Seat Toledo 1.4 TDI FR Connect (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Toledo 1.4 TDI FR Connect |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 4 km |
KM-stand laatst | 150.000 km |
- 68.000 km
Eindelijk was het dan zover, een dikke 3 maanden geleden op een vrijdag ochtend vroeg op om de nieuwe Seat Toledo FR Connect in ontvangst te nemen. Na een ritje van een half uur was ik uiteraard veeel te vroeg aanwezig …
Ontvangst bij de dealer was super en er werd meteen tijd gemaakt ondanks dat ik veel te vroeg was! In het midden van de ruimte stond tie dan onder een rood doek te schuilen. Na wat papierwerk en afhandelingen van de inmiddels ex lease auto (Toyota Auris Hybride) ging het doek eraf! In 1 woord YESSSS.
Eerste tank 630 KM
De auto heb ik meegenomen met maar 4 KM op de teller. De eerste tank gaat altijd snel leeg is mij verteld en zeker de eerste 1000 km aangezien de auto nog moet inrijden. De dealer gaf aan dat ik de auto niet hoef in te rijden?? Nu rijd ik de auto uit gewoonte eerst warm dus dat zit wel goed.
Vermogen, maar 90 PK!? En zo een grote auto?
meer als zat! Ik kom zonder moeite mee in het verkeer en de DSG schakelt lekker soepel.
Comfort
voor de banden die eronder liggen (215/40/17) veert de auto beter als de auris is mijn ervaring. Uiteraard zijn er drempels die je doen stuiteren, kwestie van inschatting. Hoofdruimte in overvloed, als ik achter mezelf ga zitten (1,90) kom ik net niet tegen het dak aan. Stoelen zitten heerlijk en houden je goed vast in de bochten. Ben alleen als de dood dat het alcantara vuil wordt..
Bijna 15.000 KM
Gemiddeld verbruikt de auto zo een 5.7/100. Leuk om af en toe te spelen met de DSG in handmatige modus.
Wat me wel is opgevallen is dat de auto soms wel en soms niet stug is… de ene keer zou ik willen dat hij veel stugger zou zijn, aangezien in een scherpe bocht de achterkant wat wiebelig aanvoelt, maar de andere keer juist minder.. naja zal wel aan mij liggen.
De auto is een echte aanrader! Ik ga nog veel leuke KM’S maken met de auto!
Update 68.000 km
De auto gaat nog steeds als een zonnetje. helaas een keer met een overhitte motor langs de weg gestaan (waterpomp defect). Maar verder nog steeds geen kraakjes en piepjes. inmiddels aan 2 nieuwe voorbanden (voor en achter zijn niet omgewisseld geweest). op naar een Ton ! :)
Update 85000
- 85.000 km
Update 85000
Inmiddels weer wat km's achter de rug en nog steeds rijd de auto als een trein. Geen piepjes en of kraakjes te merken. Meerdere malen een aanhanger achter de auto gehad, de matrix display geeft zelfs aan wanneer er een lampje van de aanhanger het niet doet : )
Tevens bij richting aangeven, wordt deze afzonderlijk weergeven (om aan te geven dat de richtingaanwijzers het ook doen op de hanger, caravan etc.)
Bij 83000 wel een klein puntje, een van de remschijven was namelijk krom getrokken (linksvoor). Beide schijven zijn dus voor vervangen.
op naar een ton!
Update 150000
- 150.000 km
150.000 op de teller en nog steeds gaat de auto als een speer. Helaas is de bekleding (kunstleer naast het alcantara) van de bestuurdersstoel wat gebarsten van het vele in en uit stappen. Naast het reguliere onderhoud en slijtage van onderdelen (remmen / schijven en beurten) niets bijzonders te melden.
in Juli komt een nieuwe wagen en zal deze vervangen. Maar tot die tijd rijden we lekker door!
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.