Seat Ibiza 1.6 75pk Signo (2000)

autoreview

Seat Ibiza

Signalement

UitvoeringIbiza 1.6 75pk Signo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf151.000 km
KM-stand laatst153.336 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuke auto

  • 153.336 km

Sinds 6 oktober 2011 ben ik de nieuwe eigenaar geworden van een blauwe seat ibiza uitvoering signo. Wat mij als eerst opviel was dat de auto er prachtig uitziet.

De auto is gekocht van een particulier in rotterdam. en voor een goed bedrag van 1700 euro. de auto had maar op dat moment 151000 gelopen. Er zaten 4 nieuwebanden erop die ongeveer 8 maanden oud waren, nieuwe Seat aluminium Velgen 15' en nieuwe koppeling, distributieriem en olie + filter vervangen.

Inmiddels heb ik de auto bijna een halfjaar. In januari 2012 heb ik de auto laten keuren en een grote beurt laten doen(of het echt klopt dat de auto helemaal goed is)
En dat was niet het geval ten eerste was de einddemperlek en ten tweede de co gehalte was te hoog. Dus apk afgekeurd de einddemper is vervangen door een auto onderdelenzaak die had een actie 99,50 euro inclusief montage voor een nieuwe einddemper van het merk Veneporte.
De garage heeft de auto uitgelzen en geprobeert de probleem te vinden voor de te hoge co. Bij het uitlezen mankeerde de auto niets. De monteur kwam erachter dat de katalysator helemaal hol was en die vervangen moest worden. Een nieuwe katalysator koste 270 euro inclusief montage hiermee ben ik akkoord gegeaan.
Bij de dealer koste een nieuwe kat. 747 euro.
Verder is natuurlijk de olie ververst + nieuwe filter. Ook de remvloeistof is ververst er zat te veel vocht in.

In totaal was ik 480 euro kwijt. Maar voor de volgende apk moet ik de remblokken vervangen. Dit probeer ik zelf te doen. Alleen zit ik nu namelijk met een probleem ik wil remblokken van het merk TRW en voor mijn auto zijn er twee soorten remblokken van TRW ik heb ze allebei besteld en gekeken wat het verschil is. Het enigste verschil is dat de ene remblok dikker is dan de andere voor de rest zijn ze identiek. WEET IEMAND WELKE IK MOET HEBBEN VOOR MIJN AUTO?

Tot zover de 1e review

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.