar onderstaande problemen. De auto is ingeruild. De garage welke de auto heeft ingeruild heeft ontzettend veel moeten doen om de auto helemaal goed te krijgen. Dit is de Seat-dealer icm. de importeur niet gelukt, maar een BMW-specialist wel.

PROBLEMEN

Rechterraam wat schokkerig opende en sloot, dit is uiteraard onder garantie vervangen.
******* UPDATE *******

Veel problemen gehad helaas met deze auto. Zo veel dat ik hem een beetje beu begin te worden. Na de problemen van het raam, de volgende dingen:
- knipperlichtjes welke te snel knipperen
- electronica van de automatische versnellingsbak vervangen
- bobine
- meerdere malen de bescherming van de gasveer van de achterklep
- aircopomp
- nozzle (ruitensproeiers)
- uitlijning achter bleek geheel verkeerd, banden waren erg schuin afgesleten.
De ijzerdraad en canvas kwam zelfs naar buiten (aan de binnenkant van de band)
- steeds uitvallende verlichting
- haperende cruise-control
- wederom een bobine

Banden gaan snel veel lawaai maken. Waarschijnlijk door cupvorming.
Ondanks dat het dure Bridgestone Potenza’s zijn.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.