Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2011)

autoreview

Seat Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA (2011)

Signalement

UitvoeringIbiza 1.2 TDI E-Ecomotive COPA
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na bijna 6000 op de teller, erg tevreden.

  • 5.588 km

Mijn eerste review over deze auto.
Na bijna 6000 kilometer gereden te hebben ben ik zeer tevreden over deze auto.
Ik merk dat de auto met de week meer ingereden is. Alles loopt net even wat soepeler dan toen ik hem net opgehaald had bij de dealer.

Verbruik
Over het verbruik ben ik zeer tevreden. Ik had zelf 1 op 23 in gedachten, maar ik haal 1 op 22. Niet slecht dus, al vind ik het zelf. Hierbij moet wel gezegd worden dat ik met winterbanden rij. Ik hoop en weet niet of het zo is, dat ik met 'zomerbanden' nog iets zuiniger ga rijden.
Vooral vergeleken bij mijn vorige auto is het tanken een blijde gebeurtenis. Hierbij gezegd hebbende dat ik zo'n 150 km op een dag rij.

Comfort
De auto is erg comfortabel. Van de stoelen krijg ik in ieder geval geen zere rug en normaal krijg ik dat erg snel. Ook heb ik bij aanschaf een Parrot in laten bouwen en alles communiceert prima met de radio. Voor de rest is de auto van alle gemakken voorzien, waar ik baat bij heb. Er hoeft van mij ook geen overbodige luxe op zoals Climate Control.

Exterieur
Ik heb gekozen voor een witte Seat Ibiza, puur omdat ik wit een hele mooie kleur vind voor een auto. Ook vind ik de auto wat groter lijken dan bijvoorbeeld een metallic groene.
Waar ik erg blij mee ben is de bochtverlichting. Zodra je de bocht doorstuurt of richting aangeeft gaat de mistlamp aan van de bocht die je opstuurt. Ook met parkeren en in zijn achteruit gaan de mistlampen aan. Is erg fijn en het zicht is aanzienlijk beter. Ook geeft het wel wat extra's.

Ten slotte valt het me op dat ik met de dag meer dingen ontdek aan de auto. Wat mij bijzonder opviel is het feit dat als je op een helling stil staat en vervolgens de rem loslaat, dat de auto ongeveer 3 a 4 seconden de rem vasthoudt. Hierdoor rij je dus niet naar achteren en kan je makkelijker de helling optrekken.

Al met al erg tevreden over de auto.
Binnenkort misschien nog wel nieuwe ervaringen!

Ervaring tot nu toe

  • 20.585 km

De auto zit net over de 20.000 kilometer en begint steeds lekkerder te rijden. Je kan merken dat de auto echt goed ingereden is en het verbruik valt me ook niet tegen. Gemiddeld zo rond de 1 op 22.
Wel merk ik met hobbels en drempels dat de auto (schokdempers?) een zucht/sis geluid maakt zodra je over een hobbel of drempel rijdt. Nog 10.000 km en hij krijgt alweer zijn eerste beurt.
Verder heb ik geen klachten over de auto.

Wel nog een keer schade gehad. Iemand tegen mijn auto aangezeten, zonder een briefje of iets anders achter te laten. Eigen kosten dus.

Eerste beurt, grote beurt.

  • 30.000 km

Vandaag heeft het beestje zijn eerste beurt gehad. Met alweer 30.000 km op de teller was het broodnodig.

Bij het controleren van de auto kwam de garage wel op een paar struikelblokken. De achterremmen waren erg vies geworden en deze moesten dus schoongemaakt worden. Ook blijkt er bij de uitlaat iets te lekken. Voor nu hebben ze het kunnen dichten, maar het moet wel gerepareerd worden. Gelukkig valt dit nog onder de garantie. Volgens de mevrouw van de garage was het een milieukwestie.

De auto is ook weer voorzien van schone olie en is daarbij geflushed.
Bij het wegrijden van de dealer vandaan, merkte ik gelijk al dat de auto weer lekkerder rijdt.

Op naar de volgende 30000, over 10 maanden.

Tijd voor een andere auto!

  • 95.000 km

Na zo'n pak hem beet 95000 kilometer met de auto gereden te hebben vind ik het tijd voor een andere auto. Dit omdat de auto nu toch wel wat onderhoud nodig gaat hebben en er toch al wat dingetjes kapot gegaan zijn. Zo zijn allebei de kanten de speakers al vervangen, omdat er een trilling in te horen was. Niet vanwege te harde muziek gedraaid te hebben, ben er altijd heel voorzichtig mee omgegaan. Ook is er een sensor in de auto vervangen wat met de uitstoot te maken had. Al met al zijn dit samen met de beurtjes die om de 30000 km gedaan moeten worden best aardige kosten. Natuurlijk weet je dat van te voren als je een auto koopt. Ook wilde ik eigenlijk wel iets meer luxe en comfort. Dus ben gaan zoeken naar een Seat Leon. Niet te oud en met weinig kilometers. Nieuw kopen was deze keer geen optie. Uiteindelijk naar een lange zoektocht mijn droomauto gevonden.
Een prachtige Seat Leon uit 2013 met 20000 km op te teller. Volgende week mag ik mijn nieuwe bolide op gaan halen, kan nu al niet meer wachten!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Ibiza

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.