AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Seat
  • Ibiza ST
1

autoreview

Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style (2011) #14

Anoniem
  • Review
3 oktober 2011 om 21:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIbiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst26.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk afgeleverd.

  • 500 km
  • 3 oktober 2011

Hoewel de titel anders doet vermoeden is aflevering precies volgens afspraak verlopen, afgelopen zaterdag. (met dank aan Autohaas in Apeldoorn)
Afgedekt met een rood kleed stond die geduldig te wachten op z'n 'nieuwe baasje'. Na een grondige uitleg gingen we (met vrouw en kind) een ritje maken. En, het zal niemand verbazen, de auto deed precies zoals vele reeds voor mij hadden gemeld. Stabiel, goede wegligging, oorverdovend stil vergeleken met z'n voorganger, 'voelt' goed, niet snel. Dat laatste zal wellicht na de inrijperiode beter gaan, ik doe nu nog rustig aan met de toeren.
wordt vervolgd..............

Weer iets verder

  • 1.200 km
  • 21 oktober 2011

Na ruim 1200 km denk ik weer iets te kunnen toevoegen aan de review.
Een paar zaken vallen op, je moet donders goed opletten; bv als je een weg oprijdt dat je op het juiste toerental optrekt, anders valt de motor gewoon 'dood', als je dit weet en er rekening mee houdt is er weinig aan de hand. Een irritante rammel treedt op bij +/-2300 toeren en gaat 1000 toeren mee. (dit is minder, ga er eerdaags mee terug) Momentele verbruik is van 19,1 naar 19,5 gegaan. (maar dit kun je pas naar tig duizend km echt beoordelen) Voor de rest is het een heerlijke auto en een paar dingen zijn echt prima; zoals de autom. ruitenwisser / de climate control / en de door vele andere verguisde radio en de lijst kan nog wel even doorgaan.
Over een paar weken deel 3.

  • 21 oktober 2011

.

vraag???

  • 21 oktober 2011

Als iemand nog een volwassen en betaalbare oplossing heeft voor de claxon (dealer=150 euro) dan hoor ik dit heeeeeeel graag!

ingereden!

  • 8.000 km
  • 19 april 2012

Na ruim een halfjaar rijden is het nu tijd voor een update. Het 'rommelige' geluid van de eerste maanden is verdwenen. Mijn eerdere ervaringen kan ik alleen maar opnieuw bevestigen. Naar mijn idee is het wel zo dat als je boven de 120-130 rijdt, je aanzienlijk meer brandstof verstookt. Dus wil je zuinig, dan is enige matiging wel op zijn plaats. je verdient dit absoluut terug. Vanaf 1-5 ga ik dagelijks een afstand van 130 km (95% snelweg) rijden, we zullen zien hoe en of het verbruik minder wordt?! Misschien een puntje (geen echte kritiek) dat me opviel: niet alle scharnieren zijn goed gesmeerd. (b.v. motorkap/pass. deur) Dit kan leiden tot ongewenste situatie's.

niet zo'n beste dag...

  • 10.000 km
  • 20 mei 2012

mijn eerste ervaring met de SEAT-hulpdienst:
Op de terugweg (17:30) van mijn werk (via de A18-A12-A50) werd ik verrast door de controle-lamp voor de banddruk. (waarschuwing: te laag)
Net op de A50 werd het sturen wiebelig en zocht ik een veilige plek op de vluchtstrook. Nadat ik stilstond en signaleerde dat de RA-band lek was belde ik het noodnummer van SEAT. (dat advies kreeg ik bij de koop, i.g.v. een lekke band. Letterlijke opmerking was: "...niet zelf gaan klooien!")
In eerste instantie werd ik met een takelwagen opgehaald van de snelweg, de locatie was te gevaarlijk werd me verteld. Nadat ik op een grote parkeerplaats werd afgezet wachtte ik geduldig...
Na een halfuur (19:30) belde ik maar eens, bleek de melding te zijn afgemeld, de verplaatsing werd beschouwd als oplossing...
Ok, op een gegeven moment kwam de ANWB, die kwam tot de diagnose dat reparatie niet mogelijk bleek, het gat was te groot. Na wat gesteggel over de slotmoer, die bleek achteraf toch aanwezig, werd de auto afgevoerd naar de huldienst, in het centrum van Arnhem. Mijn opmerking dat vervoer naar Apeldoorn slechts 12 km meer was, was tegen dovemansoren... Opdracht van SEAT, transport naar de dichtstbijzijnde SEAT-garage! Simpel en niet discutabel. Uiteindelijk bleek ik om 22:00 uur (22:30 was ik thuis) een bijna nieuwe POLO mee te krijgen en werd mijn auto de volgende dag naar ZIJM-dealer in Arnhem vervoerd...
Tot slot: zaterdag heb ik de SEAT weer opgehaald met mijn vrouw, ik kon de ruilauto daar wel achterlaten, maar moest dan wel kosten betalen, Apeldoorn was immers de planning... Ok.
Ik mocht wel gelijk de rekening voldoen voor de nieuwe band, logisch natuurlijk.
Alleen dit bleek bijna 160 euro te zijn, voor een bandje van 55 euro (gecheckt via internet, later) Hierdoor had ik wel een heel vieze smaak van in de mond...
Conclusie, op heel korte termijn ga ik de auto uitrusten met een degelijk reservewiel, de kans is minimaal, maar dit mag me niet nogmaals zo gebeuren.
Opmerking: Alle hulpverleners die avond waren dermate goed en meedenkend dat ik moe maar wel met een goed gevoel thuis ben gekomen die avond!
Oja, ik heb ooit een VW Jetta gehad, kreeg daar 's morgens een lekke band mee, zelf gewisseld, en met slechts 10 minuten vertraging toen op m'n werk gekomen...
Enne...dat was in 1987 of 1988... leve de vooruitgang...

Bijna 25k

  • 24.735 km
  • 23 september 2012

Een kort verslag dat wellicht ietswat saai overkomt. Met bijna 25000 km ben ik uitermate tevreden over hoe de auto zich gehouden heeft, het laatste jaar.
Vnl. snelwegkilometers maak ik, meestal rijd ik rustig 100-110. Het verbruik is dan ook dito. De auto valt vooral op door zijn rustige gesnor en ach ik wist vantevoren dat 75 pk met 1100 kilo geen wereldtijden kon neerzetten. Zaak blijft dat je de auto boven de 1500 toeren houdt als je in 4 en 5 rijdt.
Tussendoor nog een vakantie in FR, daar viel op dat het verbruik behoorlijk toeneemt boven de 120-130. Maar dat was ook nog eens vol belast.
Belangrijk punt voor de komende weken, zoektocht naar een goede winterband met goede velg, en toch zo gunstig mogelijk qua prijs. Opslag van de zomerbanden is geen issue, doe ik thuis.

Bijna 25k

  • 24.735 km
  • 23 september 2012

Een kort verslag dat wellicht ietswat saai overkomt. Met bijna 25000 km ben ik uitermate tevreden over hoe de auto zich gehouden heeft, het laatste jaar.
Vnl. snelwegkilometers maak ik, meestal rijd ik rustig 100-110. Het verbruik is dan ook dito. De auto valt vooral op door zijn rustige gesnor en ach ik wist vantevoren dat 75 pk met 1100 kilo geen wereldtijden kon neerzetten. Zaak blijft dat je de auto boven de 1500 toeren houdt als je in 4 en 5 rijdt.
Tussendoor nog een vakantie in FR, daar viel op dat het verbruik behoorlijk toeneemt boven de 120-130. Maar dat was ook nog eens vol belast.
Belangrijk punt voor de komende weken, zoektocht naar een goede winterband met goede velg, en toch zo gunstig mogelijk qua prijs. Opslag van de zomerbanden is geen issue, doe ik thuis.

Winterbandjes zitten erop.

  • 26.000 km
  • 24 november 2012

Afgelopen vrijdag banden gewisseld, aangezien je toch gauw 4-5 maand rijdt met dergelijke velgen/banden heb ik gekozen voor LM-velgen.
Tuurlijk, het is ijdel en voor de blik. Maargoed ik vind het nou eenmaal mooi...
Conti TS800 met Dezent velgen.
Eventuele ervaringen hiermee komen eerdaags aan bod.

Een paar weken terug ook eerste beurt gehad (30k), ik moet zeggen voor wat ze doen is het een best dure beurt...
Maargoed, je moet wel; al is het maar voor de garantie.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Seat Ibiza
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 Style LM/AIRCO/CRUISE

    Seat Ibiza 1.0 Style LM/AIRCO/CRUISE

    • 2018
    • 45.278 km

    € 10.950

    ST 1.0 EcoTSI Style Connect Bi-Xenon LED Leer/Alcantara/Sportstoelen/ Stoelverwarming

    Seat Ibiza ST 1.0 EcoTSI Style Connect Bi-Xenon LED Leer/Alcantara/Sportstoelen/ Stoelverwarming

    • 2015
    • 168.625 km

    € 7.750

    SC 1.2 TDI Reference Ecomotive 6-12 m garantie

    Seat Ibiza SC 1.2 TDI Reference Ecomotive 6-12 m garantie

    • 2010
    • 221.006 km

    € 2.750

Meer Seat Ibiza occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Seat Ibiza specificaties
  • Seat Ibiza occasions
  • Seat Ibiza video's
Advies en informatie
  • Seat Ibiza tests
  • Seat Ibiza gebruikersreviews
  • Seat Ibiza index
Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

Elektrische auto’s worden steeds talrijker, beter én goedkoper, maar toch is de roep om echt...

Lees meer
 

Seat Ibiza reviews

  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style (2011)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style...

    2
    • 11 juli 2020
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Reference (2011)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Reference...

    7
    • 29 april 2020
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.4 Style (2010)

    Seat Ibiza ST 1.4 Style (2010)

    9
    • 15 augustus 2019
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2011)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA...

    1
    • 7 september 2018
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2012)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA...

    • 12 juli 2015
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA Plus (2012)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive COPA...

    7
    • 4 december 2014
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.6 TDI 90pk Reference (2011)

    Seat Ibiza ST 1.6 TDI 90pk Reference (2011)

    4
    • 23 september 2013
meer reviews
Seat Ibiza - Occasion Aankoopadvies

Seat Ibiza - Occasion Aankoopadvies

110

De vorige generatie van de Seat Ibiza kon op veel belangstelling rekenen, met name de variant...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Seat Ibiza 1.6 16V Freestyle (2008)

    Seat Ibiza 1.6 16V Freestyle (2008)

    • 21 december 2020
  • Review
    Seat Ibiza 1.2 TSI 85pk FR (2015)

    Seat Ibiza 1.2 TSI 85pk FR (2015)

    3
    • 26 november 2020
  • Review
    Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk FR Business Intense Plus (2020)

    Seat Ibiza 1.0 TSI 95pk FR Business Intense...

    3
    • 1 november 2020
  • Autonieuws
    Seat Ibiza nu ook weer met 1.5 TSI

    Seat Ibiza nu ook weer met 1.5 TSI

    8
    • 2 september 2020
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style (2011)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Style...

    2
    • 11 juli 2020
  • Review
    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Reference (2011)

    Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive Reference...

    7
    • 29 april 2020
  • Review
    Seat Ibiza 1.0 TSI 115pk FR Business Intense (2018)

    Seat Ibiza 1.0 TSI 115pk FR Business Intense...

    • 12 april 2020
Merk
Merk
  • Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

    Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric...

    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat Alhambra

    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat...

    34
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Seat had zwaar jaar ondanks groei Cupra

    Seat had zwaar jaar ondanks groei Cupra

    5
    • 12 januari 2021
  • Review
    Seat Tarraco 1.5 TSI FR (2021)

    Seat Tarraco 1.5 TSI FR (2021)

    1
    • 12 januari 2021
  • Review
    Seat Arona 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    Seat Arona 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    6
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    Seat Leon nu ook als Business Intense verkrijgbaar

    Seat Leon nu ook als Business Intense verkrijgbaar

    1
    • 6 januari 2021
  • Autotest
    Seat Leon 1.5 eTSI

    Seat Leon 1.5 eTSI

    18
    • 25 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep