Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style (2011)

autoreview

Seat Ibiza ST
Seat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza STSeat Ibiza ST

Signalement

UitvoeringIbiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen Seat Ibiza ST 1,2 td

  • 5.000 km

5 juni 2011
De reden dat ik alléén over het verbruik schrijft komt omdat ik me helemaal kan vinden in de meeste andere reviews waarin staat dat interieur en exterieur gewoon goed zijn op hoofdlijnen. Het leuke zit hem juist in het verbruik, want daarin laat je de meeste andere auto's ver achter je, vandaar.

Ik heb gemerkt dat het verbruik ook in woon-werkverkeer in de randstad zeer laag kán zijn, als je je rijgedrag een beetje aanpast. voorbeeld: Utrecht-Amsterdam, heen 3,5l/100, terug: 3,2l/100 (gemiddeld gebruik van start tot finish, dus niet alleen op de snelweg). Toegegeven; ik let op hoe ik rijd, en meestal rijd ik zo tussen de 80-90 km per uur op de snelweg, en dat is natuurlijk niet zo hard. Maar vaak kán je niet eens veel harder als het druk is in de Randstad.

Als het rustig is op de weg, dan is het even wennen geef ik toe, om onder de 100 km te rijden. Na een tijdje valt het niet eens meer op en is het juist heerlijk relaxt, want je hoeft je niet meer zo vaak in te spannen voor inhaalmanoeuvres....Ik kom natuurlijk een paar minuten later dan de 'linkerbaners', maar thuis heb ik nog geen opmerkingen gekregen dat ik later thuis kom sinds ik rustiger rij....

Zuinigheidsrecord: 1 op 3,1(over 25 km snelweg + gewone wegen), slurprecord: 1 op 4,6. Gemiddelde over alle typen ritten: 4,0 liter. Jongens wat een cijfers.... Ik ken mezelf niet meer, ben ík dit? Zó zuinig? Mijn zoons hadden natuurlijk liever gehad dat ik kon opscheppen over een hoge topsnelheid, want sterke verhalen over zuinig verbruik doen het nog niet zo goed op school. Maar, we houden stug vol, dat gaat veranderen!



8-5-2006
Ik was zoals zovelen vooral benieuwd naar de motorische prestaties van de auto, aangezien de motorinhoud en het aantal pk's ver beneden die van mijn vorige auto's ligt. Downsizen van moters is de trend, hoe bevalt dat?

Als je wil scheuren met je auto moet je geen Seat Ibiza 1,2 kopen, dat is duidelijk. De kracht van de auto zit toch in zijn zuinigheid, en daar ben ik dan ook heel bewust mee bezig. sinds ik de Seat Ibiza heb probeer ik record na record te breken qua zuinigheid en dat is best leuk om te doen, merk ik.

Aangezien je een directe digitale terugkoppeling krijgt van je verbruik kan je daarmee 'spelen'. rustig optrekken, rustig remmen, proberen 'rollend' aan te komen bij een stoplicht zodat je nog wat snelheid over hebt als hij op groen springt. Kicken! en je wordt/blijft er heerlijk relaxt bij. Dus hierbij de resultaten: Bij normaal rijgedrag (go with the flow) gebruik ik 4,5 liter per 100 km (1 op 22). Bij zuinig rijgedrag rijdt ik 4,0 liter (1 op 25) en als ik ga 'stunten', dan rijdt ik 3,8 km) 1 op 28-29).

Als ik op stille zondagochtenden met de hond ga wandelen probeer ik records te breken (landweggetjes, 30-40 km per uur). Meestal kom ik dan op 3,5 liter (1 op 28,5) en mijn record? 3,2 liter (1 op 31,25)! kijk, dat zijn nog eens verbruikscijfers. Ik verbruik dan minder dan een brommer, maar zit heerlijk comfortabel terwijl ik een pak ijzer van 1000 kilo met me mee zeul!

Vergeleken met een normaal gebruik van 8 liter per 100 km is de kostprijs van mijn diesel dan geen € 1,30, maar 50 ct per liter! De gedachte dat ik 30 km rijdt op één literje Diesel vind ik 'mindblowing'. stel je zelf een liter voor, zeg maar een pak melk, en daar rijd ik dan 30 kilometer mee....

kortom, ik ben helemaal blij met mijn keuze voor de Seat Ibiza ST, die, zoals gezegd, voor het overige gewoon een mooie, degelijke en prettige auto is.

Zijn er andere Ibiza-rijders met een nóg zuiniger verbruiksrecord?

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.