Seat Ibiza ST 1.2 Style (2011)

autoreview

Seat Ibiza ST 1.2 Style (2011)

Signalement

UitvoeringIbiza ST 1.2 Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst104.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Panne 01

  • 47.000 km

Op de dag dat we met vakantie gaan strand de Seat langs de A15 voor Tiel. Nadat de auto met vriendin en dochter van 8 maanden is opgehaald en een vervangende auto voor het juiste vervoer richting Schiphol zorgt, blijkt na lang zoeken de brandstofpomp te zijn gesneuveld. Het gruis van de pomp zit door het hele systeem...

Panne 02

  • 67.000 km

Wederom strandt de Seat langs de A15 voor Tiel. Na al enige tijd een diesellucht geroken te hebben, stop ik voor de zekerheid op een parkeerplaats. Daar blijkt de hele auto onder de diesel te zitten en onder het blok vandaan zie ik een stroom diesel vallen. Bij het openen van de klep zie ik dat er een lekkage is op het blok, bij de aansluiting van een brandstofleiding...

De auto wordt opgehaald en ik krijg weer vervanging...

Panne 03

  • 97.500 km

Ja, daar gaan we weer. Onderweg naar het werk begint het lampje van de accu te branden en even later heb ik al geen airco meer. Gelukkig zit ik vlak voor Tiel en daar zit de garage. Bij de dealer wordt de Ibiza aan de computer gehangen en er volgen wat tests, daarna een algehele reset en hij moet het weer doen. Ik ga naar het werk en al snel zegt de airco bekijk het maar. Gelukkig kom ik wel normaal op het werk. Als ik aan het einde van de werkdag naar huis rij, valt er in eerste instantie niets op. Behalve dan de airco die steeds wegvalt. Vlak voor huis beginnen er ineens allerlei lampjes te branden en de ene na de andere functie valt weg. Radio weg, stuurbekrachtiging weg.. ik haal huis en als ik de Ibiza uit zet, is alles meteen dood. End of story en voor de 3e keer wordt de Seat opgeladen en naar de dealer gebracht waar blijkt dat de dinamo het begeven heeft. De reparatie wordt grotendeels vergoed en ik heb weer een auto die het doet, maar in mijn achterhoofd reist de vraag, voor hoe lang?

Panne 04

  • 101.500 km

De Ibiza heeft er deze morgen geen zin in, letterlijk! Goed, hij start en rijdt weg, maar meteen valt op dat er geen trekkracht in zit. Hij komt nauwelijks op gang en pas heel laat in toeren schiet hij voorruit en komt de turbo er in. In zijn 3 is het wachten tot ver voorbij de 3.000 toeren en dan gebeurd er ineens wat en in zijn 4 kom ik nauwelijks de brug over. Dat wordt wederom een tussenstop in Tiel maken. De auto heeft inmiddels vaker in de garage gestaan voor storingen, dan voor het reguliere onderhoud...

In de garage blijkt er dit keer een sensor kapot te zijn, die de uitlaatgassen meet. Als die vervangen is, voor nog geen 100 euro, rijdt de Ibiza weer zoals het hoort. Echter, omdat de Seat zoveel problemen geeft en ik er echt niet van op aan kan. Heb ik besloten een andere auto te gaan aanschaffen, want gemiddeld elke 25.000 km stranden is me iets teveel...

Panne 05

  • 104.500 km

Zo langzamerhand wordt ik er moedeloos van. Als ik onderweg naar het werk rij, ruik ik een lichte diesellucht en ik weet meteen al hoe laat het is. Op de zaak goi ik de motorkap open en ja hoor, er zijn duidelijke sporen van een diesellekkage. Vorige keer was het de lange leiding aan de bijrijderskant van het blok en deze is nu wederom lek. Ik bel de dealer en besluit de auto meteen te brengen.

Ook in Tiel begrijpen ze dat dit niet kan en men gaat op onderzoek uit, waarom deze leiding nu weer kapot is gegaan. Uiteindelijk denken ze dat het zit in de klemmetjes die de leiding op zijn plek houden, er zou teveel speling in zitten. Alles wordt onder garantie vervangen en ik krijg een gereinigde auto terug. Maar met 5 storingen in iets meer dan 2 jaar en iets meer dan 100.000 km ben ik het goed zat!

Deze Seat Ibiza is van het maandagmorgen model en ik kan niet wachten op de Skoda Octavia die ik besteld heb. Na 2 diesellekkages, een kapote brandstofpomp, een kapotte dinamo en een kapotte sensor heb ik er meer dan genoeg van...

Het gekke is, dat mijn collega dezelfde Seat heeft en daar mankeert niets aan. We hebben redelijk dezelfde rijstijl, hetzelfde verbruik, maar niet dezelfde ervaringen met de Ibiza...

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.